Szynobus przepuszcza osobówki xD Białystok-Zaścianki
Zatrzymaj się i żyj po podlasku, u nas samochody mają pierwszeństwo przed pociągiem ;) a tak naprawdę to mało uczęszczana linia, gdzie pociąg kursuje tylko w weekendy, więc nie ma sensu obsadzać przejazdów ani stawiać znaku STOP
klaun-szyderca z- #
- #
- #
- 93
- Odpowiedz
Komentarze (93)
najlepsze
Czy przepisy Polskie nie są podobne do Niemieckich, gdzie, jak nie inaczej wyznaczono, to szynowy ruch zawsze ma pierwszeństwo przed kołowym?
Przepisy jasno określają wymagania dla takich przejazdów:
Przejazd kategorii A – przejazdy kolejowo-drogowe, na których ruch drogowy jest kierowany:
a) przez uprawnionych pracowników zarządcy kolei lub przewoźnika kolejowego, posiadających wymagane kwalifikacje,
b) przy pomocy sygnałów ręcznych albo systemów lub urządzeń przejazdowych wyposażonych w rogatki zamykające całą szerokość jezdni oraz
@Theus: Na bocznicach i liniach o bardzo małym ruchu to standardowy sposób. W Lublinie wielokrotnie widziałem jak w podobny sposób pociągi pokonywały ul. Nowy Świat (to było jeszcze zanim wybudowano dwupasmówkę w ciągu ul. Wrotkowskiej i Wyścigowej, zamiast tego jechało się właśnie Nowym Światem)
Skoro kierowcy i tak się zatrzymali, żeby przepuścić to po co dodatkowo spowalniać ruch i powodować lekką dezorientację? Przecież i tak nikt by nie wjechał na tory, bo samochody stały a tak zatrzymali kolejne 3 auta, do tego wydłużyli czas przejazdu pociągu.
A potem tak jak w powiązanym artykule - kierowca pomyśli, że inny pociąg też go puszcza no i niespodzianka...
@VanDerPoor: O ile pociąg jeździ np. dwa razy w tygodniu to nie ma sensu stawiać znaku stop przy ruchliwej ulicy. postawili za to tabliczkę T10, co oznacza;
Pociąg musi się zatrzymać aby ktokolwiek
True story:
W Piekarach Slaskich jest droga, rzadko uczeszczana bo prowadzi tylko do dwoch firm. Przecina sie z jednotorowa linia kolejowa do kopalni. Przejazd jest dobrze oznakowany, widoczny. Pociag tamtedy jezdzi dwa razy w tygodniu, w dzien.
I pewnego pieknego dnia straz pozarna dostala wezwanie ze na tym przejezdzie doszlo do kolizji - kobita wrabala sie pod pociag.
Dyspozytor nie mogl w to uwierzyc. :-)
Na niektórych przejazdach wymagana jest osoba zabezpieczająca przejazd, ze względu na dużą ilość wypadków, bądź złą widoczność. Takie przejazdy można zabezpieczać również normalnymi przejazdami wyposażonymi w rogatki bądź światła ostrzegawcze, jednak jak to bywa u nas - po co zabezpieczać przejazd przez który przejeżdżają np. 2 pociągi na tydzień.
Więc nie jest to żadna patologia, ani nic nadzwyczajnego. Sam mam uprawnienia na przejazdy i możecie czasami się na
@OsaOskarPL: ty chamie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wiec nie ma tam znaków stopu dla pojazdów co trzeba ręcznie robić tak jak na filmie
Jak już pojawi się tam pociąg to wysiada z niego pan i grzecznie prosi kierowców o odrobinę miejsca żeby przepchnąć składzik przez ulicę.
https://www.wykop.pl/link/5663935/comment/81120731/#comment-81120731
Jestem w stanie wskazać z pamięci kilka miejsc na Śląsku w którym tory nie są używane kompletnie (ba, czasami kończą się zaraz za pasem drogowym), a STOP jak stał tak stoi...