Reklamacja bez paragonu za potwierdzeniem płatności? Nie w Media-Markt.
Żona zakupiła rok temu suszarkę do włosów w Media-Markt. Suszarka po około roku przestała działać. Szybkie poszukiwania pudełka z paragonem. Pudełko znalezione ale paragon wyblakł. Jednakże płaciłem za sprzęt kartą, więc potwierdzenie płatności wydrukowałem i poszedłem zgłosić reklamację.
pwdpraca z- #
- #
- #
- #
- #
- 229
Komentarze (229)
najlepsze
Działa taka metoda bo wielokrotnie tak robiłem i nie było problemu z wymianą sprzętu.
Pytam bo może być tak, że faktycznie ktoś kupował suszarkę w tym sklepie, ale reklamować to już może chcieć taka zakupiona gdzieś indziej. Pomysłowość oszustów nie zna granic. Dlatego fajnie by było gdyby był wymagany nie tylko dowód zakupu/płatności, ale jakiś papier żekonkretny przedmiot z danym numerem seryjnym był zakupiony w danym sklepie. Od tego są karty gwarancyjne, na których numer
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_vademecum_konsumenta.pdf
strona 39 punkt 4.2.1.6
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej