Historia ekspansji i upadku Daewoo w Polsce.
Firma która miała uratować FSO później sama pogrążyła się. Jednak lata 90. to nowe modele, wielka akcja marketingowa. Poznajcie polską historię koreańskiego giganta.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Ksebki_fp15dEVi4S,q52.jpg)
- #
- 134
Firma która miała uratować FSO później sama pogrążyła się. Jednak lata 90. to nowe modele, wielka akcja marketingowa. Poznajcie polską historię koreańskiego giganta.
Komentarze (134)
najlepsze
@8088: Pewnie dla tego że dziś nie ma nowych aut na rynku bez oferowanej klimatyzacji
W pakiecie były chyba jeszcze niskooprocentowane kredyty czy dodatkowe wyposażenie za niewielkimi dopłatami, a akurat chyba cenę Tico czy Lanosa ustawiono dokładnie na takim poziomie że odpowiadała górniczym odprawom
@MarianoaItaliano: o ile mnie pamięć nie myli to było nie
Polonez jak
@MarianoaItaliano: emeryta, jak jechało tico to w środku był przeważnie starszy pan w kapeluszu
Produkcja to 1991 – 2001 więc z tymi odprawami to bym nie szalał
Koszt tico po uwzględnieniu inflacji to dziś około 20-25 tys. ¯\_(ツ)_/¯
Sam miałem Tico i miło wspominam, miało być autem na pół roku, przejściowym, a został ze mną prawie dwa lata. Jak zobaczyłem dziury w podłodze pod stopami kierowcy to sprzedałem. Silnik nie do zajechania, palił zawsze coś w okolicach 5 l, a nawet do 60km/h miał fajne przyspieszenie na pusto, do
Tak polscy politycy myślą cały czas. Zero strategii długookresowej.
budowa się skończyła a stary dalej jeździ lanosem bo mówi że go to auto absolutnie urządza
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i powiedzieć że FSO tłukło #!$%@? auta, które nie miały szans przetrwać.
Nexia, Tico czy Espero to był faktycznie pudrowany paździerz.
Lecz Lanos czy Nubira to były w chwili premiery rynkowej samochody całkiem dobre, przyzwoite, normalne i współczesne. Niestety marka była słaba - jakieś Daewoo, daewu dełu, dału, co proszę?
Nawet przeceniony Matiz dobrze się przyjął pomimo kształtu ziemniaka. Oczywiście pewnego rodzaju szokiem były sylwetki tych samochodów i brak pluszu w środku. Marka Daewoo też nie przypadła konserwatystom do gustu i wywoływała
"Polska Korea - Tak wiele mamy wspólnego"
(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Inny znajomy miał do niedawna Nexię, która bazowała na Kadecie, auto było przestarzałe już jak je produkowali, ale i tak jestem pod wrażeniem ile lat to wytrzymało. Generalnie ja uznaję jazdę czymś takim za masochizm przy obecnych cenach używanych marek zachodnioeuropejskich, no ale jak ktoś lubi.
Druga sprawa, sporo osób
@haosek: Jakby nie ten olej to pewnie miałbyś dochód z eksplatacji.
Zagazowana była, więc w sumie zaoszczędziłem parę tys. złotych w porównaniu jak bym jeździł na benzynie.