Oto silnik spalający wodór, który już się ściga i brzmi epicko!
To może być silnik, który ocali samochody sportowe w przyszłości! Cała Japonia łączy siły, by rozwijać silnik spalający wodór, który jest ekologiczny, świetnie brzmi i... już działa!
rmweb z- #
- #
- #
- #
- 110
- Odpowiedz
Komentarze (110)
najlepsze
@PDCCH: Czyli zamiast spalić węglowodory ze sprawnością 40% to zrobisz z tego wodór (przy okazji stracisz 50% energii), potem skroplisz/sprężysz tracąc kolejne 5-10%, potem będziesz tracił 0.5% dziennie na parowanie/przeciekanie a ostatecznie to co zostanie spalisz w silniku... ze sprawnością 40%.
W bonusie dostajemy wszystkie wady silnika spalinowego (skomplikowany, wąski zakres momentu obrotowego wymagającego skrzyni biegów, potrzebny katalizator bo wprawdzie spala się do wody ale NOx dalej powstają bo wysoka temperatura, etc...). Dodatkowo totalny brak infrastruktury produkcji/dystrybucji wodoru, fura nowych problemów (niska moc, spalanie stukowe,
natomiast faktycznie kuriozum spalanie wodoru w klasycznym silniku. kiedys juz bemka cos takiego robila.
faktycznie bez sensu.
@laslo: https://sjp.pl/epicki
1. charakterystyczny dla epiki;
2.
Wodór spala się szybciej niż benzyna, przez co warunki spalania nie pogarszają się w miarę ruchu tłoka. Sprawnosc cieplna silnika na wodor jest troche wyższa niz diesla. Teoretycznie
para wodna wykazuje efekt cieplarniany 10x czy 80x silniejszy niż co2, zawsze mi sie z metanem myli która wartość od którego ale w obu wielokrotnie większa