Historia rozwoju silnika, użytego w grach Duke Nukem 3D, Blood.
A także w Redneck Rampage, Shadow Warrior i Witchaven... moim zdaniem najlepszy sprite'owy silnik w historii, symulujący 3D :) Filmik dla miłośników starego software'u. Geneza Build engine sięga roku 1992, gdy szesnastoletni Ken Silverman, zainspirowany Wolfensteinem 3D, stworzył swojego Walkena.
![80sLove](https://wykop.pl/cdn/c3397992/80sLove_QGyn7o1Dvl,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 66
Komentarze (66)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.wykop.pl/link/239679/gra-doom-1993-wczesne-wersje-alpha/#comment-1537618
Tak jak pisane są te wszystkie demka w 512kb czy 64kb compach. Tylko całą grę.
Ciekawe jak szybko by działała.
Teraz nie da się pokonać grafiki w profesjonalnych grach choćby nie wiadomo jak ktoś zdolny by próbował.
Po tym, jak Ken Silverman udostępnił silnik za darmo doszło do jego unowocześnienia i żyje on do dziś w nowej fanowskiej formie. Oto przykłady :)
http://www.youtube.com/watch?v=IgRElqgL6Zs
http://www.youtube.com/watch?v=sKz2VRCkz-s
Strona oryginalnego projektu:
http://hrp.duke4.net/index.php
Jak zwykle rzuciłem bzdurę, na szybko dobierając filmiki: projekt z drugiego filmiku powstał na innym cudeńku - Doomsday Engine :)
http://dengine.net/