Szynobus przepuszcza osobówki xD Białystok-Zaścianki
Zatrzymaj się i żyj po podlasku, u nas samochody mają pierwszeństwo przed pociągiem ;) a tak naprawdę to mało uczęszczana linia, gdzie pociąg kursuje tylko w weekendy, więc nie ma sensu obsadzać przejazdów ani stawiać znaku STOP
- #
- #
- #
- 93
Komentarze (93)
najlepsze
Czy przepisy Polskie nie są podobne do Niemieckich, gdzie, jak nie inaczej wyznaczono, to szynowy ruch zawsze ma pierwszeństwo przed kołowym?
źródło: comment_1598209090IlxekICI2nAsyUvsLJHR5G.jpg
PobierzPrzepisy jasno określają wymagania dla takich przejazdów:
Przejazd kategorii A – przejazdy kolejowo-drogowe, na których ruch drogowy jest kierowany:
a) przez uprawnionych pracowników zarządcy kolei lub przewoźnika kolejowego, posiadających wymagane kwalifikacje,
b) przy pomocy sygnałów ręcznych albo systemów lub urządzeń przejazdowych
@Theus: Na bocznicach i liniach o bardzo małym ruchu to standardowy sposób. W Lublinie wielokrotnie widziałem jak w podobny sposób pociągi pokonywały ul. Nowy Świat (to było jeszcze zanim wybudowano dwupasmówkę w ciągu ul. Wrotkowskiej i Wyścigowej, zamiast tego jechało się właśnie Nowym Światem)
Skoro kierowcy i tak się zatrzymali, żeby przepuścić to po co dodatkowo spowalniać ruch i powodować lekką dezorientację? Przecież i tak nikt by nie wjechał na tory, bo samochody stały a tak zatrzymali kolejne 3 auta, do tego wydłużyli czas przejazdu pociągu.
A potem tak jak w powiązanym artykule - kierowca pomyśli, że inny pociąg też go puszcza no i niespodzianka...
@VanDerPoor: O ile pociąg jeździ np. dwa razy w tygodniu to nie ma sensu stawiać znaku stop przy ruchliwej ulicy. postawili za to tabliczkę T10, co oznacza;
Pociąg musi się zatrzymać aby ktokolwiek mógł
True story:
W Piekarach Slaskich jest droga, rzadko uczeszczana bo prowadzi tylko do dwoch firm. Przecina sie z jednotorowa linia kolejowa do kopalni. Przejazd jest dobrze oznakowany, widoczny. Pociag tamtedy jezdzi dwa razy w tygodniu, w dzien.
I pewnego pieknego dnia straz pozarna dostala wezwanie ze na tym przejezdzie doszlo do kolizji - kobita wrabala sie pod pociag.
Dyspozytor nie mogl w to uwierzyc. :-)
Tak
źródło: comment_1598284595oTiHoS8rD7LrEHEb3LO8rt.jpg
Pobierzźródło: comment_15982846726xjkVEdseJ6mV2zXcBHzLE.jpg
PobierzNa niektórych przejazdach wymagana jest osoba zabezpieczająca przejazd, ze względu na dużą ilość wypadków, bądź złą widoczność. Takie przejazdy można zabezpieczać również normalnymi przejazdami wyposażonymi w rogatki bądź światła ostrzegawcze, jednak jak to bywa u nas - po co zabezpieczać przejazd przez który przejeżdżają np. 2 pociągi na tydzień.
Więc nie jest to żadna patologia, ani nic nadzwyczajnego. Sam mam uprawnienia na przejazdy i możecie czasami się na
@OsaOskarPL: ty chamie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wiec nie ma tam znaków stopu dla pojazdów co trzeba ręcznie robić tak jak na filmie
Jak już pojawi się tam pociąg to wysiada z niego pan i grzecznie prosi kierowców o odrobinę miejsca żeby przepchnąć składzik przez ulicę.
https://www.wykop.pl/link/5663935/comment/81120731/#comment-81120731
Jestem w stanie wskazać z pamięci kilka miejsc na Śląsku w którym tory nie są używane kompletnie (ba, czasami kończą się zaraz za pasem drogowym), a STOP jak stał tak stoi...