Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało w sprawie świateł mijania w dzień
"Ustawowy obowiązek używania świateł mijania albo świateł do jazdy dziennej, podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza w czasie od świtu do zmierzchu "jest właściwym rozwiązaniem i powinien zostać utrzymany" czytamy w odpowiedzi ministerstwa na poselską interpelację.
wigr z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 390
Komentarze (390)
najlepsze
@Adasi
Dodatkowo jest inna percepcja odległości. Trudniej jest ocenić odległość pojazdu czy to w sytuacji gdy chcemy wyprzedzić, czy też z perspektywy pieszego.
Ktoś tam się wypowiada o kwestiach oszczędności i że komuś szkoda na żarówki co jest kompletnym niezrozumieniem problemu.
Sytuacja obecnie jest taka, że masa samochodów w nocy, gdzie światła są potrzebne ma poprzepalaną żarówkę, z racji konstrukcji samochodów jej wymiana w terenie jest utrudniona, a bywa że
@harcepan-mawekrwi: To ja proponuję, by do czasu znalezienia rozwiązania zlikwidować tę fikcję - likwidując obowiązkowe przeglądy.
A jak już będziemy wiedzieć jak zrobić, by przeglądy były dobre i coś dawały, to wtedy je przywrócimy, ok?
@wojtura: a w Czarnogórze pasażer siedzący obok kierowcy nie może być pod wpływem alkoholu. Tylko co z tego? Co kraj to obyczaj, każdy ma swoje uregulowania.
Btw. właśnie o to chodzi w światłach mijania, żeby zmniejszyć energię i uwagę potrzebną do zauważenia kogoś. Nigdy nie jechałeś zmęczony? Albo rozkojarzony?
Gdybyś miał operację gdzie szansa na przeżycie to 70%. Dostał byś informację od lekarza że za 30zł możesz zwiększyć swoje szanse na przeżycie o 3%. Zrezygnował byś?
Szykując się do manewru wyprzedzania, z daleka widać jadący w przeciwną stronę samochód, jeśli ten ma zapalone światła. Czasami ukształtowanie terenu powoduje, że sylwetka auta jest bardzo słabo widoczna, natomiast światła widać dość dobrze już daleka.
To samo z oszacowaniem dystansu, kiedy widzi się odległość od siebie dwóch
@Citizen_Kane: to jest dla mnie koronny argument