Ogranicznik prędkości (jesteście za?)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Py2v9mtHm9voyVD6g8uYwTNCJ2zZ8ViY,w300h194.jpg)
Już w 2021 do 2022 roku, będzie automatyczny ogranicznik prędkości. Będzie również zainstalowana blokada na jazdę po alkocholu.
- #
- #
- #
- #
- #
- 210
Już w 2021 do 2022 roku, będzie automatyczny ogranicznik prędkości. Będzie również zainstalowana blokada na jazdę po alkocholu.
Już w 2021 do 2022 roku, będzie automatyczny ogranicznik prędkości ISA. Kierowcy już dziś deklarują, że nie kupią nowego samochodu i nie pozwolą na to, żeby elektroniczne systemy decydowały o tym, z jaką prędkością prowadzą pojazd. ISA będzie mieć również zainstalowana blokada na jazdę po alkocholu.
Zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej ISA ma o 20 proc. zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków na drogach państw wspólnoty. System inteligentnego ograniczania prędkości nie jest jednak tak idealny. Bywa tak na przykład na niektórych odcinkach dróg ekspresowych czy obwodnic. W takiej sytuacji ISA może niepotrzebnie zwalniać auto lub nie przeszkadzać w rozwijaniu zbyt wysokiej prędkości. W mapach zdarzają się też po prostu błędy.
System ISA jest już oferowany w niektórych samochodach. Znajdziemy go we Fiacie 500X, Hondzie Civic, kilku Oplach, Mercedesach, Renault czy Volvo. Oczywiście dziś system można wyłączyć. W przyszłości nie będzie dało się dezaktywować. Jeśli przepisy wejdą w życie w proponowanym brzmieniu układu ISA.
Fora motoryzacyjne aż kipią od deklaracji posiadaczy pojazdów, że nie pozwolą elektronicznym gadżetom decydować o tym, z jaką się jedzie prędkością. Jedni przekonują, że to odbierze frajdę z prowadzenia auta, inni, że taki system jest niebezpieczny.
Komentarze (210)
najlepsze
Ech, bardzo długo nie miałem prawka, nie miałem fury, ale nie miałem takiej zawiści, żeby innym chcieć zabraniać jeździć, albo zmuszać, żeby jeździli idiotycznie wolno.
@the_revenant: Polska pod względem wypadków i kolizji ma bliżej do Rosji niż krajów cywilizowanych. Proszę Cię więc bardzo, wręcz błagam. Wyprowadź się do Rosji. Tam poczujesz się jak ryba w wodzie.
https://group.volvocars.com/news/safety/2019/volvo-cars-will-limit-the-top-speed-to-180-kph
Do tego pewnie ktoś nieźle zarobi na produkcji odpowiedniego modułu bo okaże się że robi to jakaś jedna fabryczka w wiosce pod Paryżem i dziwnym trafem będzie dysponować jakimś dopiero co wprowadzonym certyfikatem. Przypomnę tylko sprawę nowego czynnika chłodzącego używanego w klimatyzacji w nowych autach.
Hasło poprawy bezpieczeństwa na drogach jest bardzo nośne i świetnie argumentuje możliwość wprowadzania nowych regulacji i ograniczeń - urzędnicy mogą się
Pozostaje miec nadzieje, ze PE pojdzie po rozum do glowy i przestanie sluchac zielonych ludzikow, a zacznie ludzi, ktorzy ten bajzel utrzymuja.
I automatyczne gaśnice po maską
Ale może się zepsuć jak wszystko. Kołchoz przeforsował patologię przy lutowaniu, więc w takim oto systemie jakieś połączenie może ulec przerwaniu. Oj, jak mi przykro.
A jak będą sprawdzali na przeglądzie to się zalutuje by zaraz po wyjeździe znowu puściło. Wiadomo luty RoHS trzymają słabiej niż Juncker pion.
Swoją drogą szacuję, że jeszcze kilka lat
@Fueryon: To się pojawią emulatory.
Jak ludzie rozpracowali przez obd kodowanie różnych funkcji auta, to Ci sami magicy też ogarną odpowiednią emulację położenia pojazdu/prędkości itp.
Kolejny system, który wymusza nieintuicyjne zachowanie samochodu i który podwyższa jego i tak dużą cenę.
@zobq: No właśnie ten system ma działać jak obecne, nikt nie proponuje sytemu którego nie da się wyłączyć, tylko żeby ten obecny system był standardowym wyposażeniem (bo z badań wyszło że to poprawia bezpieczeństwo, nawet jak kierowca zawsze może to wyłączyć).
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/speed/new_technologies_new_opportunities/intelligent_speed_adaptation_isa_en
@ZimnyLech90: o jakich konkretnie utrudnieniach mówisz? Pytam zupełnie serio, bo trochę siedzę w temacie i chętnie podyskutuję o faktach.