Kurczę, co Złomnik ma do gazu, on tak serio, czy sobie jaja robi? Mi mechanior od gazu powiedział prosto: na gazie ma chodzić tak samo jak na benzynie, jak nie chodzi, to coś jest spierdaczone w instalacji. I tak mi ustawił, że chodzi. Nie wiem, może w 90-tych jakieś najstarsze i najbadziewniejsze instalacje gazowe nie dawały rady i po przełączeniu na benzynę było jak w Szerszeniu - dopalacz ;)
@the_revenant: przecież on sobie ciągle jaja robi ;) też uważam, że jak kasa jest istotna, to lepiej jedzić jak się chce dynamicznym autem z lpg niż bujać sie jak emeryt jakimś gównem bez przyspieszenia albo truć starym dieslem. Kiedyś trzeba doinwestować i przeserwisować ale cóż, życie.
@Lukowski: spalanie lpg zgodnie z fizyką jest wyższe o ~20%, więc jego samochód spalałby 12,5l benzyny na 100km, normalne wyniki dla samochodu powyżej 3 litrów
O boze. 400.000 km przejechac POLONEZEM. Przeciez to kierowcy powinni postawic jakis pomnik, napisac o nim piosenke, wkomponowac w jakies dzielo epoki romantyzmu!
@obieq: bo w autach z tamtych lat produkowanych w Polsce nie liczy się przebieg, czy dokładny rocznik, tylko konkretny dzień produkcji. Auta "nie do zdarcia" były produkowane we środy i czwartki ( ͡°͜ʖ͡°)
Skąd się wzięło przeświadczenie, że gaz niszczy silnik?! a no stąd, że kiedyś dawno dawno temu, w latach 90, wszyscy Janusze przerabiali duże fiaty i polonezy na gaz, wtedy gaz zakładał miejscowy kowal, i często było tak, że Janusz wracał do kowala z reklamacją i mówił Panie za dużo pali gazu zrób Pan coś, wtedy kowal brał śrubokręt i przykręcał śrubę, auto rzeczywiście mniej paliło gazu ale za to wypalały się zawory,
@ver8: Stąd, że gaz nie jest obojętny dla silnika zasilanego benzyną bezołowiową. Nie bez powodu wzmacnia się np. zawory i gniazda w silnikach fabrycznie nimi zasilanych. Oczywiście da się temu zapobiec, ale wymaga to ciągłego serwisu instalacji i dobrego fachowca który wie co robi, a to już zbyt tanie nie jest, do tego wymaga dodatkowej uwagi, poza planowanymi serwisami i wymianami. A, że w Polsce za serwis uważa się przegląd na
@ver8: Gniazda zaworowe sie wypalają. U mojego taty w Corolli (97 rocznik), przy przebiegu 380tys. (w tym 250tys. na gazie) trzeba bylo regenerować głowicę. Bez LPG ten silnik (4EFE) robi 500tys. spokojnie.
@Krowa_i_kurczak 400 tysięcy przebiegu to ma 70% 20 letnich aut na polskich drogach. Wiec nie wiem nad czym zachwyt ze polonez tyle zrobił. Przecież te silniki Rovera wcale takie złe nie były
E tam ja kiedyś rozbierałem Poloneza na cześci,który miał przelatane 593 tys. km i wcale tak źle nie wyglądał,jedynie fotel kierowcy był przetarty i blacha już gniła,ale to normalna sprawa w większości 20 letnich aut różnych marek,dużo części poszło do innych egzemplarzy.( ͡°͜ʖ͡°)
akurat z tym drazkiem zmiany biegow to cos bylo w polonezie... sam zawsze trzymalem tam lape, tak samo moj ojciec i matka... nie bylo podlokietnika, a umiejscowienie drazka czynila go doskonala alternatywa ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (136)
najlepsze
LPG tankuję sobie
O Kierowco drogi,
oto pomnik twej nędzy,
zrobiłeś polonezem
czterysta tysięcy.
Hołd Tobie wyniesiony
ponad pałacu kultury igilcą
a imię jego było
uszczelka pod głowicą
a no stąd, że kiedyś dawno dawno temu, w latach 90, wszyscy Janusze przerabiali duże fiaty i polonezy na gaz, wtedy gaz zakładał miejscowy kowal, i często było tak, że Janusz wracał do kowala z reklamacją i mówił Panie za dużo pali gazu zrób Pan coś, wtedy kowal brał śrubokręt i przykręcał śrubę, auto rzeczywiście mniej paliło gazu ale za to wypalały się zawory,