Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko491
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

819

Armia wzywa rezerwistów na ćwiczenia. Nawet jeśli są prezesami firm

Siły Zbrojne RP zaczęły wysyłać do rezerwistów w Polsce wezwania na ćwiczenia wojskowe. Ćwiczenia są obowiązkowe, a powołanie może dostać każdy, niezależnie od sytuacji zawodowej

tomasz-raudner
tomasz-raudner
z
slaskibiznes.pl
dodany: 15.02.2022, 09:00:04
  • #
    polska
  • #
    wojsko
  • #
    ukraina
  • #
    militaria
  • #
    geopolityka
  • #
    wojna
  • 581
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

"Dla nas ważny jest adres zameldowania

konto usunięte
z youtube.com
  • 12

tak mi się skojarzyło

Polak_maly_
z youtube.com
  • 12

Komentarze (581)

najlepsze

Marcin3005
Marcin3005
15.02.2022, 09:02:35
  • 855
Prezesi są jakąś nadzwyczajną kastą i prawo ich nie dotyczy?
  • 92
4191727801
4191727801
15.02.2022, 11:25:46
  • 927
@Marcin3005: ciekawe czy politykow beda powolywac
gigiti
gigiti
15.02.2022, 15:10:55
  • 776
@Marcin3005: Tak, powinni zostawić w spokoju ludzi, którzy mają pracę. Do wojska tylko darmozjadów, którzy przez ostatnie lata brali pieniądze za nic. Mają okazję się odwdzięczyć ojczyźnie.
Djelon
Djelon
15.02.2022, 09:07:24
  • 264
- Dla nas ważny jest adres zameldowania. Jeśli ktoś pracuje za granicą, stale, lub okresowo, a wciąż jest zameldowany w Polsce, też jest objęty obowiązkiem ćwiczeń. Zwolniony będzie tylko w sytuacji, kiedy wymelduje się z Polski. Jego przydział mobilizacyjny zostanie cofnięty, więc na ćwiczenia nie będzie powoływany – tłumaczy mjr Maury.


Czyli wystarczy się wymeldować i nie meldować nigdzie? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 20
Yakotak
Yakotak
15.02.2022, 09:12:18
  • 205
@Djelon: Wystarczy jak zgłosisz do WKU że mieszkasz na stałe za granicą i nie musisz się wymeldowywać z Polski. Ten tekst to bzdura.
Smietniczka
Smietniczka
15.02.2022, 13:01:52
  • 85
to by pewnie obejmował mnie obowiązek meldunkowy i pewnie kara za jego brak


@galonim: Prawo jest tak niespójne, że obowiązek meldunkowy teoretycznie nadal istnieje, ale nie ma kary za brak meldunku.
b.....9
konto usunięte 15.02.2022, 09:24:42
  • 212
Taaaaaaa juz lece tylko po to, aby zmarnować sobie ze dwa tygodnie życia xD, wystarczy, że odwaliłem 2 lata w tym syfie
  • 37
b.....9
konto usunięte 15.02.2022, 09:31:02
  • 122
@Djelon: byłem ostatnim rocznikiem co był w wojsku 2 lata a szeregowcy są powoływani do 60 roku życia (podoficerowie do 65) xD
k.....o
konto usunięte 15.02.2022, 10:17:44
  • 77
@bojownik69: jezu... to my powinniśmy chyba wydawać dziesięć razy tyle na dyplomację i być najbardziej ugodowym narodem w europie przy takim położeniu geopolitycznym i takiej jakości armii jednocześnie
a.....f
konto usunięte 15.02.2022, 15:47:00
  • 105
Co chwile rząd mnie kopie po dupie i miałbym jeszcze ich bornic? Błagam.
  • 14
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
15.02.2022, 16:22:00
  • 55
@abcasdf: żeby ktoś nie wziął powołania do obrony ojczyzny tylko zbyt dosłownie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

a.....f
konto usunięte 15.02.2022, 17:47:03
  • 10
co żołnierze co stoją na granicy bronią polityków?


@Petururururu: A nie bronią? Ja do żołnierzy nic nie mam, za to mam do obowiązku powoływania ludzi przez rząd, który ciagle ich kopie w dupe.
O.....n
konto usunięte 15.02.2022, 09:47:31
  • 101
Kiedyś im się skończą rezerwiści. Osoba bez przeszkolenia wojskowego nie może być wezwana na szkolenia.
W 2008 skończył się ostatni pobór.
  • 21
O.....n
konto usunięte 15.02.2022, 10:00:06
  • 141
@qlf00n: na takiej podstawie, że nie chcą brać do wojska sierot, które same się pozabijają lub stworzą zagrożenie. Po drugie, nie możesz wezwać na ćwiczenia kogoś, kto nie jest żołnierzem. Ludzie bez przeszkolenia nie złożyli przysięgi. Są cywilami. Cywili możesz wezwać jedynie w stanie wojennym na podstawie powszechnego obowiązku obrony ojczyzny.
GrimJyu
GrimJyu
15.02.2022, 10:03:03
  • 61
@qlf00n: zakładają, że ktoś był w wojsku to zna podstawy i wystarczy go co jakiś czas przećwiczyć przez te 2 tygodnie dla przypomnienia, jak ktoś nigdy nie był w armii to te dwa tygodnie są nic nie warte i to jedynie strata czasu i pieniędzy.
ooooooooo
ooooooooo
15.02.2022, 10:26:04
  • 59
na wypoku poruszenie bo tu każdy jest prezesem...przepraszam CEO 15k
  • 8
mlody87k
mlody87k
15.02.2022, 16:56:09
  • 5
@ooooooooo: Nie, ale jak jestes programista i zarabiasz kilka stow dziennie na b2b to moze byc problem jak nie wyrownaja.
sowiq
sowiq
15.02.2022, 17:00:03
  • 24
@ooooooooo: a nawet jak ktoś ma swoją malutką działalność gospodarczą (chociażby sklep osiedlowy), to myślisz, że bez problemu może sobie tak z dnia na dzień zniknąć na 2 tygodnie? Ludzie mają swoje życie, swoje zobowiązania, klientów, zamówienia, pracowników, itd. Nie trzeba być CEO 15k, żeby rozumieć takie rzeczy.
sawes1
sawes1
15.02.2022, 12:45:59
  • 58
Gdy szedłem w kamasze, miałem kategorię A1 czyli całkowicie zdolny. Dzis problemy ze stawami kręgosłupem i sercem. Jedyne co mógłbym robić na poligonie, to strzelać w pozycji leżącej. Oczywiście jak mi dadzą pingle jak denka od butelek. Jesli ktoś zakłada że bedę po nim biegał, to się grubo rozczaruje.
  • 19
blue1986pl
blue1986pl
15.02.2022, 15:34:35
  • 43
@sawes1: Ja to samo bliżej 40 cukrzyca zawansowana. Stopy jak u dziadka ciągłe zmęczenie ślepy jak but. Jedyne do czego sie nadaje to słuchanie wiadomości z frontu.( ͡º ͜ʖ͡º)
renkaboga
renkaboga
15.02.2022, 16:23:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
@sawes1: zbieraj kwity od lekarzy i pisz wniosek o zmianę kategorii.
blue1986pl
blue1986pl
15.02.2022, 15:36:36
  • 56
Komisja w wieku 18 lat człowiek zdrowiutki był a oni chca cos przy 40- tce bo niby dalej masz kategorie A. Połowa z nas już ślepa i chora na wszystko.
  • 6
geuze
geuze
15.02.2022, 16:46:50
  • 8
@blue1986pl: ja od komisji miałem już dwie operacje, szykuję się na następne i nawet do kuchni się nie nadaję XDD
gryyyn
gryyyn
16.02.2022, 08:42:01
  • 0
@funeralmoon: Nie chciała sprzedać "dziadkowi" alkoholu? ( ͡º ͜ʖ͡º)
u.....o
konto usunięte 15.02.2022, 12:00:47
  • 50
To wyrównanie do utraconego wynagrodzenia może sięgnąć maksymalnie do dwuipółkrotności średniego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw


Złodziejskie zasady. A co, jak ktoś zarabia dużo więcej? Podatki to się wyższe bierze, a wynagrodzenie za jego czas to już wyższe nie przysługuje? I dlaczego nie pokrywają np. kosztów odwołanego urlopu? I ja mam takiego kraju bronić?
  • 6
u.....o
konto usunięte 15.02.2022, 13:19:53
  • 2
@ziomislaw-paliblant: To akurat pokrywają.
OlekAleksander
OlekAleksander
15.02.2022, 14:40:24
  • 6
@uciekinier_z_czarnolisto: Tu jest grubsze pytanie, co jeśli ktoś nie jest na UoP? Bezrobotny jest wtedy dla państwa i nic nie dostanie?
funeralmoon
funeralmoon
15.02.2022, 10:15:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 43
Masz stopień kaprala a znienawidzony prezes szeregowego i zostajecie wezwani na ćwiczenia do tej samej jednostki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 7
muminek77
muminek77
15.02.2022, 12:24:44
  • 3
@funeralmoon: https://smiechy.pl/wp-content/uploads/2019/02/pjoter-kapral.jpg
baronio
baronio
15.02.2022, 17:00:59
  • 34
Masz stopień kaprala a znienawidzony prezes szeregowego i zostajecie wezwani na ćwiczenia do tej samej jednostki


@funeralmoon: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
.
źródło: comment_1644944458Bae49FS5Hz8sRSrqQVhuw6.jpg
blue1986pl
blue1986pl
15.02.2022, 14:36:16
  • 33
Ja dostałem przydział mobilizacyjny ostatnio. Jedyne co miałem wspólnego z wojskiem to komisja lekarska. To było w grudniu. Jeden za drugim wchodził. zakutalizowali dane przydzielili do logistyki i nara. Jak dostane wiadomość mam natychmiast udać sie do jednostki z przydziału.

Na cholerę płacić na wojsko i ich emeryturki jak i tak to my będziemy mięsem armatnim. Niech ci z WoT sie wykażą co polecieli na Macierewiczowe 500 zł i konserwy.

Mam dylemat
  • 13
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
15.02.2022, 16:25:09
  • 21
@blue1986pl:

Na cholerę płacić na wojsko i ich emeryturki jak i tak to my będziemy mięsem armatnim

bo to wojsko ma chronić dupę rządowi a nie ojczyźnie, od obrony ojczyzny jesteście Wy Towarzyszu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja też tego nie ogarniam - w #!$%@? przywilejów a przecież wiadome jest że w razie "W" zawodowi będą w dużo lepszej sytuacji niż my - bo oni jako cenne,
ZasilaczKomputerowy
ZasilaczKomputerowy
15.02.2022, 16:49:18
  • 2
@blue1986pl: ile masz lat?
Dol_Guldur
Dol_Guldur
15.02.2022, 18:24:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 29
Za co walczyć, za kraj z gówna, upokarzajace usługi państwowe, wałki obajtków i obywateli co by drugiego w szklance wody utopili i fanów rozdawnictwa? XD
  • 2
alberto81
alberto81
15.02.2022, 18:33:15 via Android
  • -20
@Dol_Guldur Choćby za to żebyś mógł w spokoju swoje wysrywy pisać z ciepłej piwnicy
Dol_Guldur
Dol_Guldur
15.02.2022, 18:42:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@alberto81: mogę to robić równie dobrze z Niemiec. Jeszcze trochę to dzięki PiSowi będziesz mógł odwiedzić w internecie tylko strony radia maryja
xdrcftvgy
xdrcftvgy
15.02.2022, 17:08:23
  • 28
najpierw to niech biora zarejestrowanych jako bezrobotni, tych jest pareset tysiecy a ludzi ktorzy pracuja uczciwie zostawia poki co w spokoju
  • 7
popcorn84
popcorn84
15.02.2022, 17:11:33
  • 6
@xdrcftvgy: O i to jest doskonały pomysł.
mambar
mambar
15.02.2022, 17:24:54
  • 4
@xdrcftvgy: ale to chodzi o rezerwodtow którzy złożyli przysięgę zolnierska i odbyli już jakąś służbę wojskową. To nie chodzi o zwykłych ludzi. Poza tym wosjko płaci tym których tam powołaja. Oni nie mają zamiaru szkolić i płacić gościowi który przyszedł tylko dlatego że go wezwali a zaraz po ćwiczeniach i tak zwieje. Dlatego powołują gości którzy już kiedyś z własnej woli odbyli jakieś ćwiczenia w wojsku i coś już potrafią
StayOut
StayOut
15.02.2022, 17:53:57
  • 25
Na wykopie mamy własne wojsko

Korpus szeregowych:
- przegrywowy – nie zaruchał (od 19 r.ż.)
- starszy przegrywowy - nie zaruchał (od 21 r.ż.)

Korpus podoficerów:
- kapral – nie zaruchał i nie był w związku (od 21 r.ż.)
- starszy kapral - nie zaruchał i nie był w związku (od 23 r.ż.)
- sierżant - nie zaruchał, nie był w związku, nie był na randce (od 23 r.ż.)
- starszy sierżant
źródło: comment_1644947658BOrGJa6VbYcNZgAL34RxES.jpg
  • 4
Fonzie
Fonzie
15.02.2022, 18:36:09
  • 2
@StayOut: A czy ja łapał bym się na generała mając 33lvl posiadając jednak jakieś wykształcenie? (baa , mam nawet średnie techniczne x2)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
StayOut
StayOut
15.02.2022, 19:46:18
  • 1
@Fonzie: podeślij list motywacyjny. Weźmiemy pod uwagę i rozważymy promocje
Project_Yi
Project_Yi
15.02.2022, 16:44:19
  • 25
Ruszę się dopiero jak Kaczyński, Morawiecki i Duda ruszą w pierwszej linii.
  • 2
Musaszisan
Musaszisan
15.02.2022, 16:47:05
  • 0
@Project_Yi: Tak rzeczywiście będzie. Tylko kierunek będzie:" W tył na lewo".
ja_jeti
ja_jeti
15.02.2022, 17:01:58
  • 0
@Project_Yi: ta ja bym chciał chociaż żeby ich dzieci i pociotki(obu płci) w razie konfliktu miały obowiązkowo iść do jednostek frontowych. Tak samo jak dzieci wszystkie posłów senatorów i wysokich stanowiskach wtedy ich zapał do wojny może by był hamowany.
Krupier
Krupier
15.02.2022, 14:33:55
  • 22
Chętnie bym poszedł się pobawić i postrzelać, ale niestety nie jestem zaszczepiony na potężnego wirusa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 7
b.....9
konto usunięte 15.02.2022, 15:10:05
  • 12
Chętnie bym poszedł się pobawić i postrzelać,


@Krupier: to to sobie wybij z głowy xD
mlody87k
mlody87k
15.02.2022, 16:54:13
  • 5
@Krupier: Policjanci trenuja na pusto na strzelnicy a Ty chcesz w wojsku strzelac ostra amunicja? xD
matt05pl
matt05pl
15.02.2022, 16:55:18
  • 21
Zatem uściślając – powołania na ćwiczenia mogą się spodziewać osoby, które złożyły przysięgę żołnierską i mają przydziały mobilizacyjne do jednostek. To oznacza, że armia nie będzie wzywać rezerwistów, którzy nie odbyli służby wojskowej. Zalicza się do nich np. osoby, które w czasie studiów zostały przeniesione do rezerwy, mają uregulowany stosunek do służby wojskowej, ale nie były w wojsku i nie złożyły przysięgi.


Dość istotna informacja
tumiwisizm
tumiwisizm
15.02.2022, 12:42:29
  • 18
Więc kategoria D na coś się przydała ¯\_(ツ)_/¯
  • 17
werfogd
werfogd
15.02.2022, 13:29:37
  • 17
@tumiwisizm:
Lepsza E. "E" - jak Ewakuacja z kobietami i dziećmi.

BTW od jakiego wieku D "chroni" w czasie wojny?
retromirek
retromirek
15.02.2022, 14:00:54
  • 15
@werfogd: lepsze J - niezdolny do służby nawet jako "J"eniec
blend
blend
15.02.2022, 16:54:43
  • 17
A lech i jarosław w wojsku byli?
  • 1
zubrzpuszczy
zubrzpuszczy
15.02.2022, 16:56:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 20
@blend: zaspali na pociąg.
NPC2137
NPC2137
15.02.2022, 11:52:07 via Android
  • 16
Mogą mi nasrać co najwyżej. Mieszkam zagranicą, a książeczkę wojskową #!$%@?łem do kosza na śmieci zaraz po jej otrzymaniu xD
  • 8
dad1111
dad1111
15.02.2022, 19:22:01
  • 0
@jeanpaul: książeczki nie wolno wywozić za granicę o ile dobrze pamiętam.
jeanpaul
jeanpaul
15.02.2022, 19:26:05
  • 0
książeczki nie wolno wywozić za granicę o ile dobrze pamiętam.


@dad1111: jakby co to swoja zjem, zanim do mnie dojada.
larkinflight
larkinflight
15.02.2022, 20:22:11 via Android
  • 15
Zatem uściślając – powołania na ćwiczenia mogą się spodziewać osoby, które złożyły przysięgę żołnierską i mają przydziały mobilizacyjne do jednostek. To oznacza, że armia nie będzie wzywać rezerwistów, którzy nie odbyli służby wojskowej

Pozdro
Kazimierz_Lyszczynski
Kazimierz_Lyszczynski
15.02.2022, 16:54:20
  • 15
Rozumiem, że Grzesiu Braun, dzban tak ochoczo wzywający do przywrócenia obowiązkowej służby, stawi się jako pierwszy?
  • 1
Fomalhaut
Fomalhaut
15.02.2022, 17:33:48
  • 0
@Kazimierz_Lyszczynski: Obstawiam, że w jego przypadku zaistnieje "wyjątkowa sytuacja".
kocimietka_BB
kocimietka_BB
15.02.2022, 18:32:40
  • 13
Już pędzę. Zadzieram kiecę i lece.

Bronić tego wspaniałego kraju, jego bogactw, naszego nieprzekupnego rządu, kochających się obywateli. I honoru naszych pięknych polskich kobiet.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • 1
ukryty_matematyk
ukryty_matematyk
15.02.2022, 20:31:43
  • 4
@kocimietka_BB: kobietom z biologicznego punktu widzenia honor się nie opłaca, niezależnie od narodowości
Anyper
Anyper
15.02.2022, 17:14:36 via Android
  • 13
A kto mi zapłaci kredyt hipoteczny i w000 konsumenckiego. Kto mi zaprowadzi dziecko do przedszkola jak żona będzie w pracy? Kto go odbierze? Kto mu kupi coś do jedzenia i za co? Ciekaw jestem jak to działa.
  • 9
lubiecie
lubiecie
15.02.2022, 17:25:14 via iOS
  • 11
@Anyper: Trepów to nie obchodzi, oni są nieudacznikami i z pracowitych ludzi chcą zrobić ofiary
Anyper
Anyper
15.02.2022, 17:59:46 via Android
  • 3
@Barakel
Podstawa najniższą mam to starczy na 1 kredyt tylko. Pracuje jako kierowca
kasyx
kasyx
15.02.2022, 16:44:08 via Android
  • 13
Co to za durna sensacja w tytule "nawet jesli sa prezesami firm". A co to ma do rzeczy?
  • 3
Alf131
Alf131
15.02.2022, 16:48:52
  • 6
@kasyx: To już pokolenie które stawia prezesa firmy na równi z pierwszym sekretarzem za prlu.
kasyx
kasyx
15.02.2022, 18:31:59 via Android
  • -1
@Thome a było kiedyś inaczej jeśli chodzi o pobór? Nie mówię o PRL
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (819)
  • Zakopujący (25)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4305
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2510
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2271
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2202
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
2079
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl