Kolejny model klasy średniej który przegrał z modą na SUV-y. Smuteczek bo to ostanie wcielenia Mondea całkiem fajnymi autami są. Kończy się pewna epoka. Ciekawe kiedy Passaty przestaną produkować ;) Zapewne kwestia czasu kiedy i wieśwagen skasuje passki skoro już powiedzieli że następna generacja będzie wychodzić tylko jako kombi.
@McRancor: hybryda w tym przypadku to była akurat patologia zrobiona na siłę. Ja mówię o normalnych wersjach. Duze przestronne auto ktore jest duzo przestronniejsze i wygodniejsze od wiekszosci SUV-ów z jakimi właśnie przegrywa walkę o rynek bo dla wielu ludzi moda i "prestiż" jest ważniejsza niż przesłanki praktyczne.
@niegwynebleid: A co w nich takiego wielce praktycznego? Jedyne plusy suva to podwyższone nadwozie przez co niektórym się do nich lepiej wsiada czy wkłada fotelik dziecięcy. I łatwiej się nimi wjeżdża na krawężnik. Poza tym ciaśniejsze wnętrze, mniejszy bagażnik, gorsze zachowanie w zakrętach przez wyższy środek ciężkości, wyższa cena, wyższe spalanie przez swoje gabaryty itp itd. Moda i tyle. Tajemnicą poliszynela jest że zdecydowana większość suvów nigdy nie zjeższa z asfaltu,
miałem Mk3, ze słynnym 2.0 TDCi. Miał ponad 350k nalotu (oficjalnie, bo pewnie kręcony) i nic się z nim nie działo, wymieniałem tylko olej i filtry. Fajne, dobrze się prowadzące i bardzo wygodne auto.
@bocznica: @apee: Mój mk3 tdci '05 (czyli ten niby poprawiony) już na gwarancji miał dwa razy wymieniane wtrsyki i raz koło dwumasowe przy jakimś małym przebiegu... przy 150k wypadła jakaś sprężynka zaworowa czy coś w tym stylu
@czarobest: no i tu film z tego roku, zrobiony dla jaj i troszkę żeby była kiedyś pamiątka a przy okazji miło się bawiłem (zresztą jak co zimę :P), także proszę bez hejtu (。◕‿‿◕。).
Obecnie mam MK5 i dla mnie w tej klasie wygrywa, jeździłem już chyba wszystkim z klasy D, na dnie dla mnie jest insignia, na szczycie Mondeo. Pod względem komfortu, awaryjności i wyglądu oceniam. W załączeniu pochwalę się swoim w nietypowej wersji i świetnym silnikiem 2.0TDCi 180KM, silnik oparty o PSA i naprawdę jest trwały.
@p__m: ja pierdziele, ale ci się trafił rodzynek. Bez mała tyle kosztują remonty 3l diesli BMW. Nie bardziej opłacało się wstawić inny motor? Kumpel za 2 czy 3 tysie kupil
Tytuł wprowadza w błąd. Ford Mondo jest produkowany od niemal 30 lat. Przypomniało mi się gdy był jeszcze promowany przez M. Schumachera gdy zdobył MŚ za kierownicą Benettona-Ford. Czyli w połowie lat 90. Może chodzi tylko o Wielką Brytanię.
MK4 jeden z ciekawszych samochodów rodzinnych. Miałem wersje 'heczbek', potem przewinęło się jakieś Audi,VW, BMW i wróciłem do MK4 kombi. Czy takie czy takie nadwozie pojemny bagażnik, przestronny w środku, grzanie szyby w zimę genialna sprawa, zawieszenie bardzo sympatyczne i części nie takie drogie. Na mk5 mnie nie stać i ma mniej miejsca w bagażniku jeśli chodzi o kombi, ale prezentuje się dalej świeżo i szkoda, że nie pokażą co mogłoby być
@stabil88: Jeździłem 3 latam mk4 w kombi i przesiadłem się na mk5 w tym roku. Oba z 2.0tdci. Bagażnik w nowej wersji jest praktycznie taki sam na wielkość ale wykończony o niebo lepiej. Na prawdę świetne auta, szkoda
@cichy_heniek: Gdzieś oglądałem recenzję i mówili, że w MK5 jest mniej miejsca niż Mk4 :) a 2.0 tdci to jedyny słuszny silnik w tych autach :P @koles01: o nie widziałem tego filmiku, ładne sztuki kurczę :)
Komentarze (306)
najlepsze
@imajoke: ale dopiero za 15 lat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
byle tylko nikt mu filtru powietrza nie zapchal
Przypomniało mi się gdy był jeszcze promowany przez M. Schumachera gdy zdobył MŚ za kierownicą Benettona-Ford. Czyli w połowie lat 90.
Może chodzi tylko o Wielką Brytanię.
@koles01: o nie widziałem tego filmiku, ładne sztuki kurczę :)