Polska kolejowym skansenem Europy
![Polska kolejowym skansenem Europy](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_FaojXTT4uPzr2KO15C7Si2AiKsMwjOKq,w300h194.jpg)
"Dlaczego Pendolino z Ostrawy do Pragi kosztuje 70 zł, a na podobnym odcinku z Krakowa do Warszawy 150 zł?" - Bo w Polsce nie ma konkurencji. Przed liberalizacją w Czechach bilety na pociągi Pendolino też były drogie.
![darosoldier](https://wykop.pl/cdn/c3397992/darosoldier_vJk2Hzj70V,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 103
- Odpowiedz
Komentarze (103)
najlepsze
@Morf: Nie trzeba kupować nowego auta specjalnie na tę podróż. Można jechać swoim ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
Cały czas się mówi o blokowaniu Leo a jak się ktoś dokładnie skupi to wywnioskuje że to zwyczajna gra Leo by nabić popularność autokarom udając ofiarę polskiej kolei a se facto to oni sami do tego dopuszczali(choćby kombinacje z wnioskiem), nie mówiąc o tym
źródło: comment_C3t4v3zDhnTHMm2fwpGu6UmY2tl13mNk.jpg
PobierzW ogóle te połączenia z południa na północ polski i na odwrót s niektórych miast są #!$%@?. Kiedyś chciałem z Częstochowy do Słupska właśnie rower przewieźć. To musiałem zahaczyć o Wrocław (przesiadka) i Gdynię (kolejna przesiadka) żeby jechać pociągami z możliwością przewozu rowerów.
A bezpośredni z Częstochowy
@wykop-yolo: ktetynskie rozumienie czym jest wolny rynek doprowadziło do sytuacji gdzie mamy w kraju dziesięciu państwowych przewoźników kolejowych. Przewozy Regionalne, PKPIC i cała reszte kolei wojewódzkich. Finansowanie tego wszystkiego idzie z jednego worka i każda firemka działa sobie bez jakiejkolwiek integracji z resztą.
Jeden narodowy przewoźnik w Niemczech i Czechach działa bardzo sprawnie.