Bo tak się składa, że rządzą twarde interesy. Solidarność europejska nie istnieje, a UE jest jedynie narzędziem do realizacji interesów określonych państw. My zostaliśmy do Unii przyjęci w charakterze quasi-kolonii, takiego obszaru na którym mógł sobie hasać kapitał. I nie wyszło, gdyż miast grzecznie przyjąć zaplanowaną rolę z mruknięciem "dziękuję Pan Niemiec", My ośmielamy się coś tu tworzyć. No i jest problem - paroletnie "przywracanie do pionu" zaowocowało jedynie zbliżeniem z USA
@Miszczu88: mamy całą zgraję europosłów i podobnowielu sojuszników w postaci Węgrów, Słowaków i innych potęg gospodarczych. Po co płacimy im ogromne pieniądze za szlifowanie korytarzy w Brukseli? No ale żeby lobbować w tej czy innej sprawie trzeba by jakieś języki znać i pojawiać się na posiedzeniach. Na to niestety naszym brakuje czasu i motywacji.
@tomekruslan: Płacimy na te instytucje tyle pieniędzy, bo taki jest warunek naszego uczestnictwa w projekcie UE, który dla nas jest ze wszech miar korzystny. Niemcy Francja grają pod siebie, a i owszem, ale odpowiedzią nie jest Polexit, ale również gra pod siebie. Z Unii Europejskiej nie należy wychodzić żadną miarą - wręcz przeciwnie, trzeba budować koalicje jak PL-Włochy, trzeba twardo grać o swoje. W prawdziwej polityce przegrywa ten, kto oburzony wyszedł
Taki efekt ciezkiej pracy msz i europoslow pis. Jakby sie zastanowic, to oni jeszcze nic w PE nie zrobili. Koncza sie srodki unijne, wynegocjowane jeszcze przez ekipe tuska. Nie ma szans, by ta banda oszolomow wynegocjowala chocby podobne kwoty.
Wyniki po korektach. Jak głosowali polscy europosłowie ws. Dyrektywy o delegowaniu pracowników?
Podczas sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego 29 maja odbyło się głosowanie, na którym PE przyjął nowelizację Dyrektywy o delegowaniu pracowników. Czworo polskich deputowanych poparło projekt.
Adam GIEREK (S&D), Bogusław LIBERADZKI (S&D), Krystyna ŁYBACKA (S&D), Janusz ZEMKE (S&D).
A w kwestii zamrożenia funduszy, zamiast ich utraty - to chyba nic złego że wynegocjowano takie
@majk90: O dalszej części wolisz nie pamiętać... "Kto głosował za nowelizacją Dyrektywy o delegowaniu pracowników?
Adam Gierek, Bogusław Liberadzki, Krystyna Łybacka, Janusz Zemke.
Warto zauważyć, że część europosłów: Róża Thun, Michał Boni, Barbara Kudrycka i Tomasz Poręba nie była obecna podczas głosowania." Jeśli Polacy sami chcą zamrożenia pieniędzy unijnych to może nie są im potrzebne? Rżniesz głupa czy nim jesteś?
Nie wiem czy to nie jest fantazja piszącego artykuł. Nigdy się z takim ogłoszeniem na giełdach nie spotkałem, bo byłaby to klauzula niedozwolona w całej Unii i w Niemczech za ogłoszenie dyskryminujące jakąkolwiek narodowość, płeć, pochodzenie, rasę są wielotysięczne ojromandaty. Jeżeli takie ogłoszenie się pojawiło, bo jakiś nazi-Helmut nie wiedział co robi- należy to natychmiast zgłaszać na policję, do prokuratury, do konsulatu. Robić screena i wysyłać!
Jak myślicie skąd się to bierze? Jak to jest że to akurat polskie firmy transportowe stały się potęgą? Pierwszy i najważniejszy powód jest taki: przez polskie prawo, które pozwala traktować pracownika jak niewolnika. Tajemnicą poliszynela bowiem jest, że na pensję kierowcy składają się tzw. podstawa czyli najniższa polska krajowa oraz diety. Ta "pensja" to obecnie ok. 430-500 euro - tak, cały transport w UE operuje w euro (ceny frachtów, rozliczenia itd.). Do
@MKinferno: bardzo wiele polskich firm jeździ po stawkach jak niemieckie czy francuskie. To, że prawo polskie pozwala na takie wypłacanie wynagrodzeń to wina przewoźników? Jak byłem kierowcom to nawet się cieszyłem bo miałem 2 na papierze a osiem w dietach a to było dużo więcej niż gdybym miał to dostać legalnie na papierze. System 3/1 to trzy tygodnie w trasie a tydzień wolnego a nie weekend. Jakoś jie widać oszczędzania na
@Porewit: czekaj czy ja dobrze rozumiem, ujednolicenie rynku dla wszystkich krajów Unii to atak na Polską branże transportową ? Czy oni tym rozwiązaniem zmuszają tylko firmy z Polski aby kierowca miał odpowiednią ilość odpoczynku, nie spał w kabinie na poboczu tylko w łóżku w hotelu ? Spójrz na to obiektywnie, Unia chce doprowadzić do tego aby każdego na rynku obowiązywały te same zasady, a u nas niestety firmy wygrywały zlecenia ceną
@Porewit: pokaż mi konkretnie gdzie jest napisane, że któreś z państw członkowskich będzie z tego wykluczone? Zawsze jak trzeba podnieść standard działania przez co wzrosną koszty to jest atak na Polską branżę bo u nas przyjęło się, że wygrać przetarg po kosztach, zatrudnić Janusza na kierowcę i niech cały miesiąc do domu nie zjeżdża.
Na jakich unijnych giełdach? Obecnie największą giełdą transportową jest polski trans i jest tu coraz więcej zagranicznych spedycji które przechodzą z niemieckiego timo i nawet zatrudniają Polaków żeby mogli wystawiać za nich ładunki.
Na publicznie dostępnych giełdach transportowych pojawiają się ogłoszenia o zatrudnieniu przewoźników z zastrzeżeniem, że nie mogą pochodzić z nowych krajów UE. W tym przede wszystkim z Polski. Co więcej z tych regionów nie mogą też pochodzić zatrudniani przez nich
@MrsMsx: Ja też jestem daleki od doszukiwania się tu jakiegoś nacjonalistycznego podtekstu. Cechą branży jest to, że pracują tu zarówno ludzie ogarnięci i umiejący się komunikować jak i prymitywy, które swoje frustracje przelewają na rynek w najprostszy sposób i z nudów czekają tylko aż w odezwie na taką ofertę odezwie się ktoś by się trochę poprzepychać słownie. Jak ktoś ma robotę poukładaną i wie po co siedzi w tym miejscu to
A co to za problem otworzyć firme czy działalność w Niemczech i brać te zlecenia? A sorry zapomniałem, oni by chcieli brać zlecenia i zarabiać w euro a swoich pracowników dymać na wszystkim i płacić w złotówkach..
Ehh jak to pieknie działa tylko czy ktos naprawde wie dlaczego tak robią zagraniczne spedycje? Bo mają w dupie współprace z cwaniakami co biorą robotę od nich nie mając auta i sprzedają to dalej. Potem wychodzą spóźnienia/brak dokumentów itd...
Unia nie chce, ale część państw członkowskich już tak. W miejsce naszych rodaków wstawią swoich i biznes będzie się kręcić dla nich. Gdybyśmy mieli silną pozycję w UE to i byśmy mieli jak z tym walczyć. Ale mamy 27:1 i oczywiście Unia zła a nie nasza polityka bo przecież to nie jest tak że ktoś właśnie interesu naszym kosztem nie ubił. To po prostu się stało. Bo unia zła. To innych wina.
Ja nie narzekam, najgorsze mam chyba za sobą, a wybrzydzanie na giełdach w stylu "tylko auta DE/NL" to norma od zawsze, może teraz jest to bardziej widoczne ze względu na ogólną mniejszą ilość ładunków. A do tych co tak krytykują polskie firmy transportowe - to nie polskie firmy są obecnie problemem na rynku, a firmy z RO, BG i LT wysyłające kierowców w trasę na 6 miesięcy.
Każda firma ma prawo współpracować z kim chce i jeśli nie chce działać z krajami wschodu to tylko i wyłącznie z powodu złych doświadczeń i januszy. Nic do tego nie ma polityka naszych europosłów. Jeżeli ktoś oferuje dobre wykonanie usługi po konkurencyjnych cenach to znajdzie zlecenie. Wybrzydzanie na giełdzie jest od zawsze tak jak np. unikanie nowych firm.
@neurotiCat: przecież tu chodzi o pieniądze, zaniżane stawki, a nie zasrana partię. Nikogo na zachodzie nie obchodzi PIS, tylko szczekaczki krajowe próbują grać tą kartą, a widzę że pelikanki chetnie łykają.
@Kazbek: Wiadomo, że chodzi o pieniądze, ale jak myślisz kiedy im będzie łatwiej to przepchnąć jak nie teraz kiedy mają argumenty w łapie o eurosceptykach w Polsce?
Gówno prawda, każda niemiecka spedycja przyjmie polskiego kierowcę który powie coś więcej po niemiecku niż ja i nein. Nie maja kierowców w kraju, a samochody muszą jeździć ...
@Akira: niektóre zatrudniają nawet bez znajomości jakiegokolwiek języka poza ojczystym. Dotyczy to zwłaszcza kołchozów na zachodzie i raczej nacji z południa Europy.
Jak myślicie ile procent kierowców busów polskich firm prowadzi obowiązkowe kontrolbuchy jadąc przez Niemcy? Jaki procent w ciągu danego miesiąca nie przekroczył ani razu dopuszczalnej ładowności? Jaki procent nigdy nie srał na dziko na trawę przy parkingu bo toalety nie było a nocuje na dziko jak zawsze? I tak długo unia miała cierpliwość mając nadzieję, że jak Januszeksy zobaczą trochę Europy to się cywilizują.
Na publicznie dostępnych giełdach transportowych pojawiają się ogłoszenia o zatrudnieniu przewoźników z zastrzeżeniem, że nie mogą pochodzić z nowych krajów UE. W tym przede wszystkim z Polski.
Jak to sprawdzić? Ktoś te strony zna, może podrzucić linka?
Na publicznie dostępnych giełdach transportowych pojawiają się ogłoszenia o zatrudnieniu przewoźników z zastrzeżeniem, że nie mogą pochodzić z nowych krajów UE
nie upieczesz tortu, albo nie wydrukujesz plakatu gejom - SOND!!!111oneone wykluczysz z oferty przewoźnika z Polski - git majonez, nic się nie dzieje ¯\_(ツ)_/¯
Komentarze (211)
najlepsze
Solidarność europejska nie istnieje, a UE jest jedynie narzędziem do realizacji interesów określonych państw.
My zostaliśmy do Unii przyjęci w charakterze quasi-kolonii, takiego obszaru na którym mógł sobie hasać kapitał.
I nie wyszło, gdyż miast grzecznie przyjąć zaplanowaną rolę z mruknięciem "dziękuję Pan Niemiec", My ośmielamy się coś tu tworzyć. No i jest problem - paroletnie "przywracanie do pionu" zaowocowało jedynie zbliżeniem z USA
Niemcy Francja grają pod siebie, a i owszem, ale odpowiedzią nie jest Polexit, ale również gra pod siebie.
Z Unii Europejskiej nie należy wychodzić żadną miarą - wręcz przeciwnie, trzeba budować koalicje jak PL-Włochy, trzeba twardo grać o swoje. W prawdziwej polityce przegrywa ten, kto oburzony wyszedł
Jakby sie zastanowic, to oni jeszcze nic w PE nie zrobili.
Koncza sie srodki unijne, wynegocjowane jeszcze przez ekipe tuska.
Nie ma szans, by ta banda oszolomow wynegocjowala chocby podobne kwoty.
https://inicjatywa.eu/13615/jak-glosowali-polscy-europoslowie-nad-rewizja-dyrektywy/
A w kwestii zamrożenia funduszy, zamiast ich utraty - to chyba nic złego że wynegocjowano takie
Adam Gierek, Bogusław Liberadzki, Krystyna Łybacka, Janusz Zemke.
Warto zauważyć, że część europosłów: Róża Thun, Michał Boni, Barbara Kudrycka i Tomasz Poręba nie była obecna podczas głosowania." Jeśli Polacy sami chcą zamrożenia pieniędzy unijnych to może nie są im potrzebne? Rżniesz głupa czy nim jesteś?
@MKinferno: myślisz, że polscy kierowcy są królami życia robiąc to samo u niemca?
Bo unia zła.
To innych wina.
A do tych co tak krytykują polskie firmy transportowe - to nie polskie firmy są obecnie problemem na rynku, a firmy z RO, BG i LT wysyłające kierowców w trasę na 6 miesięcy.
Komentarz usunięty przez moderatora
...
Politycy PiS ogłaszają sukces. Mateusz Morawiecki: Leyen to dobry wybór
https://wiadomosci.wp.pl/politycy-pis-oglaszaja-sukces-mateusz-morawiecki-leyen-to-dobry-wybor-6398331267090049a
Tani to oczywiście że są na topie
Jak to sprawdzić? Ktoś te strony zna, może podrzucić linka?
nie upieczesz tortu, albo nie wydrukujesz plakatu gejom - SOND!!!111oneone
wykluczysz z oferty przewoźnika z Polski - git majonez, nic się nie dzieje ¯\_(ツ)_/¯
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora