A to wszystko w kojarzących się z kiczem, biedą, i komunizmem Chinach. Świetna okazja do zrewidowania poglądów na jedną z najstarszych trwających cywilizacyj.
Realia są takie ze Chiny maja gigantyczna nadwyżkę budżetowa i ogromne rezerwy zielonego papieru zwanego dolarem. Wiec mogą sobie pozwolić na takie cuda techniki.
A o ile się nie mylę to te kolejkę budowali im niemieccy specjaliści na niemieckiej technologii.
ps. uwazam ze China beda sie dalej równie szybko rozwijać.....no chyba ze wpuszcza do siebie międzynarodowa lichwę a ona im juz tak wszytko "sprywatyzuje" i "zrestrukturyzuje" ze Chinczycy zostaną takimi dziadami jak
@regzekutor: Na ile wiem to cały rozwój Chin oparty jest na "międzynarodowej lichwie" własności prywatnej co do restrukturyzacji i prywatyzacji to akurat nie było co restrukturyzować i prywatyzować.
@regzekutor: No tak własność prywatna to samo zło a na pewno wróg człowieka uczciwego a bylibyśmy dzisiaj potęgą gdyby ta internacjonalna żydowsko-masońska lichwa kochaniutkiego generała nam nie obaliła.
@Fakkir: za wiki: 1225km/h. Nie widzę błędu w swoim komentarzu, skoro w minutę przejeżdża się 432 kilometry, osiąga się prędkość średnią ~21Ma. Delikatnie zwróciłem uwagę na złą jednostkę w komentarzu rdwrt i od razu uraczono mnie inwektywami. Niemiło.
Ja bym się cieszył, gdyby pociągi w Polsce jeździły 150 km/h, chociaż na większości odcinków, tymczasem średnia prędkość to ok 50 km/h i z roku na rok jest coraz mniejsza. Polska kolej zamiast rozwijać, to się cofa.
Z punktu widzenia ekonomii, kolej powinna jeździć w okolicy max 160-200 km/h, bo powyżej tych prędkości koszty rosną lawinowo (duży opór powietrza na małych wysokościach).
Koleje 400 km/h to fanaberia na pokaz, choć bardzo ciekawy (i
Za to w Polsce Kraków -Wrocław jeno marne 6 godzin. Autostradą aż dwie, no ale w pociągu znacznie większe luksusy, nie dziwię się, że PKP che nas w w swoich pociągach zatrzymać jak najdłuzej :)
@to_ze_bury_nie_znaczy_ze_gorszy: PKP Kraków-Wrocław ok 5h Autostrada ok 3h (271km) licząc naiwnie, że między Krakowem a Katowicami nie będzie znowu remontu. Ale byłeś blisko ;)
Jeśli już zostały wywołane polskie koleje, to moim zdaniem popadamy w zbyt wielką megalomanię. Kolej jeżdżąca powyżej 300 km/h jest już nieopłacalna i mogą na nią sobie pozwolić tylko wielkie państwa, ponieważ i tak kolej w większości przypadku jest dotowana przez rząd. Polska powinna i zapewne będzie podążać drogą Hiszpanii czyli szybkie koleje z prędkością 250 km/h i tak wynika ze strategii rządowej dotyczącej budowy szybkich kolei w Polsce po 2015 roku.
Komentarze (108)
najlepsze
Ale starociem pojechałeś. Od kwietnia w modzie jest "Tupolewem tera".
A o ile się nie mylę to te kolejkę budowali im niemieccy specjaliści na niemieckiej technologii.
ps. uwazam ze China beda sie dalej równie szybko rozwijać.....no chyba ze wpuszcza do siebie międzynarodowa lichwę a ona im juz tak wszytko "sprywatyzuje" i "zrestrukturyzuje" ze Chinczycy zostaną takimi dziadami jak
Prowadzi ona z jednego lotniska do miejsca w którmy można przesiąść się na metro. Zabrakło funduszy jednak na poprowadzenie tej lini aż do miasta.
432 km jedzie się może przez minutę. W środku nie czuć tej prędkości. Jednak gdy prędkośćspadnei do 200 to oglądając wydaje się "wolno".
http://img265.imageshack.us/i/07260p.jpg/
Z punktu widzenia ekonomii, kolej powinna jeździć w okolicy max 160-200 km/h, bo powyżej tych prędkości koszty rosną lawinowo (duży opór powietrza na małych wysokościach).
Koleje 400 km/h to fanaberia na pokaz, choć bardzo ciekawy (i
No właśnie o to chodzi, że nie przynosi zysków. W prawie każdym kraju do kolei trzeba dokładać, a im większe prędkości, tym więcej kasy potrzeba.
http://www.youtube.com/watch?v=z39p-0XchRo
głośniej, przez co można odnieść wrażenie że podobnie leci 430 km/h