Jakim cudem polskie firmy produkujace tabor mają przetrwac? Przecież przy takiej ilości niemozliwe jest, żeby zwróciły się choćby koszty badań i rozwoju takiej lokomotywy, nie mówiąc o amortyzacji hal i pensji pracownikow... Ciekawe czy projekt 1 i 2 był przygotowany w oparciu o unijne dotacje...
@mefiu: Firmy produkujące tabor nie produkują tylko Dragonów, Newag dostarcza sporo elektrycznych składów pasażerskich, które swoją drogą na początku były cholernie awaryjne...
@mefiu: bo dragon był bardzo nie na rękę newagowi, zaprojektowany w całości w gliwicach + EC engineering, początkowo dosyć mocno ograniczali każdy przetarg w którym gliwice chciały startować. Po całkowitym przejęciu ZNLE było nieco lepiej, coś tam myśleli, ale spełzło na niczym. Niewielu jest w polsce przewoźników chętnych do zakupu nowych lokomotyw, a PKP cargo jak robiło przetarg, to ustawiony był tak, że tylko firma pokroju siemensa była w stanie spełnić
@Ogau: Opłaca się jak najbardziej. Duża część podzespołów wykonywana jest przez podwykonawców - Zestawy kołowe, przekładnie zębate, silniki, elektronika - szafy sterujące itd. Zaprojektowane od zera były ramy wózków + pudło lokomotywy. Prace spawalnicze pierwszych sztuk odbywały się w Gliwicach gdzie był produkowany Dragon do czasu wrogiego przejęcie ZNLE przez Newag.
@SStoumer: Wiesz Sześcioosobowy to maszynista + 5 murzynów. Czujesz tą moc? Poprzednia wersja była czteroosobowa tylko. Tutaj mamy dwóch murzynów więcej, dla mnie rewelacja :)teraz to ma sens
Komentarze (51)
najlepsze
źródło: comment_IBpIPMMzmmpCL2BzLPBs5SvJbu9UOCl1.jpg
Pobierzźródło: comment_79GgpwUcdtbp99nqwjgVjOLNhM3nOBAO.jpg
Pobierzźródło: comment_xruqGHNs9L9Hdc4nd803oDfUMLX0iZ56.jpg
PobierzJakim cudem polskie firmy produkujace tabor mają przetrwac? Przecież przy takiej ilości niemozliwe jest, żeby zwróciły się choćby koszty badań i rozwoju takiej lokomotywy, nie mówiąc o amortyzacji hal i pensji pracownikow... Ciekawe czy projekt 1 i 2 był przygotowany w oparciu o unijne dotacje...
Dobrze rozumiem, że wyprodukowano i sprzedano 15 lokomotyw przez dekadę? Opłaca się w ogóle projektować i przystosowywać produkcję pod nową wersję?
Polecam konsultacje z projektantami z Modertransu oni znaja sie na rzeczy.
To to jo ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: comment_DChqDqs5rGI6BsO9xRowbNqbwN3gubGT.jpg
Pobierz