sztab inzynierow w Pirelli i Michelin opracowywalo rzezbe bieznika, wszystko wyliczone do ulamka milimetra, opony tworzone z wielka dokladnoscia i precyzja, i jezdza w lupo. a tutaj auta z milionem koni, a gosc recznie na oko bieznik robi :D jestem pelen uznania, szanuje.
@teperkov: motorsportowy bieżnik dla opon deszczowych zwykle jest bardzo prosty i właśnie można go nawet "z ręki" zrobić, też głownie rozchodzi się o skład mieszanki, przy czym w motosporcie decydują ułamki sekund więc jak się trochę pomylimy to i lipa ( ͡°͜ʖ͡°)
na zdjęciu Michelin P2G, taka najpopularniejsza opona deszczowa motorsportowa
Tak formalnie to nie jest bieżnikowanie a nacinanie. Bieżnikowanie to nakładanie nowej gumy na kord starej opony.
I to nie jest "nie do końca zużyta" opona, a jest nowa. Na tego typu sportowych oponach, ilość gumy na nowej oponie jest stosunkowo nieduża (około 4-5mm), w porównaniu do opon cywilnych na których gumy jest około 10mm (z czego 8mm bieżnika).
Rzadko robi się takie numery jak na filmie, że bieżnikuje się gładkiego slicka.
Ale to chyba jest specjalna taka opona żeby na miejscu ją dostosować.
His canvas is a blank tire, similar to a racing slick. Using a tool he designed and had custom made — there’s not another like it — he hand cuts the tread pattern in a tire. The tool is similar to a soldering gun, but features jaws in which he can mount a number of different blades. A microswitch controls
@Kosciany: Zwykłe opony które po zdarciu oryginalnego bieżnika dostają nadlewkę z gumy. W zwykłych samochodach też są takie opony. Zdarzają się też (tak słyszałem) specjalnie zrobione przez producenta modele które po prostu pod oryginalnym bieżnikiem mają jeszcze zapas gumy i można je odnowić jak się zużyją.
darzają się też (tak słyszałem) specjalnie zrobione przez producenta modele które po prostu pod oryginalnym bieżnikiem mają jeszcze zapas gumy i można je odnowić jak się zużyją.
@krulwypoku_IgB6: Opony 'regroovable', ale to raczej tylko do mniejszych samochodów ciężarowych, w każdym razie nie słyszałem o takim patencie do osobówek.
Mój kuzyn ma firmę która operuje takimi maszynami na Nurburgringu w Nordschleife w Niemczech, dostał ogromne dofinansowanie z UE do swojej działalności, zaczynał z busem i małymi maszynkami, teraz jest partnerem Bridgestone i ma 2 ciezarówki dostosowane do bieżnikowania i odnawiania opon. Przyjezdzaja na eventy na Nurburgringu z gotowymi zestawami opon także. Zużyte zabierają i zamieniaja na granulat.
Bieznikowane opony do sportu do dosc popularna opcja i w miare tania. Za semi slicki na tor trzeba zaplacic jakies 400zl za Federale, a np bieznikowane Profil sa za pol ceny. Na takim torze Poznan to jedne i drugie sa zdzierane praktycznie tak samo. Dla amatorow to swietna opcja.
Komentarze (74)
najlepsze
@Sanczessco: wstawaj
Mogę siąść bo mnie nogi bolą?.
przy czym w motosporcie decydują ułamki sekund więc jak się trochę pomylimy to i lipa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
na zdjęciu Michelin P2G, taka najpopularniejsza opona deszczowa motorsportowa
źródło: comment_NADpK2RqAsb5xUOnp0z0qJHaJigkRVvt.jpg
Pobierz@teperkov: Za dużo reklam.
Bieżnikowanie to nakładanie nowej gumy na kord starej opony.
I to nie jest "nie do końca zużyta" opona, a jest nowa.
Na tego typu sportowych oponach, ilość gumy na nowej oponie jest stosunkowo nieduża (około 4-5mm), w porównaniu do opon cywilnych na których gumy jest około 10mm (z czego 8mm bieżnika).
Rzadko robi się takie numery jak na filmie, że bieżnikuje się gładkiego slicka.
źródło: comment_GDh47s4urEwjoutWjPFCTXyl8yiTejFr.jpg
Pobierz@krulwypoku_IgB6: Opony 'regroovable', ale to raczej tylko do mniejszych samochodów ciężarowych, w każdym razie nie słyszałem o takim patencie do osobówek.