@Portier-Harry_Portier: pędnia to druty które przekładają rozjazd, siedzi dyżurny w nastawni do 350m od rozjazdu ciągnie wajhe i przekłada rozjazd w terenie. Tu masz część załomów pędni do różnych rozjazdów.
@Portier-Harry_Portier: @Pesa_elf: wczoraj nie wiedziałem co to pędnia, teraz nie wiem co to załomy. Odpowiedzi, które powodują tylko kolejne pytania ( ͡°͜ʖ͡°)
Nie oglądałem filmu i nie wiem czy była mowa o tym. Ale jest jeszcze w definicji rozprucia. Rozprucie bez udziału taboru, czyli jak jest utrata kontroli rozjazdu przy jednoczesnym zajęciu izolacji. Może ono nastąpić jak wypadnie poza system licznik osi odpowiedzialny za rozjazd podczas przejazdu pociągu czy podczas prac przy rozjeździe gdy jest włożona korba i zewrze się przypadkiem toki szynowe czy też niechcący zewrzr pręty kontrolne.
@Pesa_elf: na filmie było omawiane faktyczne rozprucie (jak zachowuje się fizyczna zwrotnica), a nie to co wykrywają systemy SRK
A tak w ogóle to mieszasz systemy walutowe, licznik osi nie zareaguje na zwarcie toków szyn i odcinki izolowane nie są wyposażane w liczniki osi* - bo było by to dublowanie tych samych funkcji czyli kontroli zajętości na tym samym odcinku
*) Wyjątek może stanowić jakaś samoczynna sygnalizacja przejazdowa która ma własne
Bardzo ciekawy kanał. To właśnie tutaj dowiedziałem się dlaczego na stacjach gdy pociąg ma wkrótce ruszyć to goście chodzą i takimi długimi młotkami stukają w koła. kiedyś myślałem, ze odblokowują zapieczone klocki hamulcowe a tak naprawdę sprawdzają stan koła, czy nie jest pęknięte itp.Po wydawanym dźwięku można to rozpoznać :)
Komentarze (64)
najlepsze
https://youtu.be/wfisGjob4qg
A tak w ogóle to mieszasz systemy walutowe, licznik osi nie zareaguje na zwarcie toków szyn i odcinki izolowane nie są wyposażane w liczniki osi* - bo było by to dublowanie tych samych funkcji czyli kontroli zajętości na tym samym odcinku
*) Wyjątek może stanowić jakaś samoczynna sygnalizacja przejazdowa która ma własne