@pogop Najwyższe ograniczenie? Co to za konstrukcja językowa? Z tego co widzę, Chorwacja też ma limit 140 km/h więc jakim cudem powstał ten głupi tytuł?
Niektóre kraje mają miejscowe podwyższenia odgórnego limitu na wybranych odcinkach.
Poza tym nasze ekspresówki są często drogami o dużo lepszej jakości niż niemieckie autostrady bez ograniczeń (np. S8 Wroc-łódz) a mimo to dalej mają ograniczenie ekspresówki.
Polska ma najnowsze na świecie autostrady, zaprojektowane do współczesnych prędkości. Ogromna większość z nich powstała w ciągu ostatnich 15 lat, więc nie ma co się dziwić.
Maksymalną prędkością, z którą można było się poruszać po autostradach w latach trzydziestych, było 200 km/h. Nawet dziś robi ona gigantyczne wrażenie. Właśnie dlatego, ze względów bezpieczeństwa najmniejszy promień łuku wynosi 2 tysiące metrów. Z każdego punktu na autostradzie widoczność w przypadku nagłego pojawienia się przeszkody, na przykład zahamowania ruchu albo stojącego pojazdu, wynosi przynajmniej 400 m, co jest wystarczające, aby samochód pędzący z
W Niemczech jest No Limit, ale pełno tam ograniczeń prędkości: 100, 120, 130, 80 gdy mokro. W zaleceniu niemieckiego urzędu jest żeby nie przekraczać 130 km/h.
Tolerancja przy przekroczeniu prędkości to zaledwie 5 km/h z fotoradaru. Czyli mandat za 106 km/h na 100, albo za 56 km/h na 50. 15 euro. Potem drożej i znacznie drożej.
@larkinflight: Może inaczej... przy wypadku wysoka prędkość jest wymagana żeby skutki były katastrofalne i możliwość zapobiegnięcia niemożliwa. Nawet zajebiście wyskilowany rajdowiec się co jakiś czas r---------a tyle, że w warunkach kontrolowanych i z niewielkim prawdopodobieństwem zabicia przypadkowych osób.
@DawidDuke: Ale zdajesz sobie sprawę, że dla przeciętnego kierowcy przy wypadku nie ma znacznie 130 czy 200. Przy 50 może coś ugra ale wyżej to już totalny brak umiejętności. Po prostu mamy zarąbiste autostrady, budowane w bardzo wysokim standardzie (bardzo wysokim kosztem). Są wyjątki (A4 w Krakowie i koło Kątów Wrocławskich) ale gdzie indziej jest po prostu bajka.
Rozumiem ograniczenia w mieście, czy na jednopasmowych drogach lokalnych, jeśli oczywiście nie są absurdalnie niskie.. ale autostrady powinny być budowane z myślą o braku ograniczeń prędkości. Autostrada, to nie jest droga obok szkoły, na którą może wybiec dziecko - autostrada jest po to, żeby w możliwie najkrótszym czasie pokonać jak największą odległość i jeśli ktoś kupuje sobie auto umożliwiające mu pokonywanie tej odległości z prędkością 200+km/h - to należy mu to umożliwić.
140 to akurat, dla większych prędkości wymagany powinien być dodatkowy pas, autostrady powinny osiągać maksymalną przepustowość i być przystosowane do bezpiecznego pokonania w jak najkrótszym czasie sporej długości odcinka drogi lądowej, tak to widzę (ง✿﹏✿)ง
Komentarze (28)
najlepsze
Poza tym nasze ekspresówki są często drogami o dużo lepszej jakości niż niemieckie autostrady bez ograniczeń (np. S8 Wroc-łódz) a mimo to dalej mają ograniczenie ekspresówki.
W Niemczech jest No Limit, ale pełno tam ograniczeń prędkości: 100, 120, 130, 80 gdy mokro. W zaleceniu niemieckiego urzędu jest żeby nie przekraczać 130 km/h.
Tolerancja przy przekroczeniu prędkości to zaledwie 5 km/h z fotoradaru. Czyli mandat za 106 km/h na 100, albo za 56 km/h na 50. 15 euro. Potem drożej i znacznie drożej.
Komentarz usunięty przez moderatora