Sprawa straszenia na allegro - mój komentarz i prośba.
Kilku słów wyjaśnienia ode mnie, podziękowania i prośba o nie eskalowanie złych emocji.
niedajsiedymac z- #
- #
- #
- #
- 161
Kilku słów wyjaśnienia ode mnie, podziękowania i prośba o nie eskalowanie złych emocji.
niedajsiedymac zCześć
Jestem niesamowicie zaskoczony rozwojem sytuacji i tego jaka burza się rozpętała po dodaniu znaleziska o straszeniu sądów. Nie wszystko wyszło tak, jak to sobie wyobrażałem dlatego postanowiłem, że coś napiszę w osobnym znalezisku aby mój głos nie zgubił się w komentarzach.
Wiadomości dostałem tak dużo, że nie jestem w stanie na wszystkie odpowiedzieć. Poza wykopem prowadzę normalne życie.
Mnóstwo wiadomości dostałem od osób, które miały podobne doświadczenia na allegro, będąc ofiarami gróźb i szantaży. Wiele osób poddało się dla świętego spokoju i usunęło negatywne oceny. Wiele przestało w ogóle wystawiać komentarze, a jeszcze inni całkowicie zrezygnowali z zakupów na tamtym portalu.
O taką dyskusję mi chodziło, bo firm, które stosują praktykę straszenia sądami jest wiele. Często formułki zastraszania są podobne, tak jakby były kopiowane pomiędzy sprzedawcami. Jest to problem, z którym allegro powinno się zmierzyć systemowo a nie karać poszczególną firmę. Nie tędy droga.
Jest też negatywna strona popularności tego znaleziska.
Moja ogromna prośba do wszystkich użytkowników, aby powstrzymali się o nieuzasadnionego hejtu i szkalowania antybohaterów ze znaleziska. Skupmy się na rozwiązaniu problemu a nie na wyżywaniu się. Tego nie chciałem. Nie porównujmy sprzedawcy przypraw do właścicieli Karpatii, bo to zupełnie inna liga. Ze strony Karbany nie było chamstwa takiego jak przypadku słynnej willi. Było tylko bardzo nieprofesjonalne podejście do klienta. Lincz jest niepotrzebny i nie adekwatny.
Oni są ludźmi tak jak my, mają swoje rodziny i uszanujmy to, nawet jeśli popełniają błędy. Bądźmy jako społeczność dojrzalsi.
Każdy błąd można naprawić. Z mojej strony wystarczą słowa: "Przepraszamy, za nieprofesjonalne podejście. Obiecujemy, że takie praktyki się nie powtórzą wobec przyszłych klientów. Zrozumieliśmy, że to jest zła droga, bo klient jest dla nas ważny". Nie oczekuję żadnej rekompensaty, a nawet nie miałbym śmiałości takiej przyjąć. Nie jestem takim typem człowieka, który musi mieć coś za coś. Mam swoje zasady. I gdyby ich reakcja na moją ocenę "nie polecam" była inna to z pewnością zachowałbym się inaczej i dał im szansę poprawy. Nie znoszę natomiast gdy ktoś mi grozi bo to dla mnie jest upokarzające.
Niech ta historia będzie gorzką lekcją dla nich, ale również dla innych. I tyle. Ważny jest głos, że jako klienci nie akceptujemy takiego zachowania.
Nie sztuką jest nie robić błędów, sztuką jest przyznać się do nich i wyciągnąć wnioski.
Jeszcze raz dziękuje za zainteresowanie tematem i wszystkie merytoryczne wypowiedzi. Dziękuję też za głosy wsparcia, to dla mnie ważne. Do czasu zapadnięcia jakiś decyzji postaram się wstrzymać od komentowania sprawy, żeby nie eskalować konfliktu. Muszę też jakoś ochłodnąć od tego wszystkiego, bo naprawdę takiej skali zainteresowania nie spodziewałem się.
Komentarze (161)
najlepsze
Jeszcze te sugestie żebyś milczał jak nie zastosujesz się do poleceń XDDD
Sami się o to prosili.
Ale to znalezisko nie wnosi niczego i nie wiem po co powstało.
Bo jak miałeś, to ja problemu nie widzę. Poniosą konsekwencje swojego błędnego i chamskiego postępowania, co następnych kozaków oduczy straszenia klientów sądem.
Zazwyczaj w takich sytuacjach autor był już obsrany i przepraszał a tutaj prośba o nie robienie gnoju tylko czy przypadkiem nie kontaktował się sprzedawca i coś obiecał albo straszył? @niedajsiedymac
@ElCidX: Jakkolwiek by nie było to autor mógł się zastanowić wcześniej co robi bo wykop to taka troche puszka pandory. Teraz inba już jest zrobiona, cofnąć się jej nie da i raczej wątpię aby sprawa ominęła sprzedawcę którego firma została wymieniona w poprzednim wykopalisku.
A swoją drogą nawet jeśli by to były najbardziej zajebiste przyprawy pod słońcem, to za takie
Można oczywiście tak jak @pozzytywka uważać, że autor wątku zniszczył komuś biznes, ale tak naprawdę to sam sprzedawca sobie zniszczył ten biznes. To, że wysłał produkt jaki wysłał to nie jest
Negatywy wysypały się całkiem niedawno u tego sprzedawcy i nie było ich jakoś bardzo dużo, więc nie sądziłbym, że to jest przyczyną zawieszenia konta. Mogę się jednak mylić - jestem tylko człowiekiem, a niezbadane są wyroki Allegro :D.
Jeśli chciałeś tylko dyskusje o problemie trzeba było anonimizować dane.
Komentarz usunięty przez moderatora
Skoro Karbana ma zawieszone konto, to znaczy, że zasłużyli, bo Allegro bezpodstawnie nie zawiesza kont.
Za chwilę jeszcze pojawią się nadużycia
Dlatego też 2+2=4 dni
NISZCZYĆ BĘDZIEMY DALEJ AŻ UPADNĄ.
Co do reakcji wykopków to ciężko mi uwierzyć, że nie widziałeś jak to będzie. Niejedna afera już tutaj była i zawsze się kończyła pełnym uderzeniem na sprawcę. Po prostu powiedziałeś "wiecie co z nim zrobić" i wszystko poszło.
Takie sprawy trzeba nagłaśniać i gnoić do końca. Nie ma miejsca na takie skandaliczne podejście do klienta.
Także już machina ruszyła xD
@ParanoidBumblebee @zbyasr @Thor1990 @Misiekkkk @dev-ops @sqet @Bartek4175 @eblis85 @dziwneumniedziala @kuba130000 @linuksozerca
Komentarz usunięty przez moderatora
Moralizowanie wykopków zupełnie jest w tej chwili nie na miejscu, dopiero co grozili mu rozprawą, 10 000zł kary i mówili że ma grzecznie przy tym jeszcze milczeć nie wyrażając swojej subiektywnej opinii bo będzie obraza majestatu (ง ͠° ͟ل͜ ͡°