Niecały rok temu na lotnisku z którego latałem startowała Cessna 152, na wznoszeniu z dośc niską prędkościa oraz z naprawdę silnym wiatrem czołowym mieli negatywną prędkość względem ziemi, także "lecieli do tyłu". Ciekawie wyglądało
Zapomnieli tylko dodać, że jest to dosyć niebezpieczne. W przypadku tej wysokości wyszedłby z tego podobnie jak z korkociągu, niżej mogłoby się źle skonczyć.
@fraunos: w chwili gdy zabraknie wiatru nie masz siły nośnej, nie masz też pędu, także zostaje Ci użycie pełnej mocy silnika + wspomaganie się pikowaniem w dół by nabrać prędkości (względem ziemi), bo bez tego jesteś jak kamień. Polecam sobie obejrzeć jak wygląda wychodzenie z korkociągu, tylko tam jeszcze dodatkowo rotujesz
Przy silnym wietrze da się przecież zauważyć ptaki, które przez chwilę wiszą w miejscu, a czasem nawet się cofają xD i wtedy od razu same lądują, bo widzą, że to bez sensu :p
@wypok_smieszne_obrazki: ptaki nie są głupie. Wiele ptaków łownych bardzo dobrze czuje się przy silnym wietrze bo może "zawisnąć" nad ziemią dzięki czemu będą tracić bardzo mało energii i szukać czegoś do upolowania
@muckfods: Oni lecieli na prędkości względem powietrza bliskiej przeciągnięcia. Raczej na pewno na klapach. Gdyby chcieli to byłoby w stanie zrobić z tego tak około 50 kt (~100 km/h) prędkości względem ziemi. Wystarczyłoby dodać gazu, schować klapy i pochylić samolot. Do niemożności kontynuowania lotu jeszcze zatem daleko. Taka Cessna teoretycznie pokona w takim razie dwukrotnie silniejszy wiatr, tj. do jakichś 150-180 km/h o ile byłby ten wiatr spokojny i nie byłoby
Czasem też jak się patrzy na niezbyt wysoko lecący samolot z samochodu czy pociągu to wydaje się jakby wisiał w powietrzu. Ale to już zjawisko optyczne bardziej
@TheCadent: Gdyby wiatr przy samej ziemi stabilnie wiał z prędkością większą niż minimalna dla samolotu to tak, ale przy ziemi zazwyczaj wieje słabiej i niestabilnie (zmiana kierunków, porywy, zaniki).
Komentarze (171)
najlepsze
Gdybyś wstawał wcześniej, więcej pracował, mniej wydawał na drożdżówki (#pdk)...
(w tle powyżej SZUUUUUUUUU - to Oskarek przemyka w kupionym mu przez ojca Gulfstreamie G650)
Potem zaczynam się cofać
W przypadku tej wysokości wyszedłby z tego podobnie jak z korkociągu, niżej mogłoby się źle skonczyć.
Polecam sobie obejrzeć jak wygląda wychodzenie z korkociągu, tylko tam jeszcze dodatkowo rotujesz
Wiele ptaków łownych bardzo dobrze czuje się przy silnym wietrze bo może "zawisnąć" nad ziemią dzięki czemu będą tracić bardzo mało energii i szukać czegoś do upolowania