Mazda ma rację że ten czujnik ocynku jest gówno wart. Historia tej firmy sięga znanego forum elektroda, gdzie wspólnie tworzono miernik grubości lakieru. Działa on na zasadzie badania przewodności magnetycznej metalu, co nie jest calkiem skuteczne. Inna sprawa to ocynk mazdy. Od lat slynie ta marka z gnicia. Kto to w ogole kupuje?
@Chrzonszcz: To wytłumacz jak to jest, że te auta w których ten miernik wykrywa cynk jakoś tak mniej rdzewieją od tych w których ten miernik go nie wykrywa.
Najbardziej mi się podoba jak Balkana wszyscy olali ciepłym moczem. Mazda pokazała że warstwa ocynku jest - może nie jest taka jak w Oplu ale stwierdzenie że Mazda kłamie i ze nic nie kłądzie - z początkowych materiałów Balkana - tez prawda nie jest. Producent urzadzenia tez go olal i nie chcial miec z nim nic wspolnego i robil ekspertyzy we wlasnym zakresie do czego Balkan sie mogl juz tylko podpiac.
A to ocynk galwaniczny to jedyna metoda zabezpieczania antykorozyjnego? mazda ma jakiś tam swój patent, pownie podyktowany ekologią a ten pajac zadaje w kółko pytanie 'ale ocynku nie ma?'. Nudne się to robi. Mogę obiecać że mazdy nie kupie byle przestał jątrzyć po społecznościówkach
@Filipix podyktowane ekologia. Jak maździe eko w głowie, to niech nie robi samochodów tylko rowery albo riksze. To najgłupszy i najbardziej nadużywany argument jaki ostatnio słychać. Jaki debilizm usprawiedliwi się jeszcze ekologią?
@tejotte: "Samych A6 C6 sprawdziłem z dziesięć jak nie piętnaście. BMW E60 pięć, a to jedna z nich". Masz rację, też za pierwszym razem usłyszałem E65, a nie E60 pięć - sztuk w domyśle, tu dał akurat ciała. Ale każdy może dać :) Wystarczyłaby dłuższa pauza, ale ma gadane i zazwyczaj tak szybko gada.
@MeAndI: to robisz dobrą konserwację. I jeździsz mazdą 10 albo i 15 lat. Mój 10letni citroen tak się psuł... że mialem gdzieś jego super blachę. Liczę, że dbając o moją mazdę, uda mi się jej nie zgnić przez nawet 20 lat (10 to min). Moją mx5 po 14 miesiącach kocham bardziej niż w dniu zakupu.
Dobrze, ale czy nieciągłość warstwy cynku ma znaczący wpływ na ochronę przed korozją? Przecież to ochrona katodowa i korozji powinien ulegać cynk a nie żelazo.
@kwahoo2: Przeczytaj cały raport z badań. W takim "ocynku" są takie grudy, że szczeliny sięgają nawet warstwy blachy i dochodzi do korozji wewnątrz. Nic nie widać - do czasu aż jednak zaczyna być widać.
Komentarze (216)
najlepsze
Inna sprawa to ocynk mazdy. Od lat slynie ta marka z gnicia. Kto to w ogole kupuje?
No
Ochrona przed AP ograniczając moc, moment i napęd do ośki - genialne rozwiązanie na które nie wpadł żaden kierowca.
"Samych A6 C6 sprawdziłem z dziesięć jak nie piętnaście. BMW E60 pięć, a to jedna z nich".
Masz rację, też za pierwszym razem usłyszałem E65, a nie E60 pięć - sztuk w domyśle, tu dał akurat ciała. Ale każdy może dać :) Wystarczyłaby dłuższa pauza, ale ma gadane i zazwyczaj tak szybko gada.
Edit: Poza tym dodał że wersja 530i.
Zakop.
Marka jak marka, ale przyszli i obecni właściciele powinni wiedzieć, jaka jest prawda.