Stała u nas kiedyś na osiedlu Mazda 3 - z daleka cacuszko lśniło w słońcu - z bliska rdza na każdej krawędzi - to wyglądało wręcz nieprawdopodobnie - surrealistycznie - jakby ktoś obrysował wszystkie kontury rdzawym nalotem. Już pal licho Mazdę ale niektóre koncerny to tak lecą w uja z zabezpieczeniem antykorozyjnym że nóż się w kieszeni otwiera. W końcu EU mogła by w końcu wymóc jakiś paragraf na to bo kupujesz
W końcu EU mogła by w końcu wymóc jakiś paragraf na to bo kupujesz nowe auto - chuchasz dmuchasz - przeleci kilka lat i już łatanie blachy co rok.
@tekbbar: a komu to potrzebne, żeby auto 20 lat bez rdzy jeździło? Gospodarka lepiej będzie funkcjonować jeśli auto co 5 lat będzie iść do kosza. Normy spalin i ograniczenia dla aut to też to samo. Do centrum to tylko z euro
no spoko. nasze mazdy 6 sa na drugim miejscu pod wzgledem liczby skradzionych egzemplarzy, na pierwszym jest inna japonska marka. i pewnie jakies corolle, ktorych jest 10 razy wiecej na drogach xD jeszcze z tym dodatkowym zabezpieczeniem w 'przystepnej cenie' (-‸ლ) #!$%@? zabezpieczenie przeciwkradziezowe i jeszcze wyciagacie lape po kase klientow? tak samo z tym wyposazeniem w ramach gwarancji - w Warszawie i okolicach. to co, poza warszawa
@MirekWyznajeAnonimowo: mam Mitsubishi Outlander. Zapalałem się na akcję serwisową po skończeniu 7-mego roku życia auta. W Polsce. Co ciekawe, jak dobrze pamiętam, wymianie podlegał silnik wycieraczki.
@mk761203: W Mitsubishi to standard. Dbają o takie pierdoły nawet po wygaśnięciu gwarancji. Ale w sumie sprzedają kilkaset, góra 1000 aut na PL rocznie, więc można tak działać
Jak oni te 99,99% wyliczyli? Skradziono trzydzieści kilka samochodów z 21 tysięcy. Wyszło 99,99% - WTF? Czy taki rzecznik prasowy zawsze bezmyślnie czyta co mu napiszą? Jakby mu daćdo odczytania że obecne samochody są trylion razy bardziej oszczędne niż te sprzed 10 lat to też by bez zająknięcia to przeczytał ?
@yeloneck Chodzi o podstawową rzetelność. Dla mnie jako odbiorcy caly film wydawal sie dobry merytorycznie, rzeczowy itd. do momentu gdy gosc 15 krotnie zawyzyl dane do ktorych wyznaczenia potrzeba wiedzy z podstawowki. Takie szczegóły sa istotne bo burzą zaufanie. Skad mam wiedziec czy jak bedzie mówił "Mazda ma teraz o 100% grubszy lakier" to bedzie mówił prawdę czy np popieprzy to z 10%.
Miałem Mazdę 323F BG. Rdza zaczęła się pokazywać dopiero po 22 latach.
@arekb81: ja miałem 323F BA (z bodaj 1995) i jak mi jakiś kolo trochę przerysował nadkole, to widać było ocynk. Po pół roku zero rdzy w tym miejscu. Więc kiedyś tam dawali ocynk, widocznie jak zaczęli mocno do Europy wchodzić, to postanowili olewać temat zabezpieczenia blachy. BTW Swoją drogą 323F BA, to chyba jedno z fajniejszych aut Mazdy
To inne czasy i inne podejście konstrukcyjne. Tamte Mazdy faktycznie były zrobione sensownie a ocynk nie wyglądał jak nachuchany przez muchę. Nie można więc odnosić się do przeszłości jako argument obronny bo Mazda i wiele japońskich koncernów daje obecnie ciała.
Skoro nie radzą sobie z blachą to powinny w standardzie być robione należyte zabezpieczenia antykorozyjne. A producenci tego po prostu
Komentarze (400)
najlepsze
Już pal licho Mazdę ale niektóre koncerny to tak lecą w uja z zabezpieczeniem antykorozyjnym że nóż się w kieszeni otwiera. W końcu EU mogła by w końcu wymóc jakiś paragraf na to bo kupujesz
@tekbbar: a komu to potrzebne, żeby auto 20 lat bez rdzy jeździło? Gospodarka lepiej będzie funkcjonować jeśli auto co 5 lat będzie iść do kosza.
Normy spalin i ograniczenia dla aut to też to samo. Do centrum to tylko z euro
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
W starych mazdach też była woskowina, ale bardzo mało.
Czy taki rzecznik prasowy zawsze bezmyślnie czyta co mu napiszą? Jakby mu daćdo odczytania że obecne samochody są trylion razy bardziej oszczędne niż te sprzed 10 lat to też by bez zająknięcia to przeczytał ?
Chodzi o podstawową rzetelność. Dla mnie jako odbiorcy caly film wydawal sie dobry merytorycznie, rzeczowy itd. do momentu gdy gosc 15 krotnie zawyzyl dane do ktorych wyznaczenia potrzeba wiedzy z podstawowki. Takie szczegóły sa istotne bo burzą zaufanie. Skad mam wiedziec czy jak bedzie mówił "Mazda ma teraz o 100% grubszy lakier" to bedzie mówił prawdę czy np popieprzy to z 10%.
@arekb81: ja miałem 323F BA (z bodaj 1995) i jak mi jakiś kolo trochę przerysował nadkole, to widać było ocynk. Po pół roku zero rdzy w tym miejscu. Więc kiedyś tam dawali ocynk, widocznie jak zaczęli mocno do Europy wchodzić, to postanowili olewać temat zabezpieczenia blachy.
BTW Swoją drogą 323F BA, to chyba jedno z fajniejszych aut Mazdy
To inne czasy i inne podejście konstrukcyjne. Tamte Mazdy faktycznie były zrobione sensownie a ocynk nie wyglądał jak nachuchany przez muchę.
Nie można więc odnosić się do przeszłości jako argument obronny bo Mazda i wiele japońskich koncernów daje obecnie ciała.
Skoro nie radzą sobie z blachą to powinny w standardzie być robione należyte zabezpieczenia antykorozyjne. A producenci tego po prostu