Kończy mi się umowa w Play.
Dzwonią od kilku tygodni proponując przedłużenie umowy na 'super' warunkach (czyli droższych). Pomyślałem, że to nie ma sensu - sam sprawdzę ofertę na stronie i wybiorę coś pewnie znacznie ciekawszego niż podczas rozmowy z konsultantem.
W aplikacji mobilnej mam kilkanaście ofert różnych telefonów i poziomów nowego abonamentu - znalazłem to co mnie interesuje ale po kliknięciu mam szarą planszę. Ok - problemy się zdarzają. Wszedłem z komputera na swoje konto i to samo - wybieram ofertę i mam puste okno. Życie.
W międzyczasie chciałem opłacić abonament i otrzymałem taki komunikat:
Może to nie mój problem ale skoro Play atakuje mnie wyskakującymi okienkami czatu pomyślałem, że napiszę do konsultanta. Przedstawiłem sprawę "Niedługo kończy mi się umowa, chciałem ją przedłużyć na kolejne dwa lata ale nie mogę wybrać oferty na Państwa stronie a podczas próby zapłacenia za abonament otrzymuję błąd bramki". Naiwnie uznałem, że pracownik, któremu firma płaci za obsługę klientów wykaże się minimum pozytywnego podejścia i albo przekaże sprawę dalej albo wyjaśni czemu nie może tego zrobić i pośle mnie dalej. Nie spodziewałem się natomiast odpowiedzi "nie naprawię tego. Proszę pisać pod adres XXX". Jasne - konsultant tego nie naprawi ale czyim problemem jest to, że nie przedłużę umowy i nie działają płatności? Moim?
To sieci Play powinno zależeć na tym by klienci dalej zostawali w sieci i płacili. Tak samo jak powinno im zależeć na tym by systemy płatności działały. Siedząc na tyłku i nic nie robiąc w tej sytuacji nie tylko nie tracę ale mam szansę na lepszą ofertę od konkurencji. Co natomiast traci Play?
- wizerunek i zaufanie klientów jeżeli problem z płatnością mają inni
- jeżeli problem z przedłużeniem ma np. 500 osób i z tego powodu rezygnuje to Play traci od 660 000 do 900 000 pln przez nie przedłużone 24 miesięczne umowy.
- płaci pensje ludziom, którzy nie poczuwają się do odpowiedzialności.
Komentarze (66)
najlepsze
https://mobirank.pl/2020/11/24/predkosc-internetu-mobilnego-u-polskich-operatorow-10-2020/
W większości wcześniejszych testów Orange i T-Mobile tylko zamieniali się miejscami
https://komorkomania.pl/38728,virgin-mobile-przejete-przez-siec-play-co-to-oznacza-dla-klientow
- Abonament mam za ponad 100 pln/msc i mi to nie przeszkadza
- Tekst odnosi się do tego, że na stronie i w apce Playa są błędy, które uniemożliwiają przedłużenie umowy. Wyliczyłem ile firma traci zależnie od wielkości abonamentu jeżeli ten błąd nie dotyczy tylko mnie
- Piszę o podejściu do klienta oraz mentalności pracowników - wiem, że jesteś kolejnym któremu pracownik korpo może
Tak, wyliczenia gdyby babcia miała wąsy a mimo to wykorzystywane są w setkach firm przy takich problemach.