@TheOneWhoKnocks: "port" w elblągu to jest jakaś popierdółka. Tam się wyładowuje jakieś 100 tysięcy ton ładunku rocznie. W Gdańsku 50 milionów. To jest kolejna wydmuszka typu Miś.
@darek-ch-1: wydajemy kasę w błoto, jaki sens jest robić przekop na takie parametry jak port w Elblągu może obsłużyć statki o maksymalnym zanurzeniu 2,5m, sezonowo 1,8m... A inwestycja w port, poprawa jego parametrów nie jest planowana na najbliższe lata. A na samej inwestycji zyska port w Kaliningradzie bo mniejsze jednostki będą wolały płynąć Zalewem Wiślanym jak po Bałtyku.
ważniejsze pytanie to ile towaru przejedzie przez te szybkiego ruchu a ile przez te wodne
@criskrzysiu: Nadal poruszasz się w sferze marzeń i pudrowania rzeczywistości przez rząd a nie faktów, Elbląg ma zdolności przeładunkowe na poziomie szopy i ekipy trzech Januszy przy drodze krajowej.
@Morf: w Porcie Miejskim we Wrocławiu jest większy przeładunek jak w Elblągu, już nie mówiąc po pozostałych nabrzeżach przekadunkowych paliw płynnych czy też tym przy elektrociepłowni, no ale spoko. Przecież to port morski ( ͡°͜ʖ͡°)
Ta inwestycja to jeden wielki xD I jak to na wypoku. Na razie wielkie jaranko i kto nie popiera ten agent Putina. Za rok, dwa, okaże się że budowy kanału żaden wykopek nie popierał. Wypok wypok never changes
@uknot: inwestycja to dramat, ale to raczej nie wykopki ją chwalą tylko pisowskie trolle w pracy #50groszyzawpis
Zawsze zanim znalezisko trafi na główną to już jest wypełnione tuzinem komentarzy od plusujących się wzajemnie trolli piszących jaka to świetna inwestycja, jak ruskich dupa piecze itp.
@lhotse89: w pisowskiej rodzinie obiadek bez tematu przekopu to obiadek stracony. Region z pewnością turystycznie zyska (kosztem innych) bo pisowcy będą tam jeździć żeby zobaczyć cud ich myśli.
No dobra, ale w materiale nie wyjaśniono jednego: po co miałyby na Zalew wpływać promy i co takiego będą transportować w swoich ładowniach statki/barki/jednostki pływające, bo przemysłu w Elblągu już prawie nie ma, a to co zostało powolutku się zwija (Alstom). Elbląg ma doskonałe połączenie drogowe (nowa S7) z Gdańskiem. Z Gdynia trochę gorzej (zakorkowana obwodnica, ale i to się zmieni w przeciągu kilku lat) i połączenie kolejowe, które... jest wykorzystywane przy
@Defender: Nie martw się. Jak wydadzą 2 Mld dla kumpli i się zorientują że port w Elblądu to kupa gruzu to pójdzie kolejny 1Mld na modernizację dal kolegów i znajomych królika. ( ͡°͜ʖ͡°)
Czarno widzę ekonomiczny zwrot inwestycji, to nadal są małe jednostki, doliczyć też trzeba koszty utrzymania kanału oraz pogłębiania szlaku, raczej nigdy się nie zwróci. No ale kasa wydana, znajomy królika zarobił, to lepiej niech już dokończą.
@Allalai: W porcie postawi się wielki maszt, na szczycie #!$%@? reklamę jakiejś bogatej państwowej spółki, port będzie zarabiał. Ewentualnie Morawiecki zbuduje milion elektrycznych barek gotowych obsługiwać ten port i będą pływać i zarabiać.
@mecenas_dudala: absolutnie, kajakiem będzie można wypłynąć na szerokie wody ;) Z zawiści aż mnie szczypie jak to Polacy wstaną z kolan i dostaną okno na świat dla żaglówek ;)
@szef_foliarzy: z drugiej strony co taki rybak może wiedzieć o wielkości jednostek i zanurzeniu? Można spokojnie krytykować merytorycznie tą inwestycję, ale oko. press żeruje tylko na sensacjach i tego nie potrafi zwyczajnie.
@szef_foliarzy: Okopress- mogło wybrać ekspertów jako rozmówców. Znalezisko to tylko reklama, ale można je wypunktować przez ekspertów, a nie Januszy, którzy tam mieszkają, ale nie mają pojęcia zasadniczo o żegludze czy gospodarce.
@SzalonyMiodozer: Każdy rozsądny obywatel powinien mieć uzasadnione podejrzenia co do racjonalności wydawania pieniędzy z budżetu. Ja Cię rozumiem.
Ale rozumiem też, że dla Rosji brak przekopu to fantastyczne narzędzie nacisku na nas. Z tego co kojarzę, do 2014 przez kilka kolejnych lat przeładunki w Elblągu rosły po 10-15% w odniesieniu rok do roku. Mimo takich przyzwoitych wzrostów nie doszło do wykorzystania portu w Elblągu nawet w 60% jego możliwości. Zamiast tego
@wstreczyciel: "Zamiast tego wykorzystanie portu po 2014 spadło do nie więcej niż 10% jego potencjału" Jak to wpłynęło na sytuację budżecie miasta i w regionie?
"Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy." Skoro sięgasz tak daleko w przeszłość, do dla porównania w Gdyni w 1938: 1938 – 8700 tys. ton
Komentarze (124)
najlepsze
To jest kolejna wydmuszka typu Miś.
@criskrzysiu: Nadal poruszasz się w sferze marzeń i pudrowania rzeczywistości przez rząd a nie faktów, Elbląg ma zdolności przeładunkowe na poziomie szopy i ekipy trzech Januszy przy drodze krajowej.
I jak to na wypoku. Na razie wielkie jaranko i kto nie popiera ten agent Putina. Za rok, dwa, okaże się że budowy kanału żaden wykopek nie popierał.
Wypok wypok never changes
Zawsze zanim znalezisko trafi na główną to już jest wypełnione tuzinem komentarzy od plusujących się wzajemnie trolli piszących jaka to świetna inwestycja, jak ruskich dupa piecze itp.
Słysząc do zdanie z ust PiSowca, już wiem, że będzie to nieprawda.
@msqs1911: Powie: KURDE, PRZYPAU xD
Elbląg ma doskonałe połączenie drogowe (nowa S7) z Gdańskiem. Z Gdynia trochę gorzej (zakorkowana obwodnica, ale i to się zmieni w przeciągu kilku lat) i połączenie kolejowe, które... jest wykorzystywane przy
No ale pisowskie chłopaki się dorobią.
Z zawiści aż mnie szczypie jak to Polacy wstaną z kolan i dostaną okno na świat dla żaglówek ;)
tędy będą do Elbląga płynąć? Może dlatego podali długość, zanurzenie i szerokość, a wysokości nie ( ͡º ͜ʖ͡º)
w tym porcie ma ta wymiana handlowa kwitnąć?
https://www.google.pl/maps/@54.3237027,19.5225282,3a,75y,84.79h,91.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNWT2cbxAcAf3SCdGlvDDBQ!2e0!7i13312!8i6656
Tą arterią będą konwoje z towarami jeździć?
https://www.google.pl/maps/@54.3129679,19.5203085,3a,75y,191.52h,91.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sU7EmMrbXGPDz8svhN-PGTw!2e0!7i13312!8i6656
i analogicznie Frombork:
https://www.google.pl/maps/@54.3592792,19.6783166,3a,76.7y,296.19h,90.75t/data=!3m7!1e1!3m5!1saBame3wmoHZfbFxcFAm1Wg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DaBame3wmoHZfbFxcFAm1Wg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D102.443245%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
który też ma niezła autostradę:
https://www.google.pl/maps/@54.328178,19.6992891,3a,75y,335.17h,95.61t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-MzRe_AAGcTSvPoVvzYdcg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D-MzRe_AAGcTSvPoVvzYdcg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D246.0953%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
drogi na północ może lepsze, ale przecież jakby miał być handel z Obwodem Kaliningradzkim, to jednak można tam popłynąć...
Ile tych
wydawania pieniędzy z budżetu. Ja Cię rozumiem.
Ale rozumiem też, że dla Rosji brak przekopu to fantastyczne narzędzie nacisku na nas. Z tego co kojarzę, do 2014 przez kilka kolejnych lat przeładunki w Elblągu rosły po 10-15% w odniesieniu rok do roku. Mimo takich przyzwoitych wzrostów nie doszło do wykorzystania portu w Elblągu nawet w 60% jego możliwości. Zamiast tego
Jak to wpłynęło na sytuację budżecie miasta i w regionie?
"Największy historyczny obrót towarowy portu odnotowano w 1936 roku - pół miliona ton w wyniku poprawy koniunktury w III Rzeszy."
Skoro sięgasz tak daleko w przeszłość, do dla porównania w Gdyni w 1938:
1938 – 8700 tys. ton
W 2014 mieli niecałe 400 tys. ton, co