Testują skrypty AI. Niedawno odebrałem telefon i po zadaniu kilku pytań zorientowałem się, że rozmawiam z systemem rozpoznawania głosu i generującym odpowiedzi. Nawet dość naturalnie brzmiał jej głos, ale inteligencji i ludzkich reakcji za grosz.
@Squatlifter: naturalnie brzmi bo są to nagrane kwestie, kwestie dialogowe też są predefiniowane, jedyne co tam może być takiego bardziej zaawansowanego to model ml, który wyłapuje inne kwestie człowieka na podstawie przykładowych odpowiedzi na dane pytanie
Zajebista sprawa, nie wiedziałem że już takie coś istnieje. Wykryje głos więc przerwie, wysłucha pytania i odegra odpowiednie nagranie kolejna praca (telemarketer) niedługo przepadnie ( ͡°͜ʖ͡°)
@MrBeast: ostatnio dzwoniąc na orange miałem najpierw wywiad z robotem który mnie pytał o dane autoryzujące itp i potem mnie przełączył na realnego człowieka który miał juz z automatu moje dane, dane dotyczące umowy itp. Bot normalnie rozpoznawał jak podawałem pesel itp
Ale po co gadać z robotem. Od razu widać. BTW wprowadzić przepis, że na początku rozmowy informują że będzie robot a w telefonie dałoby się zablokować to g---o.
@masz_fajne_donice: Bo nikt nie chciałby gadać z robotem, wiem z doświadczenia, jak łączyło barana z botem od razu kombinował i robił spam aby połączyć się z człowiekiem.
@masz_fajne_donice: Bo nikt nie chciałby gadać z robotem, wiem z doświadczenia, jak łączyło barana z botem od razu kombinował i robił spam aby połączyć się z człowiekiem.
@Wololol: Ja tak robię. Zawsze mowie botowi ze już chce kupić natychmiast najlepszy pakiet czy kredyt zależy gdzie dzwonię - szybciutko połączenie z działem sprzedaży, nie pamietam żeby ktoś robił problem przełączając do normalnego działo obsługi klienta
Taki automat dzwoni do mnie regularnie od roku. Na początku był to męski głos, za każdym razem przedstawiał się innym imieniem i nazwiskiem. Przez długi czas sprzedawali fotowoltaikę. Po podaniu fałszywych danych faktycznie po kilku dniach zadzwonił do mnie realny handlowiec, chyba tylko dlatego że podałem atrakcyjne dla nich warunki (wysokość miesięczna rachunku za prąd).
Dwa-trzy miesiące temu zadzwonił do mnie znów ten sam automat, lecz tym razem damski głos, ale temat
@lansvans: też nie wyrażam nigdy zgód i niestety - wycieki numerów i handlowanie bazami danych to już norma wśród takich firm. Numer służbowy używam tylko do kontaktu z kontrahentami, nigdzie nigdy nie był rejestrowany i jak widać nic to nie pomogło.
@GIBbeer: Miałem podobny problem, co kilka dni telefony z różnych numerów. Polecam wysłać maila w stylu "Proszę usunąć numer: XXX XXX XXX, telefony nękają, zgłoszę sprawę do UODO jeśli dalej tak będzie" na iodo@eurocallcenter.pl. Ja dostałem odpowiedź że telefon został usunięty i dane o spółce (tak Poznań oraz Ukraina). Jak na razie to nie dzwonią ( ͡°͜ʖ͡°).
@Lubie_Budyn: wtf. Jaki model biznesowy to stworzył więc? xD przecież typowi który to obsługuje trzeba zapłacić tą minimalną, a za tyle masz normalnego telemarketera który umie odpowiedzieć na więcej niż dwa pytania.
@Vender: Nie do końca, bo telemarketerzy przychodzą i odchodzą po paru miesiącach i w jakimś raporcie (chyba PwC) było podane, że średni czas zatrudnienia w takich firmach to 3 miesiące. Jak utworzysz bindy, to możesz zatrudnić dowolnego retarda, który dopasuje schematy odpowiedzi do tego o co pyta druga strona. Robię consulting w dziedzinie AI, chat botów, RPA(aktualnie na tym się skupiam, bo covid dał nam bardzo dużo zleceń) i trochę
Do mnie dzwonili (człowiek) i chcieli mi wcisnąć kursy językowe twierdząc, że to wyjątkowa okazja, bo są dotowane w 80% z budżetu europejskiego. Później się okazało, że "budżet europejski" to nazwa handlowa jakiegoś ich konta bankowego (sic.), czyli sami sobie dotują kursy.
Ktoś wie czy to jest jakiś oficjalny rządowy spam czy oszuści weszli na wyższy level i chcą dymać seniorów instalując im jakiś malware? Swoją drogą UE powinna się zabrać za to g---o, tak samo jak komunikat o tym, że rozmowa jest nagrywana powinnien być poprzedzany "rozmowa przeprowadzona będzie z człowiekiem" bądź z automatycznym asystentem.
Komentarze (173)
najlepsze
Nowy Wspaniały Świat, a to wszystko dla waszego dobra.
Wykryje głos więc przerwie, wysłucha pytania i odegra odpowiednie nagranie
kolejna praca (telemarketer) niedługo przepadnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bot normalnie rozpoznawał jak podawałem pesel itp
@Wololol: Ja tak robię. Zawsze mowie botowi ze już chce kupić natychmiast najlepszy pakiet czy kredyt zależy gdzie dzwonię - szybciutko połączenie z działem sprzedaży, nie pamietam żeby ktoś robił problem przełączając do normalnego działo obsługi klienta
Komentarz usunięty przez moderatora
Dwa-trzy miesiące temu zadzwonił do mnie znów ten sam automat, lecz tym razem damski głos, ale temat
@lansvans: też nie wyrażam nigdy zgód i niestety - wycieki numerów i handlowanie bazami danych to już norma wśród takich firm.
Numer służbowy używam tylko do kontaktu z kontrahentami, nigdzie nigdy nie był rejestrowany i jak widać nic to nie pomogło.