Szef Stellantis: Elektromobilność to wybór polityczny a nie przemysłowy!
Carlos Tavares uważa, że koszty elektromobilności są zbyt duże a decyzja o jej wprowadzaniu to polityka. Stellantis grupuje kilkanaście marek samochodowych, w tym Citroen, Opel, Peugeot, Jeep, Chrysler, Fiat...
francuskie z- #
- #
- 105
Komentarze (105)
najlepsze
@Bielecki: a to akurat częściowy fejk, bo wcale prywatnych odrzutowców nie zwolnili, a nawet pełna stawka obejmie prywatne samoloty wcześniej niż linie lotnicze. Za to dali im niższą stawkę podatku, diabli wiedzą czemu.
Z kolei jeśli chodzi o jachty, to oparli się na tonażu jednostki i propozycje KE dotyczą odpowiednio dużych statków. Co jest raczej średnim rozwiązaniem, ale o
Każda inicjatywa ekologiczna jest wyborem politycznym, a nie przemysłowym.
Przemysł zawsze będzie wolał wywalić ścieki do rzeki, śmieci do lasu, a za pracowników najlepiej mieć niewolników - to są najlepsze warunki do rozwoju przemysłu (i na nich np. takiego skoku przemysłowego dokonały w ostatnie dekady Chiny).
Każda ekologia, obecnie pod hasłem redukcji emisji CO2, jest działaniem wbrew przemysłowi i wbrew rachunkowi ekonomicznemu.
Zupełnie inne pytanie czy elektromobilność faktycznie jest
@hellfirehe: Dla sporej części społeczeństwa owszem. Połowa komentarzy pod polskimi filmikami i artykułami odnośnie aut 3cyl i zelektryfikowanych sugeruje ignorancję w tej kwestii.
To tak jak sondy uliczne w Polsce powiatowej -
"Płaci pani podatki? - Nieee."
"Z czego rząd wypłaca 500+? - No ze swoich."
"Co pan myśli o silnikach 3 cyl 1.2? - Panie, to z kosiarki chyba, hyhyhy. Dwa zero to minimum musi być żeby
Miesiąc temu jednego dnia w południe konferencja, że będą wlaczyć z elektrykami bo to ślepy zaułek.
Tego samego dnia wieczorem konferencja prasowa innego głównego dyrektora - 'od 2035 wszystko elektyczne u nas'
Ja tylko przypomnę, że elektryki póki co są tanie bo prąd do samochodu nie ma wliczonych podatków drogowych, które stanowią połowę ceny benzyny....
Jeśli masz dom i fotowoltaikę (gwarancja 30 lat), możesz jeździć praktycznie za darmo. Wystarczy mieć dobry inwerter i najlepiej akumulator, żeby nie oddawać wszystkiego do sieci, tylko magazynować i zużywać na
W przypadku kiepskiej pogody czy pory roku kiedy słońca brak, naładowanie pojazdu elektrycznego czy tylko doładowanie jest praktycznie niemożliwe. Co w przypadku naszej szerokości geograficznej wyklucza ładowanie takiego auta w szczycie popołudniowym przez blisko połowę roku.
Myślę, że ludzie nie zdają sobię sprawy, że przesiadka na elektryki zmusi większość społeczeństwa do zmiany nawyków i prowadzonego trybu życia. Chyba,
To, że w przypadku CO2 europa lokalnie obniży emisję i tak to będzie niezauważalne w pozostałej części globu.
Patrząc na wykresy