Jak pierwszy raz miałem cesnę wyprowadzić nad Zegrzem w ramach szkolenia z korkociągu to miałem wrażenie, że nie przeżyję ;) to było szkolenie oczywiście. Po kilku razach jest już spoko :) Potem juz po pierwszym locie samodzielnym słyszałem taki dowcip, że jak się leci pierwszy raz samemu to się człowiek czuje jak ptak :) taki wolny??? Nie leci sie i s.r.a.... ;) A śmigło służy do chłodzenia twarzy pilota :) jak się
@all100: Nie znam się na samolotach ale spróbuję ;) Podstawowym błędem w momencie wpadnięcia statku powietrznego w korkociąg jest odruchowe przyciągnięcie drążka do siebie (by podnieść dziób). Pokazany tu samolot posiada klasyczne usterzenie (takie jak np. w szybowcu a na tych trochę się znam) tz. drążek sterowy oraz orczyk (orczyk to pedały pozwalające sterować sterem kierunku). procedura wyjście z takiego korkociągu polega najpierw na zatrzymaniu rotacji poprzez ustawienie steru kierunku przeciwnie
@all100: W niektórych samolotach wystarczy puścić drążek i maszyna sama wychodzi z korkociągu, może chciał mu pokazać że na tym typie samolotu to nie działa.
Jak studiowałem w UK to miałem kilka laborek w samolocie szkoleniowym. Robiłem dokładnie ten sam manewr z tym samym pilotem co na filmie niżej. Generalnie to pampers do wymiany
Pokazawszy film mojej #rozowypasek stwierdziła, że to jest właśnie jeden z wielu powodów, dla których ona nie wsiądzie do pilotowanego przeze mnie samolotu. Nie wiem o co kobiecie chodzi ( ͡°͜ʖ͡°)
@wyestymowany: To jej wytłumacz, że to nie jest normalny stan podczas lotu :D To się przecież dzieje jak się źle dzieje. jak masz wypadek samochodem to też nie jest zabawnie ;)
@wyestymowany No stary, skoro dziewczyna tak myśli to musisz być turbo infantylny. Powiedz jej że, do lotnictwa podchodzisz z dużą pokorą i spokojem. Metoda małych kroków działa cuda.
Niesamowite jest to w jak spokojny i unormowany sposób tłumaczy wykonywanie manewru instruktor. Jakby to był taki ot normalny manewr w szkoleniu na zwykłą licencję PPL. (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Verbatino: Niektóre samoloty (jak ten z filmu) bardzo łatwo wychodzą z korkociągu i serio nie jest to nic stresującego. Ja na samolotach co prawda nie latałem ale na szybowcach ćwiczyliśmy je do porzygu (w przenośni i dosłownie) i po którymś razie korkociąg zaczyna być czymś tak naturalnym jak każdy inny etap lotu.
Komentarze (68)
najlepsze
@NiepoprawnyKomentator: (╯︵╰,)
Podstawowym błędem w momencie wpadnięcia statku powietrznego w korkociąg jest odruchowe przyciągnięcie drążka do siebie (by podnieść dziób). Pokazany tu samolot posiada klasyczne usterzenie (takie jak np. w szybowcu a na tych trochę się znam) tz. drążek sterowy oraz orczyk (orczyk to pedały pozwalające sterować sterem kierunku). procedura wyjście z takiego korkociągu polega najpierw na zatrzymaniu rotacji poprzez ustawienie steru kierunku przeciwnie
@jestesobo: na pewno nie kulturoznawstwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To się przecież dzieje jak się źle dzieje. jak masz wypadek samochodem to też nie jest zabawnie ;)
Jakby to był taki ot normalny manewr w szkoleniu na zwykłą licencję PPL. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)