Test Polskiego silnika rakietowego z Firmy SpaceForest
Czwarty test silnika SF1000 z dnia 30.04.2021. Główne udoskonalenia w porównaniu z poprzednimi testami: - dzięki autorskiej technologii ablacyjnej oraz nowym składzie kompozytu obniżona została masa komory spalania przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości mechanicznej i termicznej -...
Papudrak z- #
- #
- #
- 85
- Odpowiedz
Komentarze (85)
najlepsze
Siła ciągu na poziomie 30 kN, to 4 razy mniej niż siła ciągu silnika odrzutowego w F35 BEZ DOPALACZA.
A z dopalaczem ta różnica wynosi 6 razy... Ale trzeba przyznać, że silniki w F35 to obecnie najpotężniejsze silniki odrzutowe.
Dla porównania Raport (SpaceX) ma maksymalną siłę ciągu na poziomie 2200 kN. Czyli coś ok. 70 razy mocniejszy
A starsza wersja, czyli Merlin miał maksymalny ciąg na poziomie 900 kN. Ten 'tylko' 20 razy mocniejszy. :)
@szopa123: NIE
obecnie najpotężniejsze silniki odrzutowe to bodaj BE-4. Mają ciąg 2446 kN - więc są prawie 13 razy mozniejsze od silników P&W F135 montowanych w F-35.
HINT: silnik rakietowy jest właśnie silnikiem odrzutowym :) Silnik F135: turboodrzutowy - też jest silnikiem odrzutowym :)
Ale jak dotacje są zamieszane, to mam przeczucia, że projekt na przejedzenie kasy aby podszkolić kadry i wyjechać za granicę robić biznes...