Elektryki nie zlikwidują zanieczyszczeń, bo te biorą się z hamulców i opon
Przedstawiciele Ministerstwa Środowiska mówią o uszczelnianiu sieci Stacji Kontroli Pojazdów, które miałyby eliminować z dróg auta stare i niesprawne. Tymczasem emisja szkodliwych pyłów, składnika smogu, ma miejsce, gdy naciskasz pedał hamulca.
Autokult-Blog z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 105
Komentarze (105)
najlepsze
Na ulicy jest mnóstwo pyłu który te krowy podnoszą po prostu jadąc.
A poza tym, co wy macie z tym "2x cięższy"? Baterie zwiększają masę, ale równocześnie zmniejsza ją brak ciężkiego bloku silnika spalinowego, skrzyni biegów, sprzęgła, przeniesienia napędu, które też nie są ze styropianu zrobione, zbiornika z paliwem... Gotowy do jazdy samochód elektryczny waży mniej więcej tyle samo co porównywalnej wielkości spaliniak.
Dla przykładu: Nissan Leaf - masa własna
Od kiedy silnik jest ciężki?
Już 20 lat temu powszechne były bloki z aluminium. Zetecki miały nawet mosiężne głowice. Silnik osobówki waży nie więcej niż 150kg razem ze skrzynią. To tyle co 7 akumulatorów kwasowych....który mają na pokładzie też i elektryki.
Kolejny bulszit. Każdy pojazd ma sprzęgło. W przypadku elektryków z 4 silnikami musisz sobie liczyć 4 sprzęgła automatyczne.
Następna głupota. Istnieją elektryki ze skrzynią automatyczną. A czy skrzynia biegów jest
Komentarz usunięty przez moderatora
A teraz co? że hamulce, opony, prawo tarcia i co jeszcze? Jak ma człowiek funkcjonować normalnie, skoro musi zmieniać zdanie co chwilę. No i strach hamować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://medium.com/tradr/teslas-approach-to-recycling-is-the-way-of-the-future-for-sustainable-production-5af99b62aa0e
Już nie mówiąc, że produkcja i ewentualna utylizacja to nie jest aż tak dużo. Dla alternatywy weź pod uwagę zużycie i utylizację oleju silnikowego i koszt produkcji klasycznych silników. Wziąłeś?