To oznacza, że należy dopuścić maksymalną prędkość na autostradach wynoszącą 90 km/h dla nowych ciężarówek. Może nawet 100, jak jest w przypadku niektórych autobusów, choć tu pewnie byłby problem kwestii ekologii i zużycia paliwa.. Dziś i tak każdy ciśnie na ograniczniku, który zazwyc,aj ustawiony jest na okolice 90 km/h.
@zzapal: wiesz, tylko że wypadki których przyczyną była nadmierna prędkość to nie sytuacje, w których ktoś jechał "krajówką" 100 zamiast 90 km/h. Zazwyczaj to znacznie przekroczona prędkość połączona z wyprzedzaniem w niedozwolonych miejscach lub zwyczajne niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, nawet jeśli ta prędkość akurat mieści się w limitach. Jestem zwolennikiem podniesienia prędkości poza obszarem zabudowanych z 90 na 100 km/h, testowo może na początek na drogach krajowych i wojewodzkich.
@jihaad: Ja bym rzekł, że w Polsce od dawna ten eksperyment jest robiony oddolnie. Jak jedziesz zgodnie z ograniczeniem to jesteś najwolniejszy. Blokijeaz ruch. Nawet policja Cię wyprzedzi :).
Wiemy bo jak mi się nie spieszyło to tak sobie czasem jeździłem. Zamiast czekać w miejscu docelowym wolałem dłużej jechać.
@MirekWyznajeAnonimowo: aaa. Więc stąd mam mieć pewność że jedna jest obciążona betonem a druga to pusta plandeka. Teraz świat jest łatwiejszy. Dzięki.
@przekret512: Widzę że jesteś gatunkiem z tych co widząc Fiata 126p westchną i powiedzą - "Kiedyś to były samochody z duszom, kiedyś to była motoryzacyja, teraz nie ma, tylko dpfy i poduszki powietrzne"
20 lat różnicy w rozwoju pojazdu - no, zadziwiające. Ale też fajnie tu widać postęp technologii. No i pytanie o naczepy, bo naczepa też hamuje - a tu widzę różne naczepy. ¯\_(ツ)_/¯
@Tolstoj-kot: ( ͡°͜ʖ͡°) tamte naczepy stare i klamoty to jeszcze daj boże ABS miały ale raczej na gołej pneumatyce a nowe już na ebs więc sam czas zadziałania od wciśnięcia hamulca do pełnego hamowania koło sekundy roznicy. a sekunda różnicy przy tej prędkości to już około 22m
Test bardzo niemiarodajny i zdaje się robiony pod tezę. Dlaczego naczepy nie są takie same? Zestawy hamowały tylko ciągnikiem czy naczepą też? Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza. Zestawy zostały załadowane ładunkiem o takiej samej wadze, czy tak żeby ważyły łącznie tyle samo? Z tego co rozumiałem to raczej ta druga opcja, nowy ciągnik waży na pewno więcej niż ten stary, dlatego ten stary jest
Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza.
@Lisiu: No to akurat powinno mu pomagać, co nie? :)
Oczywiście, zgadzam się, że ten film nie pokazał naukowego podejścia. Naczepy powinny być takie same, a najlepiej TE same tylko przepinane. Powinno być kilka prób, powinni podać najkrótsze, najdłuższe i średnie dystanse podczas hamowania oraz ilość wykonanych prób.
@sylwek2k: powiem tak bo widzę że bystry nie jesteś, 2x uratowało mnie przed skasowaniem auta to że po zdaniu prawka w pierwsza zimę pojechałem na parking i się ślizgałem na ręcznym, dzięki czemu wyrobiłem odpowiednie nawyki. Są to 2 wypadki które uniknąłem bo sam zadbałem by nauczyć się jeździć samochodem a nie być przez niego wieziony. Pierwszy był przy ok. 80-90km/h drugi przy 60km/h ale z przeciwka jechało auto.
Komentarze (119)
najlepsze
Dziś i tak każdy ciśnie na ograniczniku, który zazwyc,aj ustawiony jest na okolice 90 km/h.
Zazwyczaj to znacznie przekroczona prędkość połączona z wyprzedzaniem w niedozwolonych miejscach lub zwyczajne niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, nawet jeśli ta prędkość akurat mieści się w limitach.
Jestem zwolennikiem podniesienia prędkości poza obszarem zabudowanych z 90 na 100 km/h, testowo może na początek na drogach krajowych i wojewodzkich.
Wiemy bo jak mi się nie spieszyło to tak sobie czasem jeździłem. Zamiast czekać w miejscu docelowym wolałem dłużej jechać.
Komentarz usunięty przez moderatora
@jazeck: Dla czego, to nie to samo co dlaczego.
Komentarz usunięty przez moderatora
Dlaczego naczepy nie są takie same? Zestawy hamowały tylko ciągnikiem czy naczepą też? Stary zestaw był wyższy, a co za tym idzie miał mniejsze opory powietrza.
Zestawy zostały załadowane ładunkiem o takiej samej wadze, czy tak żeby ważyły łącznie tyle samo?
Z tego co rozumiałem to raczej ta druga opcja, nowy ciągnik waży na pewno więcej niż ten stary, dlatego ten stary jest
@Lisiu: No to akurat powinno mu pomagać, co nie? :)
Oczywiście, zgadzam się, że ten film nie pokazał naukowego podejścia. Naczepy powinny być takie same, a najlepiej TE same tylko przepinane. Powinno być kilka prób, powinni podać najkrótsze, najdłuższe i średnie dystanse podczas hamowania oraz ilość wykonanych prób.
Wtedy też