Co do jazdy za zamek błyskawiczny - z tego co wiem nie ma takiego znaku w kodeksie, a więc jest tak samo obowiązujący jak rysunek gołej dupy na znaku... Mimo wszystko warto potraktować go jako sugestię poprawnego zachowania - mam na myśli suwak a nie tą dupę :)
O tak na prawdę, przeczytajcie ostatnią radę i dobrze zapamiętajcie, nie tyczy się to tylko pasa włączającego do ruchu ale i drogi podporządkowanej która łączy się np. trasą szybkiego ruchu.
Ale osoby które to wykopały o tym wiedzą :)
Codziennie jeżdżę K8 do pracy i szlak mnie trafia jak buraki prują prawym pasem, chociaż lewy jest wolny, argh.
PS. ciekawostka, najwięcej takich buraków to Warszawiacy (mówię o rejestracjach), Tir Ci zjedzie ale
3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej.
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
Lewy pas jeśli to możliwe powinien być wolny, aby móc kogoś wyprzedzić (nie ważne kogo).
Logiczne że jak ktoś jedzie po autostradzie 180km/h to nie będzie cały czas zjezdżał na prawy, (w przypadku jeśli na prawym jadą wszyscy ~100km/h), co innego jeśli ktoś za nim na tym lewym jedzie 200km/h i chce go wyprzedzić, wtedy wypadało by zjechać chociaż na chwile na ten prawy żeby tego gościa puścić.
@wujekwichura: Przecież to jest jedynie taki skrót myślowy. Oczywiste, że chodzi o samą wartość tylko z innymi jednostkami. Czepiasz się trochę, bo nawet w opisie jest dokładnie wyjaśnione o co w tym chodzi. Użyłem tego sformułowania, gdyż wielu ludzi o nim słyszało, a tutaj jest z wyjaśnieniem o co dokładnie w tym chodzi.
Co do odległości, owszem powinna być "bezpieczna" tylko że niektórym trzeba napisać ile to jest bo inaczej sami
@wujekwichura: Ta odległość to taki bzdet, odległość od poprzedzającego samochodu ma być bezpieczna. Żadne przepisy tego nie regulują podając metry itp.
Jeśli coś się będzie dziać z poprzedzającym samochodem, twoja odległość ma być taka aby umożliwiła Ci bezpieczne wyhamowanie, ominięcie itp.
Często w programach typu drogówka możemy to zauważyć:
Kierowca zahamował gwałtownie, nie ważne z jakiego powodu. Ale jeśli ty wjedziesz mu w kuper bo nie zdążysz wyhamować to Ty ponosisz
To że ty jeden wiesz jak trzeba robić to reszta nie wie, za tym jednym samochodem na "hama" wcisną się pozostałe, reszta za tobą będzie musiała się zatrzymać. Polska rzeczywistość.
"Sygnalizuj korek/wypadek"
W tą zimę byłem przy wypadku gdzie zginął człowiek kierowcy jak jechali tak jechali przy czym nawet nie zwracali uwagi że przejeżdżają buty które spadły u ofiary w wyniku uderzenia. Dopiero gdy przyjechało kilka radiowozów ogarnęli
@Qleers: Dzięki mojej niezdarności wywróciłem się na prostej ścieżce rowerowej gdzieś koło drogi krajowej nie minęło 20 sekund a jakieś miłe małżeństwo zapytało się czy nic mi nie jest, zatrzymali się na poboczu.
@Fox143: Jak mi kiedyś babcia wylazła na ścieżkę rowerową i przez nią spadłem z roweru (co mi się nie zdarza), to nie dość że miałem rozwalone kolano to jeszcze próbowała mnie zabić wzrokiem... To też takie coolstory, ale może mniej cool ;P
Komentarze (162)
najlepsze
aleś zabawny :)
Ale osoby które to wykopały o tym wiedzą :)
Codziennie jeżdżę K8 do pracy i szlak mnie trafia jak buraki prują prawym pasem, chociaż lewy jest wolny, argh.
PS. ciekawostka, najwięcej takich buraków to Warszawiacy (mówię o rejestracjach), Tir Ci zjedzie ale
Oddział 6: Wyprzedzanie
3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej.
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
10. Dopuszcza
Lewy pas jeśli to możliwe powinien być wolny, aby móc kogoś wyprzedzić (nie ważne kogo).
Logiczne że jak ktoś jedzie po autostradzie 180km/h to nie będzie cały czas zjezdżał na prawy, (w przypadku jeśli na prawym jadą wszyscy ~100km/h), co innego jeśli ktoś za nim na tym lewym jedzie 200km/h i chce go wyprzedzić, wtedy wypadało by zjechać chociaż na chwile na ten prawy żeby tego gościa puścić.
Lewy
Co do odległości, owszem powinna być "bezpieczna" tylko że niektórym trzeba napisać ile to jest bo inaczej sami
Jeśli coś się będzie dziać z poprzedzającym samochodem, twoja odległość ma być taka aby umożliwiła Ci bezpieczne wyhamowanie, ominięcie itp.
Często w programach typu drogówka możemy to zauważyć:
Kierowca zahamował gwałtownie, nie ważne z jakiego powodu. Ale jeśli ty wjedziesz mu w kuper bo nie zdążysz wyhamować to Ty ponosisz
"Stosuj zamek błyskawiczny"
To że ty jeden wiesz jak trzeba robić to reszta nie wie, za tym jednym samochodem na "hama" wcisną się pozostałe, reszta za tobą będzie musiała się zatrzymać. Polska rzeczywistość.
"Sygnalizuj korek/wypadek"
W tą zimę byłem przy wypadku gdzie zginął człowiek kierowcy jak jechali tak jechali przy czym nawet nie zwracali uwagi że przejeżdżają buty które spadły u ofiary w wyniku uderzenia. Dopiero gdy przyjechało kilka radiowozów ogarnęli
tak więc wszystko zależy od ludzi