Google spowalnia YouTube w Firefoksie i przeglądarce Microsoftu
Oskarżenie, które zostało opublikowane na Twitterze przez Chrisa Petersona wycelowane jest w Google. Zarzuca on lepsze działanie YouTube w jedynej słusznej dla Google przeglądarce. Natomiast produkty konkurencji mają działać odczuwalnie gorzej.
Willy666 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 248
Komentarze (248)
najlepsze
3 różne przeglądarki, 5 różnych komputerów i wszędzie tak to gówno zamula że aż się nie chce używać.
Niestety. Muszę. :(
@apee: @BrandonS: Polecam, openstreetmaps. Brakuje im odpowiednika streetview ale często mapy są w #!$%@? dokładniejsze niż google maps.
firefox - dropped frames: 918/3651 (jeden z lepszych wyników)
google chrome - dropped frames: 5/3758
moje wyniki
Patrzyli na źródło a nie na te wymysły autora artykułu? Ten sam Pan co napisał tweeta z artykułu:
https://twitter.com/cpeterso/status/1021649116391075840
Tak więc różnica jest podczas pierwszego wejścia na stronę,
Jeżeli ktoś wie więcej i temacie, to fajnie by było, gdyby opisał to szerzej. Czytałem to przez aplikację Reddita na
Youtube (i inne serwisy) użyło biblioteki Polymer w wersji 1.X, która używa tzw. Shadow DOM API "v0".
Te API w tej pierwotnej wersji (v0) zostało zaimplementowane tylko w chrome.
Reszta przeglądarek zaczęła implementację dopiero wersji v1 jako że v0 w momencie rozpoczęcia prac było już uznane za przestarzałe.
Nowe wersje Polymer (>=2.X) wspierają już wersje Shadow DOM API v1, jednak Google użyło starej wersji - o to
Chrome było pierwsze w implemetacji bajeru (Shadow DOM API v0).
Reszta spóźniła się na impreze i dopiero teraz implementują nowszą wersję (Shadow DOM API v1).
Youtube pośrednio używa API v0, reszcie przeglądarek podsuwa tzw. polyfill który symuluje API v0, przez co ładują się wolniej.
Ot cała afera, a raczej wyobraźnia redaktora, bo w oryginalnym tweecie nie ma nic o spowalnianiu czy manipulacji.
Ja z tego korzystam bo dużo wygodniej operować mi oknem i skrótami lokalnego playera niż playera youtuba (lokalny odtwarzacz mogę dowolnie skalować, youtubowy
@mariobit: i będzie można pisać przy użyciu jednego uswieconego przez UE frameworka ;)