Żegluga śródlądowa w Polsce tonie. Barki portują coraz mniej ładunków.
![Żegluga śródlądowa w Polsce tonie. Barki portują coraz mniej ładunków.](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_C8pTuvjVkKYPgau2zkgv2NPwUc0NXtl4,w300h194.jpg)
Polska ma dogodne warunki naturalne do prowadzenia transportu rzecznego, ale statystyki dowodzą, że żegluga śródlądowa wykorzystywana minimalnie w stosunku do istniejącego potencjału. Przewozy ładunków szlakami rzecznymi stanowią bowiem w całości transportu lądowego w Polsce zaledwie 0,3 proc.
![sznaps82](https://wykop.pl/cdn/c0834752/2a3a68440e121c98a06518521fd9ba4c82e75f972313159ac090c1f5868c1acd,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 24
Komentarze (24)
najlepsze
1. ile kosztuje transport towaru z punktu A do punktu B drogą wodną i drogą lądową(w tym załadunku, przeładunku i rozładunku)?
2. jakie jest ryzyko wykorzystania szrotu do transportu towaru(z artykułu wynika, że
1. Koszt transportu wodą jest wielokrotnie niższy, są na to opracowania, znajdziesz sam
2. Tabor może być leciwy, le to nic nie przeszkadza. Barka to generalnie skorupa, w której co najwyżej będzie dziura. Tę łatasz i można ją dalej używać.
Cały świat inwestuje i korzysta z tego transportu bo tani, ekologiczny i można duże rzeczy wysłać. U nas jak zwykle malkontenci, że dużo trzeba wydać. Jak się 70 lat nic
@_komentator_: No ale te wielokrotnie niższe koszty zaczynają się od tych jednostek o ładowności ponad 1000 ton czy także przy mniejszych?
Komentarz usunięty przez moderatora
https://www.wykop.pl/link/4602385
https://www.wykop.pl/link/4602385