Mirki, takie pytanie przy okazji, jak już jesteśmy w temacie skrzyń. W moim aucie (Peugeot, manual) skrzynia zaczęła rzęzić na pierwszym biegu. Dźwięk podobny do jazdy na wstecznym. Pojawia się, gdy tylko wrzucę jedynkę i samochód jedzie. Słychać go nawet, gdy wcisnę sprzęgło i samochód się toczy z wrzuconą jedynką. Jak wrzucę na luz jest cisza, inne biegi cisza. Macie jakieś pomysły?
@yet_another_user: Zabite łożysko/a? Łożyska dokupisz w sklepie z łożyskami, tylko pierw trzeba je wyjąć i zmierzyć, bo zakup po numerze może nie być możliwy.
Jeśli masz zamiar pojeździć jeszcze i ktoś jednoznacznie to zdiagnozuje- polecam ich wymianę. Komfort jazdy nieporównywalny.
A jak to jest z przejściem z półsynetetyku 10W40 na syntetyk 5W40, mam na myśli oczywiście olej silnikowy. Przebieg 180 000. Wolnossące nissanowskie 1.5. Zawsze olej wymieniany na czas, zawsze lane 10W40.
@aus88: Olej lepszy zimą- imho warto. Ja bym zrobił tak, że po wymianie na 5W40 pojeździłbym chwilę i znów zmienił na 5W40. Ewentualnie nalał płukankę np. Liqui Moly do tego oleju 10W40, niech popracuje 10-15 minut na jałowym i zmienić na 5W40.
Chociaż jeśli lałeś dobry olej i zmieniałeś często to silnik może być czysty w środku.
PS. Ja dla świętego spokoju przy wymianie rozrządu kazałem zrobić uszczelnienia wałka i wału-
nie róbcie tego błędu co ja i nie wymieniajcie w starym aucie oleju półsyntetycznego na syntetyk, musiałem go zalać znowu całkowicie mineralnym żeby uzupełnić wszystko to co wypłukał syntetyk, do momentu wymiany brał mi ~litr syntetyka na 1000km ( ͡°ʖ̯͡°)
Komentarze (89)
najlepsze
Jeśli masz zamiar pojeździć jeszcze i ktoś jednoznacznie to zdiagnozuje- polecam ich wymianę. Komfort jazdy nieporównywalny.
Ewentualnie nalał płukankę np. Liqui Moly do tego oleju 10W40, niech popracuje 10-15 minut na jałowym i zmienić na 5W40.
Chociaż jeśli lałeś dobry olej i zmieniałeś często to silnik może być czysty w środku.
PS. Ja dla świętego spokoju przy wymianie rozrządu kazałem zrobić uszczelnienia wałka i wału-
Komentarz usunięty przez moderatora