WIELKI TEST WAHACZY. Oryginał za 1000 zł, a zamienniki - kontra PRASA...
Wielki test wahaczy - jaki jest na prawdę stosunek ceny do jakości? Porównam 6 tych samych wahaczy do jednego modelu auta, ale w różnych cenach i różnych producentów. Przedział cenowy na tej samej części jest duży - od 180zł do 1020zł. Jaki będzie wynik? Oglądajcie.
![Baczy](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Baczy_eCcGX3cKRK,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 60
- Odpowiedz
Komentarze (60)
najlepsze
To co ulega uszkodzeniu podczas używania tych części, to rozklejenie się tulei metalowo-gumowej oraz wyrobienie się panewki sworznia (często poprzedzone uszkodzeniem gumowej osłony).
Dlatego taki test siłowy to raczej ciekawostka, z której nie da się wywnioskować tego jak długo dana część posłuży i czy warta jest swojej ceny.
Testy trwałości takich elementów wymagają skomplikowanych urządzeń, odtwarzających całe spektrum obciążeń którym części są poddawane,
@TymRazemNieBedeBordo: jeżeli uderzasz bokiem i kołem to siła idzie na wahacz(e). Amortyzatory (kolumna MacPhersona) działają wertykalnie a nie horyzontalnie.
Dla mnie konkretną informacją byłoby przedstawanie po jakim czasie/przebiegu wyrobią się gumy w tulei i w sworzniu w konkretnym wahaczu. I bym wiedział, że można kupić wahacz za 200 zł, który wytrzyma 15 tys.
"I mniejsza masa nieresorowana dla naszego pojazdu tym lepiej, tym mniej tak naprawdę kolokwialnie, całe zawieszenie dostaje w tyłek, dlatego że umówimy się wahacz jest w każdym samochodzie..."
Coooo??? WTF? jak nie wiesz jak to wyjaśnić to nie mów nic.
albo
Komentarz usunięty przez moderatora
Świetnie kolega to wyżej opisał
"....Test z dupy, bo takie testy to można sobie w buty wsadzić bo niszczą wahacz w sposób nie odwzorujący ich rzeczywistej pracy. Ocena sworzni i panewek, porażka. Ten człowiek niestety nie zna się się, a bardzo często mówi na zasadzie nie znam się a się wypowiem."
@MinisterPrawdy: wyglądają jak nowe xD