» Ergo Hestia straciło dane klientów (a mogły one też zostać wykradzione)
Ergo Hestia poinformowało swoich klientów, którzy mieli do czynienia z agentem Unilink S.A., że ich dane zostały "stracone", a mogły także zostać wykradzione. Powodem "nieautoryzowany dostęp do systemu informatycznego".
niebezpiecznik-pl z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 27
- Odpowiedz
Komentarze (27)
najlepsze
Na ile w tym prawdy? Nie wie nikt.
Ale chyba wolał bym być poinformowany nawet o 1 możliwości przejęcia danych niż tuszować "może nic z tego nie będzie, to tylko 1 agent".
Bo jak firma nie widzi widma strat to ma #!$%@? na security. Jakbyś spytał 100 losowych osób czy wiedzą o wycieku na morele to może 1-2 by odpowiedziały pozytywnie, cała reszta nic nie wie. I tak to wygląda, straty wizerunkowe żadne, a ile zaoszczędzili przez tyle lat to ich.
Najlepiej byłoby zrobić system typu BLIK, gdzie generuje się jednorazowy unikalny kod i zamiast PESELu używa się go przy podpisywaniu umów. I w systemie zachodzi autoryzacja tym kodem bądź nie, weryfikacja danych itd., a bank, operator dostaję tylko informację czy poprawny kod czy nie.
Może poza bankami, bo sądy starają się na nie przerzucać odpowiedzialność, więc może banki wprowadzą.
Znam branże i wiem co mówię
Padłem ofiarą, co robić?