Reklamacja bez paragonu za potwierdzeniem płatności? Nie w Media-Markt.
Żona zakupiła rok temu suszarkę do włosów w Media-Markt. Suszarka po około roku przestała działać. Szybkie poszukiwania pudełka z paragonem. Pudełko znalezione ale paragon wyblakł. Jednakże płaciłem za sprzęt kartą, więc potwierdzenie płatności wydrukowałem i poszedłem zgłosić reklamację.
pwdpraca z- #
- #
- #
- #
- #
- 229
- Odpowiedz
Komentarze (229)
najlepsze
A teraz do rzeczy:
1. W dużym sklepie (jak MM w którym pracowałem) nikt raczej nie wyda kopii dowodu zakupu (ksera). Za dużo zachodu. Rolki z kas po całym dniu są składowane w biurze kasowym a raz na jaki a czas pakowane w pudła i zamykane na klucz w jednym pomieszczeniu. Raz na rok odwiedza się to pomieszczenie i utylizuje stare paragony robiąc miejsce na nowe. Można było co najwyżej uzyskać tzw. żurnal kasowy potwierdzający dokonanie zakupu ale... trzeba było mieć jakieś potwierdzenie dokonania płatności w danym dniu na daną kwotę i wiedzieć dokładnie co się kupiło. Czas szukania poprzez system FK: max. 5 min.
2. Wszystkim znajomym mówię, żeby brali faktury. Każdy sklep przechowuje faktury "w komputerze" i są do odszukania w przeciągu 1 min. Duplikat bez problemów można uzyskać w ciągu 5 lat od momentu wystawienia faktury (jak wymagają tego przepisy),
3. Odwieczne pytanie... gwarancja czy rękojmia... no cóż... wszystko zależy od usterki. Moim zdaniem jeśli to "pierdoła" i jest do zrobienia w kilka dni (a czasami od ręki) to nie ma po co kruszyć kopii i wystarczy oddać na gwarancję. Ale pamiętać należy że czas i warunki gwarancji określa zawsze gwarant (jak należy oddać sprzęt, jaki termin na usunięcie wady, gdzie oddać lub zgłosić awarię, itp). Wszystko powinno być opisane w karcie gwarancyjnej i warunkach gwarancji.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
ja #!$%@?ę. Reklamacja to reklamacja może być z tytułu gwarancji lub rękojmi. Dlaczego to jest takie trudne do zrozumienia? Z tytułu gwarancji co się robi według ciebie jak nie reklamuje?
Na początek proponuję napisać odwołanie, dołączyć wyblakły paragon. Słabej jakości rolki fiskalne to problem MediaMarkt, nie twój.