Warto przypomnieć, że głównym czynnikiem, który przyczynił się do upadku FSO były związki zawodowe. Propozycji było mnóstwo. GM, VW, Rover, Renault, Daihatsu, Fiat (wzięli inna fabrykę) i pewnie by się znalazło jeszcze kilku.
W skrócie, związki zawodowe nie zgodziły się na redukcję zatrudnienia. Dlatego zamiast około 15 - 20 tysięcy miejsc pracy zostało okrągłe 0. Wspaniałe zwycięstwo związków zawodowych. ( ͡º͜ʖ͡º) i żeby mi nikt nie
@mistrz_tekkena: nic nowego...związki to zło, tak samo rozpierdzielają kopalnie, nawet z własnego doświadczenia wiem jak ten system jest #!$%@? a szczególnie ludzie którzy zarządzają związkami
A ja jestem tak stary że pamiętam msze polowe pod FSO w intencji niewykupienia przez Niemca. VW kupił Skodę :) I wiecie co? Ci co wtedy organizowali te msze teraz nami rządzą.( ͡°͜ʖ͡°)
@hrabia_ponimirski: i dalej msze organizują ( ͡°͜ʖ͡°) ostatnio były modlitwy o deszcz i zobacz - w majówkę padało, widać że skutecznie podchodzą do sprawy ( ͡°͜ʖ͡°)
Nie ma większego raka niż dodawanie takiej pseudo niepokojącej ścieżki dźwiękowej do filmu. Chodzisz, typie, po nieczynnej fabryce polonezów, w dodatku zadbanej, bez grzyba i dalej podłączonej do prądu (!!!), a nie pod sarkofagiem w Czarnobylu (choć i wtedy muzyczka niewskazana), więc nie staraj się na mnie niepotrzebnie wymusić jakiegoś niepokoju i lęku idiotycznym ambientem, czy co to jest.
Jako ciekawostkę napiszę, że magazyny, które powstały w FSO w latach 80-tych projektował mój Tata. To się chyba formalnie nazywało "magazyny wysokiego składowania", były to pierwsze takie obiekty w Polsce i niezły bajer jak na tamte czasy. Nawet ma jakieś nagrody ministerstwa (transportu, infrastruktury (?)) różnych stopni za te i podobne obiekty (FSO, FSM, STAR). Należy pamiętać, że w tamtych czasach nie było do takich nowości żadnego dostępu, żadnej dokumentacji czy innych
Jeszcze dodam, ze Motoprojekt miał siedzibę na Wspólnej 62, tam gdzie teraz jest teraz jakieś Ufficio Primo Kulczyka. W tym, całkiem ciekawym, budynku zaprojektowano chyba całą polską motoryzację. Biura były rozlokowane wokoło atrium, a w piwnicach siedziały kreślarki. Byłem tam nawet kiedyś ale pamiętam jak przez mgłę.
To budynek tłoczni zdaje się, w 2014 sprzedali maszyny do Turcji. Mam Gdzieś zdjęcia z hali montażowej i chyba lakierni, wpuszczali tam ludzi na którymś zlocie rocznicowym. Wyglądało to wtedy tak jak by dopiero co praca się tam skończyła.
Komentarze (116)
najlepsze
W skrócie, związki zawodowe nie zgodziły się na redukcję zatrudnienia. Dlatego zamiast około 15 - 20 tysięcy miejsc pracy zostało okrągłe 0. Wspaniałe zwycięstwo związków zawodowych. ( ͡º ͜ʖ͡º) i żeby mi nikt nie
Przecież były.
Każdy polonez to hybryda auta i wozu konnego.
Polska inżynieria i management, wyjący most i pół litra z panem posłem.
W tym, całkiem ciekawym, budynku zaprojektowano chyba całą polską motoryzację. Biura były rozlokowane wokoło atrium, a w piwnicach siedziały kreślarki.
Byłem tam nawet kiedyś ale pamiętam jak przez mgłę.
Komentarz usunięty przez moderatora