Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

3361

Zwrot towaru dla Niemca: gratis, dla Polaka: koszt 99,90 PLN

Kolejny przykład traktowania Polski jako rynku drugiej kategorii - ale pewnie po prostu takie są PREFERENCJE polskiego konsumenta( ͡° ͜ʖ ͡°)

zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
z
wykop.pl
27.11.2021, 13:06:59
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    zakupy
  • #
    afera
  • #
    benuta
  • 265
    • Facebook
    • Twitter

Moja dziewczyna kupiła ostatnio dywan na stronie www.benuta-dywany.pl/

Niestety dywan okazał się być kiepski i postanowiła go zwrócić. Jak się okazało, zwrot  kosztuje polskiego klienta 99,90 PLN. Myślę sobie "niemożliwe, przecież w Polsce zakupy w internecie można zwracać przez ileś tam dni za darmo" - no i rzeczywiście tak jest, tylko okazuje się, że to nie jest polska firma, a wyłącznie polska domena niemieckiego przedsiębiorstwa Benuta GmbH( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zwrot dla Polaka:

https://www.benuta-dywany.pl/r... 

koszt: 99,90 PLN


Zwrot tej samej firmy dla Niemca:

https://www.benuta.de/return.h...

GRATIS



Treści powiązane (2)

Wg prawa unijnego masz 14 dni na zwrot. Szczegóły w linku.

gridstream
z europa.eu
  • 78

Francuzi też muszą zapłacić

blablamaster
z benuta.fr
  • -5

Komentarze (265)

najlepsze

roso122
roso122
27.11.2021, 13:35:51
  • 731
Jeszcze się gnoje z tego śmieją.
źródło: comment_1638016547NUhjkl3v8Seti8pG9oMMc3.jpg
  • 31
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 13:55:07
  • 135
@roso122: lepiej jak Polak straci złotówkę niż samemu zarobić 100 euro( ͡° ͜ʖ ͡°)
Felonious_Gru
Felonious_Gru
27.11.2021, 14:11:21
  • 81
@zurawinazmusztarda: w Polsce też odesłanie jest na koszt kupującego. Jak znajdziesz kuriera co dywan zawiezie za 15zl to będzie za 15zl zwrot.
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 14:13:56
  • 113
@Felonious_Gru: w tym konkretnym przypadku nazwali to "opłatą za przeprocesowanie zwrotu" i nawet jak założysz fundację która charytatywnie wozi dywany po Europie to i tak klient z Polski musiałby tę opłatę ponieść
Skrytozerca90
Skrytozerca90
27.11.2021, 13:11:54 via Android
  • 539
Dobrze wiedzieć gdzie nie kupować. Wykop.
Takie praktyki powinny być karalne.
  • 33
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 13:57:06
  • -245

Komentarz usunięty przez moderatora

Volki
Volki
27.11.2021, 14:01:48 via Android
  • 261
@ej-no-nie-przesadzaj No właśnie tak działa, że ktoś publicznie skrytykuje ich usługi, a rynek zdecyduje czy taki plan na biznes będzie dalej opłacalny, więc daruj sobie pouczać innych, że robią dobrze.
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
27.11.2021, 14:05:59
  • -185

Komentarz usunięty przez moderatora

buddookan
buddookan
27.11.2021, 13:59:47
  • 77
Ludzie serio płacą za takie dywany ? Mój dziadek miał taki w garażu :/
źródło: comment_1638017949aZHCFR0uo4zj6q2fBdJVhQ.jpg
  • 5
MegaZU0
MegaZU0
27.11.2021, 14:03:47
  • 3
@buddookan: hippsterski
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
27.11.2021, 14:10:19
  • 1
@buddookan: Ile można mieć słomiankę za łóżkiem? Taki dywan to nie byle co.
sajmonm
sajmonm
27.11.2021, 14:10:41 via Android
  • 16
@buddookan myślę, że pod niejednym śmietnikiem można by znaleźć taki ( ͡° ʖ̯ ͡°)
agnieszka-baum
agnieszka-baum
27.11.2021, 13:42:50
  • 38
Wysylka zapewne z Niemiec, wiec skad zdziwienie ze zwrot jest drozszy w przypadku zwracania z Polski?
Dodatkowo znalezienie tej informacji zajelo mi 30 sekund od wejscia na strone.
  • 11
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 13:50:59
  • 128
@agnieszka-baum: wysyłka do PL kosztuje 40 zł, a zwrot 2,5 raza więcej - to nie jest cwaniactwo?
agnieszka-baum
agnieszka-baum
27.11.2021, 13:57:39
  • -60
@zurawinazmusztarda: Nie, zwyczajnie cennik u kurierow nie jest jednakowy przy wysylce DO danego kraju i Z danego kraju.
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 14:03:08
  • 68
@agnieszka-baum: sprawdź w którą stronę jest drożej: z Niemiec do Polski czy z Polski do Niemiec
protip: nie w tę co myślisz
borowa90
borowa90
27.11.2021, 16:17:27
  • 28
Ten portal schodzi na psy. Pełno tu szurii i roszczeniowej gównażerii. Proponuję sobie otworzyć własny biznes i proponować darmowe zwroty zza granicy (bo przecież ten sklep wysyła z Niemiec). Nie pociągnąłbyś drugiego miesiąca. Kto to w ogóle wykopuje?!
  • 6
Sotha
Sotha
27.11.2021, 16:32:13
  • -7
@borowa90: Proponuję nie oferować usług na rynku zagranicznym, którego nie jesteś w stanie obsłużyć zgodnie z obowiązującym prawem.
borowa90
borowa90
27.11.2021, 16:38:40
  • 6
Proponuję nie oferować usług na rynku zagranicznym, którego nie jesteś w stanie obsłużyć zgodnie z obowiązującym prawem.


@Sotha: A co jest niezgodnego z prawem w działaniu sklepu ze znaleziska. Prosiłbym o wskazanie konkretnego przepisu czy to prawa polskiego czy europejskiego? Wam się ludzie już od wysypu sklepów typu Zalando wydaje, że darmowy zwrot w sensie kosztu przesyłki jest Waszym prawem (✌ ゚ ∀ ゚)☞
agnieszka-baum
agnieszka-baum
27.11.2021, 16:39:52
  • 3
@Sotha: Jakim prawem xD?
LiSzajFuj
LiSzajFuj
27.11.2021, 14:09:07
  • 27
@zurawinazmusztarda
Przecież w Niemczech niema złotówek, to jak mają te 99 00 zł zapłacić( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 14:10:39
  • -1
@LiSzajFuj: biedny Niemiec musi chodzić do kantora za każdym razem jak chce coś zwrócić
baronio
baronio
27.11.2021, 14:12:55
  • 2
@LiSzajFuj: fakt, powinno byc w markach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wmw987
wmw987
27.11.2021, 14:35:01 via Android
  • 22
Ale wiesz, że zwrot jest za darmo ale koszty przesyłki musisz opłacić sam i tak mówi Polskie prawo stworzone przez Polaka?
Matus89PL
Matus89PL
27.11.2021, 15:45:15
  • 17
ej OPie zmiłuj się...
przecież zwrot jest darmowy, płacisz za przesyłkę. tak samo jak w Polsce, przecież ponosisz koszty wysyłki, chyba że sklep ma swoją politykę i wysyła do Ciebie kuriera za free, co owszem jest częste, ale nie standardem i nie wymaga tego prawo :)
czytając regulamin tego sklepu wszystko jest jasno opisane...
co więcej, znajdź sposób wysyłki za granicę tańszy, napisz im w mailu że sam prześlesz i może zaoszczędzisz,
  • 6
TheJaster
TheJaster
27.11.2021, 15:59:01
  • -14
chyba że sklep ma swoją politykę i wysyła do Ciebie kuriera za free, co owszem jest częste, ale nie standardem i nie wymaga tego prawo


@Matus89PL: Nie powielaj głupot.

Art. 32 pkt. 1 z ustawy o prawach konsumenta.

Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
TheJaster
TheJaster
27.11.2021, 16:01:10
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

TheJaster
TheJaster
27.11.2021, 16:02:28
  • -4
@Matus89PL: Mój błąd. Doczytałem.
Kr3t
Kr3t
27.11.2021, 14:28:35
  • 17
Chyba informacja nie prawdziwa:

https://www.benuta-dywany.pl/ogolne-warunki-handlowe.html/

Ponoszą Państwo bezpośrednie koszty związane ze zwrotem towarów. Bezpośredni koszt zwrotu towarów, które ze względu na swoje właściwości nie mogą być odesłane do nas zwykłą drogą pocztową (towar spedycyjny), wynosi szacunkowo nie więcej niż około 99,90 PLN za każdy tego rodzaju towar.

Jak dla mnie to możesz to wysłać samodzielnie jak taniej niż te 99,90

Poza tym oni zwracają pełna kwote + cena wysyłki jaka poniosłeś.
  • 3
przedostatnisamuraj
przedostatnisamuraj
27.11.2021, 15:39:26 via Android
  • 1
@Kr3t "Przetworzenie zwrotu kosztuje 99,90 zł i zostanie odliczone od ceny zakupu podczas dokonywania przez nas zwrotu środków."

a co powiesz na taki zapis z ich strony? xD
Kr3t
Kr3t
27.11.2021, 20:23:47
  • 2
@przedostatnisamuraj:
Różnica: Odstąpienie na 14 dni, zwrot do 60. Więc po 14 dniu do dobra wola sprzedawcy
p.....a
konto usunięte 27.11.2021, 23:31:01
  • 0
Jak dla mnie to możesz to wysłać samodzielnie jak taniej niż te 99,90


@Kr3t: dokładnie, taki zapis wynika z ustawy:

Art. 12. 1. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: (...)

10) kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość –
Nabukadneccar
Nabukadneccar
27.11.2021, 22:03:31
  • 16
Coś Ci się stary #!$%@?. W żadnym prawie nie masz gwarancji DARMOWEGO zwrotu. Owszem sprzedawca musi towar przyjąć, ale koszt nie jest prawnie regulowany. Przyzwyczailes się, ze wiele sklepów oferuje darmowe zwroty. Wystarczy czytać regulamin przed zakupem, to nie boli. Zakop.
  • 1
atomic77
atomic77
27.11.2021, 22:08:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

Petururururu
Petururururu
27.11.2021, 13:41:58
  • 15
Generalnie przesyłka do polski jest droższa to i odbiór jest droższy. Widzę ze przesyłka do polski kosztuje 40zl, wiec nie widzę nic dziwnego z tym zeby był zwrot w tej samej cenie. Odbiory z innych krajów są jednak droższe niż wysyłki do. Chyba ze kupowałeś ponad 500 to jest za free.
To jest pewien problem, bo koszt odbioru z końca świata mógłby orzewyzszyc koszt towaru. Oni misza oddać pieniądze, a nie zapłacić
  • 4
zurawinazmusztarda
zurawinazmusztarda
27.11.2021, 13:49:40
  • -11
@Petururururu: jak się chce prowadzić biznes w Polsce, to należałoby podejść do klienta z szacunkiem i wynająć w Polsce chociaż głupi magazyn w starej szopie. Uważasz że jakaś polska firma postawiłaby niemieckojęzyczną stronę w domenie .de i kazała płacić za wysyłkę do nas?
LiSzajFuj
LiSzajFuj
27.11.2021, 14:16:11
  • -4
@zurawinazmusztarda:
Przecież oni nie mają pewnie własnych magazynów tylko pewnie pośredniczą.
Właściwie kto kupuje dywany online za granicą( ͡° ͜ʖ ͡°)
magucio
magucio
27.11.2021, 14:18:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@zurawinazmusztarda: jak chce się robić zakupy w internecie, to powinno się przeczytać chociażby regulamin zwrotów i zapoznać z ewentualnymi kosztami.
GOHAN
GOHAN
27.11.2021, 17:54:07
  • 11
Ja to może się nie znam, ale ja jednak widzę różnicę między wysyłką Polska - Niemcy a Niemcy - Niemcy.... No i to jest ich dobra wola, że dają możliwość odesłania ich transportem za 99zł. Równie dobrze można sobie do nich samemu odesłać jakimkolwiek innym transportem. I to też jest ich dobra wola, że w Niemczech zwrot jest darmowy. To w końcu niemiecka firma 0_o
wipok
wipok
28.11.2021, 00:19:28
  • 9
Odkryłeś Amerykę ze im dalej kraj położy tym drożej przesyłki.
  • 2
azbest555
azbest555
28.11.2021, 09:01:57 via Android
  • 0
@wipok sama jest sobie winna jeżeli nie sprawdziła przed zakupem od kogo kupuje i skąd towar przyjeżdża. Jest w internecie coraz więcej takich przebierańców.
winterfell
winterfell
28.11.2021, 09:38:56 via iOS
  • 3
@azbest555: ale to zadni przebierancy, kupujesz w sklepie w innym kraju to musisz sie z tym liczyc. Wystarczy przeczytac regulamin zwrotow, tam nie ma nic ukrytego.
E.....e
konto usunięte 27.11.2021, 18:18:10
  • 9
@zurawinazmusztarda

Chwila, według prawa można zwrócić w 14 dni, ale nie ma nic takiego jak darmowy zwrot. To firmy oferują darmowy zwrot dodatkowo jako ukłon wobec klientów, biorąc na siebie koszt odesłania produktu, ale nie mają takiego obowiązku.

Skoro wysyłka jest z Niemiec i odsyła się do Niemiec to wcale nie dziwne, że sklep zaoferował swoim niemieckim klientom zwrot za darmo (koszt jaki płaci to poniżej 10 euro), ale wcale nie chce
  • 2
Rapsii
Rapsii
27.11.2021, 22:15:01
  • 1
@Erie: Zamawiałem z niemieckiego amazona rzeczy które szły z Włoszech i zwaracałem je potem do Niemiec nic nie płacąc. Wszystko to jest kwestia podejścia i możliwości danej firmy związanych z globalizacją i optymalizacją itp;P
E.....e
konto usunięte 27.11.2021, 22:43:04
  • 2
Zamawiałem z niemieckiego amazona rzeczy które szły z Włoszech i zwaracałem je potem do Niemiec nic nie płacąc. Wszystko to jest kwestia podejścia i możliwości danej firmy związanych z globalizacją i optymalizacją itp;P


@Rapsii: Oczywiście, ale zamawiałeś raczej małe paczki, których wysyłka jest tania, a przy wolumenie wysyłek jaki ma Amazon stawki u kurierów wynegocjował zapewne śmiesznie niskie albo wręcz własnym transportem to wozi miedzy swoimi oddziałami. W przypadku gabarytów jak
future_taylor
future_taylor
28.11.2021, 00:03:36 via iOS
  • 8
Prawie 3000 tysiace wykopów, dla znaleziska w ktorym na idiote i cebulaka wychodzi tylko op. Ten portal jest zdominowany przez przyglupów.
many
many
27.11.2021, 16:35:59
  • 8
A Ty chcesz wolny rynek, czy jednak taki regulowany? Bo tu masz akurat wolny i swobodę decydowania o swoim biznesie.
Filipterka25
Filipterka25
27.11.2021, 14:10:08
  • 8
Zakop - nasze prawo nie wymaga ponoszenia przez sprzedawcę kosztów wysyłki zwracanego towaru. Pretensje na wiejską.
  • 6
sl0w0rm
sl0w0rm
27.11.2021, 14:17:18
  • 9
@Filipterka25: no też ciężko, żeby wymagało. Przy tak idiotycznym prawie można by uwalić każdą firmę... robisz tylko ciągle zamówienia i zwracasz towar, a oni za każdym razem by płacili za dostawę w dwie strony.
przedostatnisamuraj
przedostatnisamuraj
27.11.2021, 14:25:35 via Android
  • -2
@Filipterka25 raczej do Brukseli. Źródłem ustawy jest dyrektywa UE

@sl0w0rm nie do końca. Byłyby podstawy do odmowy przyjęcia zwrotu w sytuacji którą dałeś za przykład
Filipterka25
Filipterka25
27.11.2021, 14:26:51
  • -4
raczej do Brukseli. Źródłem ustawy jest dyrektywa UE


@przedostatnisamuraj: A dyrektywa zabrania krajom nałożenia takiego obowiązku?
przedostatnisamuraj
przedostatnisamuraj
27.11.2021, 13:57:50 via Android
  • 8
@zurawinazmusztarda jakiś "koszt przetwarzania zwrotu " brzmi jak klauzula niedozwolona. Niemniej, koszt wysyłki towaru na zwrot leży po stronie konsumenta. I to jest jedyny koszt jaki konsument ponosi w związku z wysyłką towaru, bez żadnych "kosztów przetwarzania" (ew. koszty mogą wyniknąć ze zużycia przedmiotu, ale to inny temat)
RandyMarsh1
RandyMarsh1
27.11.2021, 19:01:48
  • 7
Afera z dupy.
Jak nie chcesz płacić za przesyłkę, to sam im zawieź ten dywan.
Proponuje tez żebyś założył firmę i wprowadził darmowe międzynarodowe zwroty, żeby januszeria za darmo sprawdzała sobie twój towar i generowała ci przy tym koszty. Poza tym, myślałem ze po zmianie oferty dla nowych Netlifxa i promocji ze śmieciami na taśmie z Lidla zrozumiecie, ze "gen sprytu" wymusza na przedsiębiorcach dostosowanie się do pewnych rynków.

2 tysiące wykopów
  • 7
emrys
emrys
27.11.2021, 20:20:39 via Android
  • 1
@RandyMarsh1 ale idiotow nie zrozumiesz chlopie
Grothar
Grothar
27.11.2021, 20:47:00 via Android
  • -5
@RandyMarsh1 bredzisz.
RandyMarsh1
RandyMarsh1
27.11.2021, 20:50:03
  • 0
@Grothar: nie, ty bredzisz.
Arytmetyk
Arytmetyk
27.11.2021, 14:20:07 via Android
  • 7
Serio ktoś kręci aferę, że zwrot towaru wysłanego z Niemiec do Niemiec jest tańszy nic wysłanego z Niemiec do Polski?
Wszedłem na tę stronę i co chwilę pojawia mi się komunikat "wysyłka do Polski gratis od zakupu za 500zl", więc dość mocno podkreślone jest że wysyłka jest zagraniczna.
Dodatkowo piszesz nieprawdę, że według prawa zwrot ma być darmowy - takie prawo zwyczajnie nie istnieje.
Nieogar jesteś i tyle.
av18
av18
27.11.2021, 13:31:10
  • 7
Już my zrobimy im "reklamę"
  • 1
LajfIsBjutiful
LajfIsBjutiful
27.11.2021, 15:52:37
  • -3
@av18: wy wykopki to tam możecie sobie najwyżej konia zwalić xD
King_bruce_lee
King_bruce_lee
27.11.2021, 15:51:11
  • 5

Komentarz usunięty przez moderatora

revente
revente
27.11.2021, 15:18:47
  • 5
W regulaminie jest:
„ nie więcej niż około 99,90 ”
Co nie jest wygórowanym kosztem przy dywanach które często mają spore gabaryty w transporcie.
D.....l
konto usunięte 27.11.2021, 15:11:45
  • 5
Możliwe że jest to spowodowane polaczkami którzy lewe faktury dawali na zwroty i sprzedawca musial oddawać kasę ekstra i tak Polaczki zarabiali.
  • 5
krzywy_odcinek
krzywy_odcinek
27.11.2021, 15:12:41
  • -1
@Dynamiczny_Rogal: to samo chciałem napisać.
AndrzejBinarny
AndrzejBinarny
27.11.2021, 15:25:31
  • 0
@Dynamiczny_Rogal: co to znaczy dawać fakturę na zwrot, na czym polega ten wałek?
D.....l
konto usunięte 27.11.2021, 19:35:45
  • 2
@AndrzejBinarny: robili tak na bank z meblami bo koszt dostawy duży. A działa to tak. Dla przykładu. Kupujesz przedmiot za 100 euro + 50 euro dostawa. Potem go zwracasz, za zwrot płacisz 50 euro ale sprzedawcy przedstawiasz dokument potwierdzający że za zwrot zapłaciłeś 150 euro. Sprzedawca musi oddać ci za koszt zwrotu, więc zarabiasz 100 euro.
B.....0
konto usunięte 27.11.2021, 15:06:43
  • 5
@zurawinazmusztarda: Ja #!$%@?ę serio? Po pierwsze zwroty do 14 dni w Polsce są, ale to, że coś jest za darmo to tylko wola sprzedawcy. Po drugie zwroty za granicę mało kiedy są darmowe. Po przecie dywan? Kup sobie zestaw mebli z zagranicy i bądź zdziwiony, że nie ma darmowego zwrotu. W ogóle od kiedy zwroty produktów wielkogabarytowych są darmowe? Po czwarte dla Niemca darmowe, bo wysyłka z Niemiec. Francuz też będzie
źródło: comment_1638022294TMWrHzBmKTP3rblEKFE47i.jpg
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (3361)
  • Zakopujący (114)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki