Piękna sprawa jazda autem z takim przeniesieniem napędu zimą ( ͡°͜ʖ͡°) A i latem jest duża różnica.
Z Quattro jest tylko jeden problem, trzeba pamiętać że na śliskim hamuje jak każde inne auto i fizyki się nie oszuka ( ͡°ʖ̯͡°), mimo że ruszy się w praktycznie każdych warunkach.
A w ramach ciekawostki śmieszki z Audi w modelu v8 zamontowali też
Z Quattro jest tylko jeden problem, trzeba pamiętać że na śliskim hamuje jak każde inne auto i fizyki się nie oszuka ( ͡°ʖ̯͡°), mimo że ruszy się w praktycznie każdych warunkach.
@notedeagle: dokładnie miałem tak w zimie, pierwsze auto z 4x4, na śniegu, lodzie idzie do przodu jak złe, a potem hamulec w podłogę i zdziwienie czemu jedzie dalej :D
Kris robi dobrą robotę, ale wyjaśnienie torsena bez animacji jest skomplikowane, a z animacją jest bajecznie proste. Szacun, że chciało mu się ciąć obudowę skrzyni i pokazywać części, są jednak dużo lepsze filmy (nawet gify) ułatwiające zrozumienie zasady działania. Szkoda, że Kris niczego takiego nie wrzucił do filmu.
Torsen jako centralny dyfer w samochodach osobowych był jeszcze stosowany w Alfie Romeo,
a jako dyferencjał na osi to jeszcze, w Megane, 208, Civic, 308, Focus, Impreza, 405 i wielu innych - oczywiście z najmocniejszymi odmianami silnikowymi.
@reddml: przecież widać że oba wygrały, kręcą 4 kołami, to że audi pociągnęło to nie znaczy że system jest lepszy, to może również znaczyć że auto było cięższe, że opony miał świeże, inna guma. Aby dokładnie zrobić test powinni wjechać na wagę, wyrównać wagę obu aut, wyrównać nacisk na osie w obu autach, założyć ten sam rozmiar felg i te same opony, test z filmu również mógł by pokazać że napęd
Ciekawostka: Zwykły otwarty dyferencjał taki jak w każdym januszowozie - przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na kolo lewe i prawe. Właśnie dlatego jak jedno kolo nie ma przyczepności, to samochód nie chce ruszyć. Czekam na minusy :) #pdk ##!$%@?
Komentarze (78)
najlepsze
Z Quattro jest tylko jeden problem, trzeba pamiętać że na śliskim hamuje jak każde inne auto i fizyki się nie oszuka ( ͡° ʖ̯ ͡°), mimo że ruszy się w praktycznie każdych warunkach.
A w ramach ciekawostki śmieszki z Audi w modelu v8 zamontowali też
@notedeagle: dokładnie miałem tak w zimie, pierwsze auto z 4x4, na śniegu, lodzie idzie do przodu jak złe, a potem hamulec w podłogę i zdziwienie czemu jedzie dalej :D
Quattro - przyśpiesza jak żaden ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a jako dyferencjał na osi to jeszcze, w Megane, 208, Civic, 308, Focus, Impreza, 405 i wielu innych - oczywiście z najmocniejszymi odmianami silnikowymi.
#pdk
##!$%@?