Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko486
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

736

Picie alkoholu po wypadku ma być tak samo karane, jak picie przed wypadkiem

Kierowcy często tłumaczą, że alkohol wypili po wypadku, na przykład "dla rozluźnienia". Ministerstwo sprawiedliwości chce zatem zaostrzyć przepisy.

rybak_fischermann
rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 14.02.2022, 05:54:17
  • #
    polska
  • #
    alkohol
  • #
    prawo
  • #
    kierowcy
  • 237
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

tak będzie

d4R3CK1
z wykop.pl
  • -2

Komentarze (237)

najlepsze

janek_kloss
janek_kloss
14.02.2022, 06:31:25
  • 419
No i prawidłowo
  • 64
michaltg
michaltg
14.02.2022, 07:06:19
  • 265
@janek_kloss: dokaldnie. Typowe kombinowanie zeby uniknac kary.
Ameritas
Ameritas
14.02.2022, 09:20:49
  • 342
@janek_kloss: rzund to popiera jak obywatele przyklaskują gdy ich coraz bardziej trzyma za mordę.Dojdziemy do tego, że to Ty będziesz musiał udowodnić swoją niewinność a nie organy które są do tego powołane. Od razu poprzyj zniesienia domniemania niewinności, zresztą i tak w wielu przypadkach to fikcja. Możesz też od razu poprosić o podsłuch lub pegasusa no bo w końcu praworządny obywatel jesteś.
Lootzek
Lootzek
14.02.2022, 07:52:34 via Android
  • 107
Czyli znając życie, wysmażą z tego bubel do pełnej uznaniowości, żeby każdy kto ma się wywinąć się wywinął, a jak kogoś trzeba będzie udupić, to i badanie dobę czy dwie później zostanie uznane jako niepodważalny dowód, bo nie będzie dookreślone co to znaczy "bezpośrednio po zdarzeniu".
  • 9
Arteqq
Arteqq
14.02.2022, 10:20:19
  • 19
@Lootzek: Dokładnie.
Znając tych specjalistów od ustaw pisanych na kolanie pewnie będzie tak jak mówisz.
Przyjadą do domu po 12h i Ci wmówią, że teraz masz tyle a tyle promili, co znaczy, że przed wypadkiem byłeś 2x bardziej nawalony.
cohontes
cohontes
14.02.2022, 10:20:23
  • 10
@Lootzek: to zależy, pewnie nie będzie mógł się w domu wieczorem napić bo nigdy nie wiesz jak to zostanie wykorzystane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jatutaktylkonachwile
jatutaktylkonachwile
14.02.2022, 07:31:20
  • 68
pytanie czy to tłumaczenie dotychczasowo cokolwiek zmieniało? Wątpię
  • 20
s.....n
konto usunięte 14.02.2022, 07:38:36
  • 20
@jatutaktylkonachwile: A to już zależy jak dobrze umie się kombinować i czy ma się znajomości gdzie trzeba.
chaberr
chaberr
14.02.2022, 08:12:20
  • 90
@jatutaktylkonachwile: Oczywiście, że tak.
Trzeba znać tylko takie "luki" i nawet funkcjonariusze BOR się na to powoływali (a dokładnie kierowcy naszego prezydenta).

https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,12484770,niewinni-bo-niewiadomo-kiedy-pili-alkohol-bor-owcy-oczyszczeni.html
tusk
tusk
14.02.2022, 10:23:46
  • 40
Jak cytuje policjantów z drogówki "Rz", "takie zachowanie jest standardem", a takim kierowcom często trudno udowodnić, że prowadzili auto pod wpływem alkoholu.


To może poprawcie metody operacyjne, a nie zrównujcie wszystkich jedną miarą i niszczcie domniemanie niewinności.
  • 7
tusk
tusk
14.02.2022, 10:36:16
  • 23
może wystarczy nie chlać i nie kombinować, jak w tym zeżartym alkoholem kraju jest na porządku dziennym?


@RandomizeUsr0: Chlanie po wypadku jest w pełni legalne i nikomu nie szkodzi. Ministerstwo chce go zakazać tylko dlatego, że jest nieudolne w prowadzeniu dochodzenia pod tym kątem.
tusk
tusk
14.02.2022, 10:51:25
  • 4
ty naprawdę bronisz ludzi, którzy, nawet jeśli faktycznie byli trzeźwi w chwili spowodowania wypadku, muszą sobie golnąć na rozluźnienie w oczekiwaniu na policję?


@Fenrirr: Tak, przecież to w pełni legalna czynność, która nikomu nie szkodzi. Kwestie moralne zostawiam tutaj z boku. Nie chcę tylko zmiany prawa tylko dlatego, że technika kryminalistyczna jest nieudolna i nie potrafi rozróżnić winnych od niewinnych.
Crazy_summer
Crazy_summer
14.02.2022, 10:23:57 via Android
  • 28
Jak wszystko pójdzie dobrze to tak napiszą tą ustawę że po wypadku do końca życia picie alkoholu będzie karane i potem przez lata będą to poprawkami łatać ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 2
getin
getin
14.02.2022, 10:25:37
  • -11
że po wypadku do końca życia picie alkoholu będzie karane


@Crazy_summer: w polzce, gdzie pić nie potrafią to nie byłoby takie złe
Aureilon
Aureilon
14.02.2022, 14:28:45
  • 0
@Crazy_summer: niech zakażą alkoholu, to nie będzie problemu! Tak się w polsce rozwiązuje problemy ustawowo. Tak samo jak z dostępem do broni, posiadaniem maryśki - no nie ma, to nie ma problemu! Jeszcze niech biedy zakażą ustawą to nie będzie biednych...
Najlepiej to zwolnić człowieka z odpowiedzialności za świadome decyzje ustawą, po prostu zakazując podejmowania takich decyzji...
dorszcz
dorszcz
14.02.2022, 11:05:33
  • 26
Znając nasze orły ustawodawstwa nie zdefiniują pojęcia "po wypadku" i biorąc udział w wypadku już nigdy więcej nie będzie można się napic( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
14.02.2022, 17:21:18
  • -1
@dorszcz: Znając życie to nie będzie można się napić do przyjazdu policji, zbadaniu alkomatem ew. pobranie krwi gdy sprawca jest nieprzytomny.
piwomir-winoslaw
piwomir-winoslaw
14.02.2022, 11:56:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Ksiądz i rabin mieli zderzenie czołowe. Kiedy opadł pył - masakra. Samochodów właściwie nie ma... Z jednego wysiada rabin, lekko potłuczony. Z drugiego ksiądz - parę siniaków... Patrzą na siebie - na samochody - niedowierzanie...
Rabin mówi do księdza: To niemożliwe, że żyjemy...
Ksiądz: No właśnie, to musi być znak od Szefa...
R: Tak, to znak od szefa, żebyśmy się wreszcie pogodzili.
K: Tak, koniec waśni między religiami...
R (wyciąga piersiówkę): Napijmy
Vanni
Vanni
14.02.2022, 09:06:29 via Android
  • 19
Dlatego tylko ucieczka z miejsca wypadku.
  • 12
UniversalHater
UniversalHater
14.02.2022, 10:52:07
  • 2
Dlatego tylko ucieczka z miejsca wypadku.


@Vanni: Najpierw staranne "dokończenie" wszystkich ofiar.
Szustprust
Szustprust
14.02.2022, 11:24:16
  • 1
Uciekający z miejsca wypadku są #!$%@? śmieciami.


@RandomizeUsr0: Nigdy nie miałeś wypadku?
awres
awres
14.02.2022, 11:34:15
  • 9
A posłowie będą karani za picie w miejscu pracy?
krzysztofu
krzysztofu
14.02.2022, 11:36:24
  • 7
Niech nie zapomną uwzględnić ile dni nie można pić po wypadku xD
  • 2
Elmaak
Elmaak
14.02.2022, 11:45:27
  • 1
@krzysztofu: Do czasu wykonania testu
krzysztofu
krzysztofu
14.02.2022, 11:55:42
  • 4
@Elmaak: czyli rozumiem że masz stłuczkę i dogadujesz się z gościem to do końca życia :D
Szymsa2
Szymsa2
14.02.2022, 12:53:56
  • 6
Zawsze mam setunie w apteczce i druga w podłokietniku, właśnie w razie wypadku. Pierwsze co robię jeszcze zanim obejrzę rozbite auto to wale na hejnał. Żeby się tak nie denerwować.
Przemysluaw
Przemysluaw
14.02.2022, 11:01:23 via Android
  • 6
To jak teraz będą się tłumaczyć policjanci, myśliwi, prawnicy, janusze, frogi, instagramerzy, zawód-synowie, dzieci polityków itd?

Nie przejdzie w pierwszym czytaniu.
Tym bardziej, że ta zmiana nie pomaga doić Polaków, więc nikt tego nie poprze jak np. nowy łagr.
p.....s
konto usunięte 14.02.2022, 10:40:41
  • 6
Prawda jest to. Prowadziłęm sprawę, gość twierdził, że po wypadku pił alkohol czekając na pomoc. Nie udowodniono, że pił przed. Cwaniak zawsze obok siebie powinien mieć flaszkę w samochodzie...
sklerwysyny_pl
sklerwysyny_pl
14.02.2022, 10:28:12 via iOS
  • 6
Ciekawe czy będzie określona jakiś limit czasowy - czy jeśli wypiję tydzień po wypadku to się będzie liczyć czy już nie?
Fenrirr
Fenrirr
14.02.2022, 10:20:08
  • 5
Ruch dobry, ale przypadkiem badania krwi nie pozwalały wychwycić, czy faktycznie było pite 5 minut wcześniej, czy 5 godzin?
  • 8
Fermiol
Fermiol
14.02.2022, 10:23:22
  • 7
@Fenrirr: Pozwalały.
Massad
Massad
14.02.2022, 10:39:52
  • 3
@Fenrirr: pozwala, ale jest problem tych co pili i przed i po. Ogólne podejście jest takie, że jak poziom alkoholu we krwi rośnie w czasie to oznacza, że pił po.

Ale aby stwierdzić czy pili tylko po, czy też przed to trzeba brać się za szacowanie, czy za wykryty poziom alkoholu może odpowiadać tylko picie, po czy też absorpcja jest za wolna. To nie jest problem jak ktoś przekracza normy. Ale
kvas
kvas
14.02.2022, 12:51:40 via Android
  • 4
Motłoch uwielbia jak się kamieniuje, nieważne kogo i za co, skoro jest kamieniowany to na pewno jest winny.
kidzior
kidzior
14.02.2022, 11:28:52
  • 4
Bardzo dobrze.
bArrek
bArrek
14.02.2022, 15:32:49
  • 3
Pijanych kierowców #!$%@?ć prądem ale za takie debilne pomysły jak karanie za coś czego się nie zrobiło to #!$%@? w dupe temu co wymyślił i temu co popiera.
P.....a
konto usunięte 14.02.2022, 13:41:15
  • 3
Zakaz dotyczy tylko sprawcy czy również ofiary?
Trochę bez sensu karać ofiarę wypadku.
Z kolei jeśli będziemy karać tylko sprawcę, to uczestnik wypadku będzie musiał ocenić czy jest sprawcą czy ofiarą (np na rondzie nie dla każdego jest to oczywiste). Trzeźwy będzie od razu podejrzany (#!$%@? przez niepicie).
Poza tym przepis jest na tyle głupi, że ta wrzutka ma pewnie na celu przykrycie jakichś nowych podatków. Tzn opłat, które podatkami nie są
  • 1
gatineau
gatineau
14.02.2022, 16:43:54
  • 0
Trochę bez sensu karać ofiarę wypadku.


@PrzychodniaPrawna: "nie pij dopóty nie dostaniesz kwitów od Policji" to "kara" chyba tylko dla alkoholików w jakimś ekstremalnym stadium nałogu. Każdy normalny człowiek jest w stanie powstrzymać się od spożycia alkoholu przez te 30-120 minut i nie jest to dla niego żadna "kara"

to uczestnik wypadku będzie musiał ocenić czy jest sprawcą czy ofiarą


to jak uczestnik ma jakiekolwiek wątpliwości czy jest sprawcą czy ofiarą
Vielokont
Vielokont
14.02.2022, 10:34:06
  • 3
Jak informuje dziennik, za niepowstrzymanie się od spożywania napojów alkoholowych i środków działających podobnie do alkoholu do czasu przybycia policji na miejsce zdarzenia, sąd będzie mógł orzec np. zakaz prowadzenia pojazdów.

To odpowiedź na apele ekspertów i policjantów. Ci opowiadają, że nierzadko poważnych sprawcy wypadków czy drobniejszych kolizji zapewniają, że po zdarzeniu wypili nieco alkoholu – ma to "rozładować stres" spowodowany zajściem.


Przecież to są oczywiste wybiegi, żeby uniknąć kary za
  • 10
Vielokont
Vielokont
14.02.2022, 11:31:33
  • 0
Weź się rozpędź i zajeb głową w ścianę


@zdrpkamil: Działa lepiej od małpki na rozładowanie stresu?
unibot
unibot
14.02.2022, 12:43:05
  • 0
@renkaboga: co Ty tu z domniemaniem niewinności wyjeżdżasz?
Wystarczy żeby był wymóg, że kierowca musi być trzeźwy przez cały czas trwania czynności prowadzonych przez policję po wezwaniu na miejsce wypadku. Kierowca ma mieć po wypadku nienaganną dyspozycyjność, a jeżeli już to nie może ona wynikać z działań podjętych po zdarzeniu z wyjątkiem urazów powstałych w wyniku ratowania życia (podanie alkoholu nie jest ratowaniem życia xD)
Wypicie alkoholu po wypadku może być
SpasticInk
SpasticInk
14.02.2022, 12:23:20
  • 2
Osobisćie znam 2 zbawne historie z alkoholem i autem z życia wzięte ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1) Teściowa przed wyjściem wypłukała usta płynem (nie wiedziała że zawarty w nim alkohol będzie problemem). Jak tylko wyjechała to trafiła na kontrolę. Powiedziała jak jest, to trzymali ją ok 20 min do powtórnej kontroli i wyszło negatywnie.
2) Różowa jechała do pracy i pech chciał, że dosłownie 100m przed kontrolą (ukrytą
  • 2
Marianv
Marianv
14.02.2022, 13:20:06
  • 2
@SpasticInk: Miałem podobny przypadek z płynem do płukania ust
po wyjeździe z domu 100 metrów dalej kontrola
no i wyszło czerwone zrobiło sie wtedy troche poważnie bo kazali mi wysiąść z auta i pójść do radiowozu
jakoś ubłagałem kolejne dmuchanie po którym wyszło zielone to dopiero mnie puścili
SpasticInk
SpasticInk
14.02.2022, 14:16:26
  • 2
@Marianv: no pewnie dużo zależy od policjanta, znajdą się i tacy, którzy od razu będą chcieli zabrać prawko.
Znajoma prawniczka kiedyś mi powiedziała, że jeżeli by byli nadgorliwi policjanci, to należy natychmiast zażądać badania krwi na obecność alkoholu aby wykluczyć, innej opcji nie ma.
ameneos
ameneos
14.02.2022, 12:18:37
  • 2
Ale meneli wywaliło w komentarzach.
mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
14.02.2022, 10:52:16
  • 2
Nie trzeba, jedynie z 20-30 razy badać krew co 30 minut. Wtedy na podstawie krzywej jest się w stanie udowodnić kiedy pił... Jak nie to po prostu odpowiada na podstawie jednego pomiaru...( ͡° ͜ʖ ͡°)
nobodyknows
nobodyknows
14.02.2022, 10:38:35
  • 2
W Ełku był ksiądz co na pogrzeb #!$%@? przyjechał.
Został rozkminiony i polecono mu zawijać się z cmentarza.
Pojechał do domu na policję się nie zgłosił, wieczorem sama przyjechała.
Oczywiście pijany bo w stresie po powrocie napił się z tego wszystkiego.
Oczywiście włos z głowy mu nie spadł, a w około opowiada, że w tedy nie był pijany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
adamczys
adamczys
14.02.2022, 14:11:13
  • 0
@nobodyknows: Czyżby pan gajewski?
nobodyknows
nobodyknows
14.02.2022, 15:12:35
  • 0
@adamczys: to jest braciuk moje ziomka. Nazwiska nie znam, ale wiem że rocznikowo końcówka 80ych.

Mój ziomek to jedyny w rodzinie, który zadawał mu ciężkie pytania. Reszta rodziny pełna pobłażliwość.
renkaboga
renkaboga
14.02.2022, 10:28:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Te przepisy będą na 100% wadliwe, jak prawie wszystko, czego ten nierząd się tknie.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (736)
  • Zakopujący (2)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2854
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2384
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
1959
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1848
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl