Mailing z firmą Innogy w sprawie przetwarzania danych :)
O tym, jak wspaniale działają nowe przepisy oraz jacy geniusze pracują w Innogy. ...
roladki_z_ciasta2 z- #
- #
- #
- #
- #
- 95
O tym, jak wspaniale działają nowe przepisy oraz jacy geniusze pracują w Innogy. ...
roladki_z_ciasta2 zO tym, jak wspaniale działają nowe przepisy oraz jacy geniusze pracują w Innogy.
Ponad miesiąc temu przez kilka dni dzwonił do mnie jakiś obcy numer. W końcu odebrałam i oczywiście - telemarketing z ofertą Innogy.
Dzwoniąca Pani nie miała szansy mi jej przedstawić, już po pierwszym zdaniu zażądałam usunięcia mojego numeru z bazy.
Pani stwierdziła że administratorem moich danych jest Innogy, oni tylko przetwarzają na mocy powierzenia danych, więc zwróciłam się mailowo bezpośrednio do nich.
Dodam, co jest też w mailu, że NIGDY nie byłam ich Klientem.
Zażądali dodatkowych informacji - spoko, mogę im to szerzej opisać.
Co też zrobiłam:
Było to już sporo czasu temu i szczerze mówiąc, zdążyłam całkiem zapomnieć, aż tu dzisiaj ta-dam - Innogy do mnie pisze:
Czy w Innogy pracują ludzie nie umiejący czytać ze zrozumieniem? (jak widać cała historia korespondencji była dostępna również dla osoby, która wysłała mi dzisiejszą odpowiedź)...
Masakra....wychodzi na to że żeby usunęli mnie z bazy danych, muszę podać im jeszcze więcej swoich danych (których i tak nie mam, bo przypominam - nigdy nie miałam z nimi nic wspólnego).
Macie pomysł co im odpisać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarze (95)
najlepsze
https://uodo.gov.pl/pl/83/155
Odpisać im możesz tyle że przekazujesz całą konrespondencję do UODO i mogą się spodziewać interwencji w tej sprawie.
Podejrzewam że turbo szybko sprawa będzie załatwiona, a urząd przyjmie zgłoszenie. Jak takich zgłoszeń będzie dużo, to urząd najpewniej nałoży karę. Jak się będą sypać kary za przewinienia, to przewinień będzie mniej.
Nie bądź jeleniem, zgłoś to gdzie trzeba.
Chcę przejść wszystkie etapy "dochodzenia" i zobaczyć jak wygląda w praktyce realizacja mojego prawa do bycia zapomnianym ;-)
Zastanawiam się jak im odpisać, jeszcze z dwa tygodnie bodajże i kończy im się dwumiesięczny termin, więc pobawimy się jeszcze chwilę w maile.
@kruci_hegot: a później się jeszcze okazuje, że ten automat ma taką szczęśliwą rękę do losowania, że Ty i prezentacja garnków, w sprawie której spamer dzwoni, znajdujecie się w tym samym mieście. Cuda Panie, cuda.
Na prośbę o
Nie mówiąc już o tym, że powinni ewidencjonować kto i kiedy ma dostęp do Twoich
Nigdy nic u nich nie rejestrowałem (ani nie korzystałem z ich usług bo są mi bardzo nie po drodze), a obsługa klienta każe mi się zalogować na konto (którego nie mam, bo taki też komunikat otrzymuję przy próbie resetu hasła), aby móc je usunąć xD
Zapewne też kupili czy otrzymali Twoje dane bo kiedyś gdzieś zgodziłeś się na przekazywanie Twoich danych. Mogło być to bardzo dawno temu, raz, przez nieuwagę... Zamierzam sobie przez to przejść, i podzielić się doświadczeniami z jak najszerszym gronem odbiorców, być może uda mi się wypracować jakiś skuteczny patent na realną ochronę swoich danych - a jeśli nie to może na moich doświadczeniach ktoś opracuje takowy
A firma Bonair s.a. odpisala że
- nie skasuje tych danych bo rekrutacja i będą je 3 lata trzymać.
- odpisałem żeby sobie wsadzili tą rekrutację bo nawet jeśli ktoś dzwonił (o ile dzwonił) to tyle by było z tego i nie chce mieć z nimi nic
Coraz częstsze są oskarżenia ze strony niedoszłych kandydatów, o dyskryminację i nietolerancję.
Obecne przepisy skonstruowane są tak, że jeżeli żądasz usunięcia swoich danych z bazy a firma ma np robić backup na czas sprzed żadania, to twoje dane muszą zostać zanonimizowane.
3/4 firm w ogóle nie ma bladego pojęcia o wymaganiach RODO łącznie z ich prawnikami, huk pękającej dupy będzie słychać dopiero po pierwszej aferze medialnej lub
Miałem podobną sytuację z gwarancją, gdzie wymieniono mi towar na nowy, a dostałem kontynuację gwarancji xD
Przecież od grudnia 2014 w przypadku wymiany bądź naprawy musi zostać wydana nowa gwarancja na nowy sprzęt lub naprawioną część. Muszę to zgłosić, bo narazie nie miałem sporu. Ale podejrzewam, że mnie tak potraktowano to inni dostali tak samo kontynuację gwarancji.