#play #oszukujo #tidal
Play wystawia mi zawyżone faktury i każe sobie płacić za usługę, z której nigdy nie korzystałam.
W styczniu 2020r. podpisałam umowę z firmą Play, gdyż mieli atrakcyjne warunki dla stałych klientów - abonament w kwocie 29.99zł, w tym darmowe połączenia, SMS-y, nielimitowany pakiet GB. Z uwagi na naszą wcześniejszą współpracę, dorzucili darmową usługę Tidal przez 6 miesięcy. Haczyk oczywiście był taki, że po pół roku usługa nie zostaje wyłączona automatycznie i zaczyna być odpłatna, co jest dość częstym zjawiskiem. Dowiedziałam się, że na ten moment (styczeń) nie mogę jej wyłączyć, ona sobie będzie "wisieć" przez pół roku i kiedy okres bezpłatnego użytkowania będzie dobiegał końca, zostanę o tym poinformowana aby móc ją wtedy dezaktywować i nie ponosić dodatkowych kosztów.
![5958317a5951554641784d78_1603102206bTCHMajIMHV21IjCTVFxmI.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102206bTCHMajIMHV21IjCTVFxmI.jpg)
Z Tidala nie korzystałam ani przez moment, wiadomość o możliwości dezaktywacji w celu nie naliczania kosztów nigdy do mnie nie dotarła, jednak pamiętałam aby samodzielnie pofatygować się i zadbać o jej wyłączenie. Dzwonię na infolinię, przedstawiam sytuację, konsultantka informuje mnie, że wyłączyła usługę, dziękuję za miłą obsługę i zapominam o sprawie. Do kolejnej sierpniowej faktury, której kwota opiewała na 53.70zł. Dzwonię na infolinię, dostaję informację, że usługa od tego momentu będzie wyłączona, poprzednia konsultantka musiała coś źle zrobić, jednak tę fakturę trzeba zapłacić w wyższej kwocie, bo nie da się jej już skorygować. Trudno, każdemu się zdarza, dziękuję pani za pomoc i pokornie płacę wyższą kwotę.
![5958317a5951554641784d78_1603102226Oz3GrjFQDzUE1VaisEBE7u.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102226Oz3GrjFQDzUE1VaisEBE7u.jpg)
We wrześniu sytuacja analogiczna - kwota na fakturze 53.47zł. Trzeci już telefon na infolinię, gdzie ku mojemu zaskoczeniu usłyszałam, że oni nie mają uprawnień do wyłączenia usługi (którą podobno wyłączyli już dwa razy) i że muszę udać się do salonu. Odwiedziłam więc salon Play, sympatyczna pani przeprosiła za dwóch poprzednich konsultantów, wyłączyła usługę (trzeci raz!), poinformowała o możliwości złożenia reklamacji i przeliczenia dopłaty w kwocie 39,98zł na poczet kolejnej faktury rozliczeniowej. Zgodziłam się, bo to oznaczałoby, że Play nie ma w głębokim poważaniu swoich stałych klientów i odzyskam swoje pieniądze, a cztery dychy to już pizza. :)
![5958317a5951554641784d78_1603102468LZ4BudJ1WbfFnWCNNnkBIx.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102468LZ4BudJ1WbfFnWCNNnkBIx.jpg)
Korekta pojawiła się w aplikacji Play24 dopiero po kolejnym moim telefonie na infolinię, jednak moja nadpłata została pominięta i do dopłacenia jest niecałe 11zł. Nie chcąc dzwonić/chodzić do salonu kolejny raz, zapłaciłam z nadzieją, że wizyta w salonie faktycznie przyniesie skutek i usługa została wreszcie wyłączona.
![5958317a5951554641784d78_1603102526KXrq76ashwptJJDqfzv1JZ.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102526KXrq76ashwptJJDqfzv1JZ.jpg)
Otóż nie, mili państwo, nic bardziej mylnego. Dziś na moim koncie została wystawiona kolejna faktura - do zapłaty 56.89zł. Nie chcąc wyżywać się telefonicznie na konsultantach, rozpoczęłam czat on-line w aplikacji Play24. Po wielokrotnym przerzucaniu mojej spawy między sobą, w końcu pan Jakub poinformował mnie, że właśnie wyłączył usługę Tidal, która była automatycznie podpięta pod moje konto od momentu zawarcia umowy i obiecał, że sytuacja się nie powtórzy.
![5958317a5951554641784d78_1603102564Rp0r4zM0rwl4OFY8NxzMg3.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102564Rp0r4zM0rwl4OFY8NxzMg3.jpg)
![5958317a5951554641784d78_1603102648m6uzp6QKrqQOJA1TGaTEIU.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102648m6uzp6QKrqQOJA1TGaTEIU.jpg)
![5958317a5951554641784d78_16031026807SiiVWxuNZXeKIiwehTcig.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_16031026807SiiVWxuNZXeKIiwehTcig.jpg)
![5958317a5951554641784d78_1603102550svWfWEIplGiprVg8vxfina.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/5958317a5951554641784d78_1603102550svWfWEIplGiprVg8vxfina.jpg)
Wobec tego nasuwa się pytanie - jak można wyłączać usługę CZTERY razy i nie móc jej wyłączyć? Dlaczego mam płacić za coś, czego nigdy nie użyłam (tak, wiem, mogłam używać darmo przez 6 miesięcy)? Ile jeszcze czasu muszę zmarnować na jeżdżenie do salonu i proszenie o korektę faktury i nienaliczanie dalszych opłat? Jeśli ktoś z Was miał podobną sytuację to proszę o informację w jaki sposób rozwiązaliście sprawę.
Komentarze (29)
najlepsze
niepełny duet ? 180 zł !! za jeden numer !! nawet nie z telefonem...
nigdy więcej playa
Myślę, że mało tutaj jest ich pracowników.
Wystarczy, że jest służbowo marketingowiec prowadzący kopiuj-wklejkowymi formułkami konto @play_polska. ¯\_(ツ)_/¯
Też mam w Play, ale mieszkając w większym mieście nie narzekam na zasięg.
Zrób tak:
Najlepiej przez play24 złóż skargę ze usluga nadal jest aktywna i że oczekujesz rekompensaty w korwkcie + za poswiecony czas
Usuń aplikacje z telefonu- może być tak że ona sie uruchamia
Jak to nie pomoże proszę udać się do rzwcznika praw konsumenta w celu wystawoenia pisma do centrali, jeżeli posiadasz konto firmowe to nie masz co tam iść bo pomaga tylko konsumentom.
Trzeba zgłaszać zgłaszać aż w