No niestety ułożenie szlaków kolejowych w okolicy nie za bardzo umożliwia odtworzenie ruchu bo brakuje seksownych relacji. Do Rybnika lub Czechowic za dużo pasażerowie by nie było, a pieniądze na remont i utrzymanie linii lepiej przeznaczyć w pierwszej kolejności na główne trasy
W GOP te linie były powiązane z istniejącymi wtedy zakładami pracy typu kopalnia / huta / koksownia do których za PRL składy były wypełnione po brzegi pracownikami. Niestety nie nadążyło to za zmianami w gospodarce.
@Rzurek35: Niekoniecznie, sporo sieci pasażerskiej w GOPie właśnie za komuny została wygaszona. I ma to związek z tym że po prostu kolej pasażerska nie rozwijała się tak jak miasta więc jej stary dawny przebieg często wytyczony za Prus był dla przeciętnego pasażera bezsensowny (tym bardziej jak była alternatywa w postaci chociażby komunikacji miejskiej.
@ketrab86: ok, to mamy trwać w liniach kolejowych, które były budowane głównie przez naszych zaborców? Popatrz na mapę linii kolejowych, główne szlaki pokrywają się z granicami zaborów. Do dziś nie mamy najkrótszych połączeń pomiędzy Gdańskiem i Warszawa, czy Wrocław - Warszawa, czy Warszawa - Kraków. Te linie to są to protezy, połączone razem różne linie Kolejowe z mierna prędkością szlakową. No ale zamiast łączyć największe miasta Polski że sobą liniami
@dymaczdusz: szybciej pojedziesz pociągiem z WWA do Gdańska i z WWA do Krakowa, po co niszczyć linie i infrastrukture kolejową którą ktoś kiedyś zbudował? Cały problem końcówki lat 90 to wielkie lokomotywy obsługujące linie gdzie wsiadało 20 pasażerów, PKP zabił brak szynobusów, od tego zaczęły się długi, i rok w rok zmniejszanie połączeń kolejowych
No ale zamiast łączyć największe miasta Polski że sobą liniami kolejowymi lepiej przeznaczyć kasę na autostrady.
@dymaczdusz: W sumie gdyby wybudować linie kolejowe szlakiem dróg krajowych i autostrad mielibyśmy całkiem ciekawy szkielet.
Tak pół żartem, pół serio. Może zamiast zastanawiać się nad tym, co jest lepsze. Należało poprowadzić równolegle linie kolejową i autostradę/drogę szybkiego ruchu? ( ͡°͜ʖ͡°)
@rogerro: Ponadto Reykjavik nie ma dostępu do kolei. Pewnie znajdzie się jeszcze kilka miast większych niż 89-tyięczne Jastrzębie-Zdrój. Tytuł wprowadza w błąd.
Komentarze (100)
najlepsze
@dbanel: Kurde, mi też ich brakuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rzurek35: PKP to po dziś dzień nie może nadążyć nawet za własnym rozkładem jazdy
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=3&seria=8&lok=528&numer=82&title=EN57-082
- Gotów!
BEEEEEEEEEEEE
Psssssssss
ŁUUP.
uuuuuUUUUUUUÜÜÜÜÜÜÜÜÜ
Te linie to są to protezy, połączone razem różne linie Kolejowe z mierna prędkością szlakową.
No ale zamiast łączyć największe miasta Polski że sobą liniami
@dymaczdusz: W sumie gdyby wybudować linie kolejowe szlakiem dróg krajowych i autostrad mielibyśmy całkiem ciekawy szkielet.
Tak pół żartem, pół serio.
Może zamiast zastanawiać się nad tym, co jest lepsze. Należało poprowadzić równolegle linie kolejową i autostradę/drogę szybkiego ruchu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)