Byłem w centrali Volvo potestować wszystkie nowe modele. Volvo stwierdziło "nie zależy nam już na wyścigu, który samochód będzie szybszy. My stawiamy na bezpieczeństwo". 180km/h jest spoko. Jazda z większą prędkością jest już męcząca bo trzeba uważać na wszystko i wszystkich
Jazda z większą prędkością jest już męcząca bo trzeba uważać na wszystko i wszystkich
@dwal: to zależy od auta i warunków na drodze. Są takie w których 120-140 będzie męczące bo robi się bardzo głośno. Są też takie gdzie przy 250km/h jest nadal cicho. Jak masz pustą autostradę z 3pasami ruchu w jednym kierunku, doskonałą widoczność i porządne auto to jazda z prędkościami w ok. 200km/h nie jest
Jaki jest sens takiego rozwiązania? Obstawiam, że 90% klientów Volvo i tak nie przekracza regularnie tej prędkości więc nie odczują różnicy, ale... po co w takim razie zakładać im ograniczenie? ¯\_(ツ)_/¯ W ten sposób chyba tylko obcinają sobie ten odsetek klientów którzy kupują Volvo do bezmyślnego #!$%@? (są tacy?).
A ja jestem ciekaw jak to wpłynie na sprzedaż mocniejszych silników Volvo. Po co kupować wersję T5, która ma 250 KM (nie wspominając o T6 310 KM), jak przyzwoite osiągi oferuje już T4 190 KM i pozwala na rozbujanie się do 180 Km/h bez większego problemu. Jeszcze ta T5 ma uzasadnienie w największych modelach (XC90 albo S90/V90), ale jeździłem V90 z silnikiem D4 190 KM i już tam było to w porządku,
@artur200222: sens nadal będzie bo mocniejszy silnik to dużo większe przyspieszenie a to się przydaje częściej niż maksymalne prędkości. Tylko po co brać wykastrowane auto skoro można u konkurencji gdzie nie traktują swojego klienta jak dziecka z zapałkami.
@putinex: Gorzej, jak jakiemuś Hansowi na autobahnie braknie kilku metrów, żeby bezpiecznie zakończyć manewr, bo samochód odetnie moc po osiągnięciu limitu.
Jak dla mnie, przy dzisiejszej motoryzacji, 200kmh jest prędkością osiągalną i relatywnie bezpieczną, jeśli droga jest do tego przystosowana, a warunki drogowe sprzyjające. Stąd, postawienie ogranicznika na 230 - 250, jak to miało miejsce do tej pory, jest racjonalne.
Mimo wszystko, rozumiem #!$%@? i zdezorientowanie pewnych osób. W Polsce nikt
Z jednej strony mamy debili, którzy nie mają minimum kompetencji, by szybko prowadzić, a gniotą te 2 paki, wbrew przepisom, bo fabryka pozwoliła. A z drugiej, tych, którzy po przekroczeniu setki zaczynają zamykać oczy i bardziej pocą im się dłonie. O płynnej zmianie pasów, we wszystkich przypadkach, nawet nie wspominam.
@jaca_pump: Ot i cały problem jazdy w Polsce. Niestety szybkie debile to debile i mają to w dupie, a wolne debile
No chyba, że będzie dostępny pakiet/soft od Polestara i tak za na przykład 2500 euro zmienią na 250 km/h. Tunerzy niemieckich marek tak robią, że podwyższają dopuszczalną maksymalną prędkość za opłatą.
@lovecraft: 100% będzie dokładnie tak - pakiet Polestar bez limitu, albo jakieś mody tak jak np od Heico. Wg mnie tragedii nie ma, po prostu tylko świadomi i zdecydowani użytkownicy będą móc tyle lecieć. Jak na polskie warunki to myśle że tylko plus. EDIT: Pakiet R wystarczy
Pewnie bo wielka różnicę robi czy jak w coś #!$%@?ę będę miał 180 a nie 200 na liczniku, ograniczenie od cymbałów dla cymbałów pozornie poprawiające bezpieczeństwo....
"Volvo ustanowiło blokadę na 180 km/h. Limit prawdopodobnie byłby jeszcze niższy (oparty na obowiązujących ograniczeniach prędkości, czyli w Polsce 140 km/h), ale niemieccy rywale, tacy jak Audi i BMW ciągle będą mogły rozpędzać się do 250 km/h. Zbyt drastyczna blokada mogłaby odstraszyć klientów Volvo."
Tylko u tych rywali są też opcje osiągające ok. 300km/h - np. competition w bmw czy pakiet kierowcy amg u Mercedesa.
Ja to xhyba jestem jakis inny, mimo ze od pewnego momentu w zyciu moge sobie pozwolic na cos lepszego to i tak maksymalnie co jechalem to 160 i starczy. Nie wiem brak mi testosteronu czy co, ale jakos nie kreci mnie to w najmniejszym stopniu na drogach publicznych, uwazam ze te 140 to tak akurat
@muak47: W obecnych warunkach owszem, ale gdybys miał możliwość jechać 3 pasmowa autostrada przez cały kraj to zmieniłabyś zdanie i przydałoby się czasem ponad 200 pojechać.
My polacy jesteśmy kozacy i lubimy ciśnać pedał gazu, choć nie za dobrze jeździmy (uwielbiam A2 do wawy do strykowa). Wiec jrest to calkiem dobre rozwiązanie. A jesli ktoś lubi szybciej sie przemieszczać, może wybrać pendolino, lot lub inną linię ;)
Komentarze (694)
najlepsze
@MEKORRO: W niemczech to się jeździ 200+ po autostradach, więc po cholere pieprzysz coś o korkach?
@Majkel94: Zdradziłeś ich cały misterny, układany miesiącami, ściśle tajny plan.
Komentarz usunięty przez moderatora
Volvo stwierdziło "nie zależy nam już na wyścigu, który samochód będzie szybszy. My stawiamy na bezpieczeństwo".
180km/h jest spoko.
Jazda z większą prędkością jest już męcząca bo trzeba uważać na wszystko i wszystkich
@dwal: to zależy od auta i warunków na drodze. Są takie w których 120-140 będzie męczące bo robi się bardzo głośno. Są też takie gdzie przy 250km/h jest nadal cicho. Jak masz pustą autostradę z 3pasami ruchu w jednym kierunku, doskonałą widoczność i porządne auto to jazda z prędkościami w ok. 200km/h nie jest
@merti: Fabia 1.0 tsi 95 KM poleci więcej :D Wersja 110 KM już 196 km/h
A takie S60 T6 310 KM 180 km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°) śmieszne.
Jak dla mnie, przy dzisiejszej motoryzacji, 200kmh jest prędkością osiągalną i relatywnie bezpieczną, jeśli droga jest do tego przystosowana, a warunki drogowe sprzyjające. Stąd, postawienie ogranicznika na 230 - 250, jak to miało miejsce do tej pory, jest racjonalne.
Mimo wszystko, rozumiem #!$%@? i zdezorientowanie pewnych osób. W Polsce nikt
@jaca_pump: Ot i cały problem jazdy w Polsce. Niestety szybkie debile to debile i mają to w dupie, a wolne debile
EDIT: Pakiet R wystarczy
Komentarz usunięty przez moderatora
@Wasz_Pan: To będzie mógł jechać szybciej. ¯\_(ツ)_/¯
Tylko u tych rywali są też opcje osiągające ok. 300km/h - np. competition w bmw czy pakiet kierowcy amg u Mercedesa.
180 km/h przecież to bardzo dużo.
Po za tym to będzie blokada elektroniczna tak więc każdy bardziej kumaty elektronik to zdejmie.
Nie wiem brak mi testosteronu czy co, ale jakos nie kreci mnie to w najmniejszym stopniu na drogach publicznych, uwazam ze te 140 to tak akurat