Najwiecej wypowiadają się Ci co gówno wiedzą o ratownictwie, lotnictwie i samym LPR i ich procedurach... no ale tak to już jest. Skoro pilot podjął się tego lądowania to znaczy, że było wystarczająco dużo miejsca, było to bezpieczne i nie było możliwości wybrania innego miejsca. Był dzień, dobra widoczność. Koniec i kropka. LPR ma tak rygorystyczne procedury, że naprawdę żaden pilot nie będzie „kozaczyl” bez powodu. Tym bardziej ze perspektywa na filmie
Tylko z szacunku dla pilotów nie dam zakopa za bezsensowne pisanie "brawurowe". Jestem pewien, że doskonale ocenili sytuację i na pewno nie ryzykowali. EDIT: Kręcenie filmika gównofonem z gównofokusem tam właśnie zmienia percepcję.
Podobno po to maja zakryte tylne wirniki zeby nie zmielic kogos przypadkiem i sie nie #!$%@?, podobno minimalizuje to ryzyko niepowodzenia ladowania w trudnych warunkach.
@i_took_a_pill_in_remiza: Ten wirnik nazywa się fenestron -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Fenestron Między innymi dzięki niemu Eurocoptery EC135 używane w LPR mają taką fajną zwrotność. Prawdą jest też, że konstrukcja jest bezpieczniejsza od tradycyjnych rozwiązań.
Komentarze (142)
najlepsze
EDIT: Kręcenie filmika gównofonem z gównofokusem tam właśnie zmienia percepcję.
Między innymi dzięki niemu Eurocoptery EC135 używane w LPR mają taką fajną zwrotność.
Prawdą jest też, że konstrukcja jest bezpieczniejsza od tradycyjnych rozwiązań.