Test Hybrydowej Toyoty Auris – Nie taka hybryda fajna jak chwali pan Zientarski
Osoby jeżdżące dużo i dynamicznie na trasie nie odczują zalet hybrydy. Powodem tego jest wykorzystywanie na trasie głównie silnika benzynowego, a ten jest...trochę za słaby (moc silnika spalinowego to 99 KM, a moment obrotowy to 142 Nm). Można jechać delikatnie, ale wówczas mija cię stary Golf III"
Genowefa1940 z- #
- #
- #
- #
- #
- 189
Komentarze (189)
najlepsze
Mogę teraz napisać artykuł że Lamborghini nie takie fajne jak mówią kierowcy sportowi bo osoby przewożące dużo rzeczy nie zmieszczą ich do szczątkowego bagażnika a i foteli brak żeby odwieźć dzieci do szkoły
Hybrydy to nie auta do wyścigów.
Spalanie w mieście i połowa trasy na obwodnicy to 5.4l i wcale się nie staram bo można spokojnie zejść poniżej 4.6. Po prostu jeden woli takie auta drugi inne. Nie ma sensu się licytować na konie
A po ilu latach zwróci się diesel? Jak
Ale Polska rządzi się swoimi prawami, diesel do miasta hybryda na autostradę, automat dwusprzęgłowy do silnika 1.4 i przyczepa kempingowa.
I płacz.
Tam gdzie trzeba się zatrzymywać przed światłami, tam hybryda może ładować akumulatory podczas hamowania, a zgromadzoną energię wykorzystać do ruszenia na zielonym. A w klasycznym napędzie ta energia się marnuje.
Również hybryda może mieć mniejszy (a więc w mieście oszczędniejszy) silnik spalinowy, a jednak nie być mułem dzięki pomocy przy przyspieszaniu silnikiem elektrycznym.
Natomiast w trasie cudów nie ma -
Nawiasem mówiąc, Golf VII 1.4 TSI, niby też niekoniecznie na trasy, po tegorocznym wyjeździe wakacyjnym na dystansie 1700 km z dużą przewagą autostrad spalił 6,2l. Dziękuję, dobranoc.
Jak już w temacie hybryd toyoty, warto dodać możliwość lajtowej instalacji lpg, co sprawia że koszty jazdy są ekstremalnie niskie.
@polska_partia_programistow:
Np. VW Passat z silnikiem 2.0TDI ma 320Nm@1800rpm (i 140KM) i przyspiesza w 9.8s do 100km/h
Taki sam Passat, ale z silnikiem 2.0FSI ma 200Nm@3500rpm (i 150KM) i przyspiesza w 9.4s do 100km/h
Masa ta sama, buda ta sama, skrzynie biegów zestrojone równie dobrze do danych silników.
O co chodzi?
Przykładowo 300Nm@2000rpm to te same możliwości
@polska_partia_programistow: Podałem Ci przykłady ze stajni VW, bo to jakoś tak zazwyczaj lepiej przemawia do tych co mieli z fizyki wymęczoną tróję (np. Hondy już zawsze budzą jakieś niezdrowe wątpliwości) ;)
A jeśli potrzebujesz bardziej fizycznego unaocznienia, to zawieś sobie 10kg na
nie da sie tego czytac, normalnie jak teksty z KIAwiarni o jakimkolwiek tescie gdzie bierze udzial KIA