Niecały rok temu na lotnisku z którego latałem startowała Cessna 152, na wznoszeniu z dośc niską prędkościa oraz z naprawdę silnym wiatrem czołowym mieli negatywną prędkość względem ziemi, także "lecieli do tyłu". Ciekawie wyglądało
Zapomnieli tylko dodać, że jest to dosyć niebezpieczne. W przypadku tej wysokości wyszedłby z tego podobnie jak z korkociągu, niżej mogłoby się źle skonczyć.
@fraunos: w chwili gdy zabraknie wiatru nie masz siły nośnej, nie masz też pędu, także zostaje Ci użycie pełnej mocy silnika + wspomaganie się pikowaniem w dół by nabrać prędkości (względem ziemi), bo bez tego jesteś jak kamień. Polecam sobie obejrzeć jak wygląda wychodzenie z korkociągu, tylko tam jeszcze dodatkowo rotujesz
Przy silnym wietrze da się przecież zauważyć ptaki, które przez chwilę wiszą w miejscu, a czasem nawet się cofają xD i wtedy od razu same lądują, bo widzą, że to bez sensu :p
@wypok_smieszne_obrazki: ptaki nie są głupie. Wiele ptaków łownych bardzo dobrze czuje się przy silnym wietrze bo może "zawisnąć" nad ziemią dzięki czemu będą tracić bardzo mało energii i szukać czegoś do upolowania
Komentarze (171)
najlepsze
Gdybyś wstawał wcześniej, więcej pracował, mniej wydawał na drożdżówki (#pdk)...
(w tle powyżej SZUUUUUUUUU - to Oskarek przemyka w kupionym mu przez ojca Gulfstreamie G650)
Potem zaczynam się cofać
W przypadku tej wysokości wyszedłby z tego podobnie jak z korkociągu, niżej mogłoby się źle skonczyć.
Polecam sobie obejrzeć jak wygląda wychodzenie z korkociągu, tylko tam jeszcze dodatkowo rotujesz
Wiele ptaków łownych bardzo dobrze czuje się przy silnym wietrze bo może "zawisnąć" nad ziemią dzięki czemu będą tracić bardzo mało energii i szukać czegoś do upolowania