@motonita: Do kilkuset stopni nagrzewa się kolektor wydechowy, najbliżej gdzie taki wymiennik można zamontować to za katalizatorem, a tam już tak szybko temperatury nie ma. Rozszerzalność cieplna, i naprężenia to kolejny problem, zanim dobrze rozgrzeje się wydech za katem, to i silnik ma już ładne kilkadziesiąt stopni. Ile widziałeś zabitych silników które były prawidłowo serwisowane, oraz przy jakim przebiegu? Co w nich padło?
Pierścienie się zużywają i auta zaczynają brać olej litrami.
@motonita: Kurde a ja mam ponad 350k przelotu i żreć oleju nie chce. ( ͡°ʖ̯͡°)
Co zrobi ciecz w wymienniku gdy już silnik się nagrzeje? Nawet z by passem przewodność cieplna zagotuje taki płyn, jeśli będzie fizycznie połączony z kolektorem. Przed katem nikt nie będzie zabierał ciepła, gdy priorytetem jest rozgrzanie go właśnie do okolic 500-600st.
Niezła kaszana ta instalacja, w dodatku wygląda na to że gościu nie zamierza tego poprawiać. "Jest pajęczyna bo założył światła dzienne". No to wszystko wyjaśnia (⌐͡■͜ʖ͡■)
Nie chodzi o druciarstwo, ten pomysł jest z założenia skazany na porażkę. Jedna świeca żarowa ma moc około 200W. Wkręcając 3 sztuki mamy grzałkę 600W. 600W aby podgrzać w kilka minut(?) 3l płynu chłodniczego, krążącego w lodowatym silniku... gołym okiem widać, że to nie ma żadnego sensu, a nawet pogarsza sprawę, bo wprowadza dodatkowe obciążenie akumulatora i alternatora prądem 50A, które przeniesie się też bezpośrednio na obciążenie zimnego silnika. Jedyny sens ma
@slavoy: Moim zdaniem zimą miałoby to sens chociażby ze względu na to, że auto szybciej ogrzałoby szoferkę, a gdy ktoś jeździ na krótkie trasy, to pozwoliłoby to silnikowi pracować w bardziej optymalnej temperaturze, bo normalnie np., gdy się jeździ w 15 minutowe trasy, to raczej nie ma szans zagrzać silnika zimą, przez co ten się bardziej zużywa i więcej pali, więc takie rozwiązanie miałoby też sens ekonomiczny.
Komentarze (21)
najlepsze
Rozszerzalność cieplna, i naprężenia to kolejny problem, zanim dobrze rozgrzeje się wydech za katem, to i silnik ma już ładne kilkadziesiąt stopni.
Ile widziałeś zabitych silników które były prawidłowo serwisowane, oraz przy jakim przebiegu? Co w nich padło?
@motonita: Kurde a ja mam ponad 350k przelotu i żreć oleju nie chce. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Co zrobi ciecz w wymienniku gdy już silnik się nagrzeje? Nawet z by passem przewodność cieplna zagotuje taki płyn, jeśli będzie fizycznie połączony z kolektorem.
Przed katem nikt nie będzie zabierał ciepła, gdy priorytetem jest rozgrzanie go właśnie do okolic 500-600st.
Jedyny sens ma