@SmialyMichas: "na oko" przejeżdża w ciągu pierwszej sekundy nagrania 3-4 szerokości pasów dla pieszych. Pasy wg rozporządzenia ministrów mają mieć min. 4m długości. Czyli przejechał 12-24m (jeśli przyjąć, że przejechał 3.5±0.5*S [szerokość pasów] i że pasy mają 5±1m szerokości w tym miejscu). Czyli prędkość motocyklisty to 12-24m/s czyli 64,8±21,6km/h.
Biegli sądowi będą w stanie dokładniej ocenić znając dokładną szerokość przejścia i odległość między innymi punktami charakterystycznymi.
Jako zapalony motocyklista od 2011 r. podpowiem tylko, że kładzenie motocykla w takich sytuacjach to mit. Za mało czasu jest na reakcję i wbrew pozorom- ciężko to zrobić w kontrolowany sposób. To co widać na filmiku to tylko efekt zaciśnięcia hamulców i wpadniecie w niekontrolowany poślizg. To trochę nieintuicyjne, ale motocykl się zatrzyma szybciej przy kontrolowanym hamowaniu niż przy takim ślizgu. Na szczęście kierownik w nic nie uderzył, ale moim zdaniem nie
@pokpok: miałem kilka takich sytuacji, że ledwo wyhamowałem, ale nigdy do głowy by mi nie przyszło żeby położyć motocykl, bo zarówno sam motocykl jak i kierowca suną wtedy bezwładnie w kierunku przeszkody, równie dobrze mógłby hamować silnikiem :D
@k_suchy: Bo położenie motocykla to kwestia nieumiejętnego hamowania. Efektywne awaryjne hamowanie na motocyklu wiąże się z odpowiednim użyciem hamulców, ułożeniem ciała etc i powinno się to ćwiczyć dla samego siebie. Bo inaczej kończy się wciśniętą klamką na full, glebą i losowaniem...
Komentarze (249)
najlepsze
Biegli sądowi będą w stanie dokładniej ocenić znając dokładną szerokość przejścia i odległość między innymi punktami charakterystycznymi.
Trudno powiedzieć aby "#!$%@?ł".
@thcl: Chyba znaleziono wreszcie jedyny plus z tego, że w Polsce co 25 metrów znak stawiają. (ʘ‿ʘ)
Sjp.
rzyć > dawniej, obecnie regionalnie: dupa
Komentarz usunięty przez moderatora