Praca hamownika na górce rozrządowej
Materiał prezentujący jak wyglądała praca osoby, która podczas staczania wagonów z górki rozrządowej, podkładała pod koła wagonu metalową stopkę aby wyhamować wagon na właściwym już torze.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 53
- Odpowiedz
Komentarze (53)
najlepsze
Przyjeżdża skład z kraju, ma w sobie różne wagony zebrane po drodze. Odpinana jest lokomotywa dalekobieżna a podpinana manewrowa. Manewrowa jedzie z wagonami na górkę gdzie powoli jeden po drugim je z tej górki "zrzuca" a dyżurny przestawia zwrotnice tak aby trafiły na odpowiednie tory, formując odpowiednie pociągi jadące w poszczególnych kierunkach. I tak ze składu mającego wagony róznego typu jadące do 10 miast w różnych rejonach, masz kilka składów do 1-2 miast.
Różni się teraz to że zamiast człowieka hamującego poprzez użycie płóz widocznych na filmie, masz teraz sterowniki i hamulce szczękowe które spowalniają
Po 15 latach sprawa sie wyjasnila ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
Praca górki rozrządczej to najciekawsza rzecz na kolei. Bardzo przypomina sortownie listów ;) niestety kolej w ostatnich 30 latach skutecznie zniechęcała klientów do nadawania przesyłek wagonowych. Jeden z największych błędów decydentów.
Dodaje link do opisu stanowiska opis stanowiska
a nie hamulcowego?