@the4dk: też mnie zastanawia czemu nie robi tego wszystkiego komputer po wciśnięciu 1 przycisku...
@zwirz: zrestartowałby się i wznowił pracę tam gdzie skończył. Zresztą urządzenia przemysłowe nie dostaną z dupy kernel panic, to proste programy w których nie ma za bardzo co się wysypać, chyba że zawiedzie sprzęt (ale to ekstremalna rzadkość)
Fajny pomysł na taki filmik, ale mnie brakuje wytłumaczenia, co facet robi i po co. Np. po co te sprężarki na początku, zawory, co tam się pompuje, po co chodzi z jednej kabiny do drugiej, po co ten kluczyk pod kierownicą przykłada, itd.
@zwonimir_boban: Potrzebował sprężonego powietrza (z małej sprężarki zasilanej akumulatorem) żeby móc podnieść pantograf i przyłączyć lokomotywę do prądu z trakcji. Jak przyłączył to mógł włączyć dużą sprężarkę. Dużą sprężarką napompował sobie główny zbiornik powietrza. Sprężone powietrze w dużej ilości było mu potrzebne np. do zluzowania hamulców na kołach. Prawdopodobnie również część łączników elektrycznych była sterowana sprężonym powietrzem.
@zwonimir_boban: Mała sprężarka zasila zbiornik rozrządu. Z niego powietrze trafia do cylindra pantografów i wyłącznika szybkiego. Zawór który przestawia odcina od zasilania w powietrze układy, które są zbędne na czas uruchomienia lokomotywy. Chodzenie po kabinach to już fantazja maszynisty. Kluczyk pod kierownicą służy do wybrania kierunku jazdy.
@Hasz5g: W dawnych czasach parowozów jak chciałeś dodać gazu, to otwierałeś zawór kręcąc kołem głowicy zaworu. Tutaj im tak zostało. Pewnie by maszyniści starej daty w czasach jak EU07 był nowy, nie doznali szoku. ;) Teraz chyba wszystkie nowoczesne pociągi mają przepustnice jak w samolotach.
Czy teraz z tą wiedzą mogę sobie wejść do jakiejś lokomotywy i ją odpalić? Z tego co widzę, nie zamykają drzwi na klucz ani nie ma żadnej stacyjki, jest tylko ta wajcha z odłączaną rączką - to działa jak kluczyk do stacyjki?
@KrolWlosowzNosa: zarobki są dość dobre w przewozach regionalnych około 3000 netto w Intercity powyżej 4000 netto ( dużo zmiennych wpływających na zarobek) w cargo podobnie, znajomy jeździ w u prywatnego przewoźnika ma 7-9k miesięcznie, jednak zakres obowiązków dużo większy. Niż maszynisty państwowego (z grupy PKP)
@Kolejowaenergetyka: 3-4 tys za ten zakres odpowiedzialności wydaje się niewiele. System pracy chyba też daleko od standardowego. Nie ma ssania na ten fach, że państwowka równała do prywatnych?
Komentarze (110)
najlepsze
@zwirz: zrestartowałby się i wznowił pracę tam gdzie skończył. Zresztą urządzenia przemysłowe nie dostaną z dupy kernel panic, to proste programy w których nie ma za bardzo co się wysypać, chyba że zawiedzie sprzęt (ale to ekstremalna rzadkość)
@zwonimir_boban: Potrzebował sprężonego powietrza (z małej sprężarki zasilanej akumulatorem) żeby móc podnieść pantograf i przyłączyć lokomotywę do prądu z trakcji.
Jak przyłączył to mógł włączyć dużą sprężarkę. Dużą sprężarką napompował sobie główny zbiornik powietrza. Sprężone powietrze w dużej ilości było mu potrzebne np. do zluzowania hamulców na kołach.
Prawdopodobnie również część łączników elektrycznych była sterowana sprężonym powietrzem.
@zwonimir_boban: Tym zaworem na początku przełączał
Raz nie wystarczy?
Teraz chyba wszystkie nowoczesne pociągi mają przepustnice jak w samolotach.
Ile zarabia taki maszynista?
Nie ma ssania na ten fach, że państwowka równała do prywatnych?